Form of Work
Książki
(264)
Publikacje fachowe
(157)
Publikacje dydaktyczne
(154)
Publikacje naukowe
(35)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Artykuły
(6)
Publikacje informacyjne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Ksiązki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Status
available
(207)
only on-site
(182)
unknown
(13)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(12)
Biblioteka Austriacka
(110)
Biblioteka Obcojęzyczna
(100)
Czytelnia BG
(2)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(171)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(10)
Dział Informacji
(2)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Harmer Jeremy (1947- )
(7)
Garlin Edgardis
(6)
Merkle Stefan
(6)
Neuner Gerhard
(6)
Rinvolucri Mario (1940- )
(6)
Hirschfeld Ursula (1953- )
(5)
Edwins Andy
(4)
Pawlak Mirosław
(4)
Puchta Herbert
(4)
Atkinson Victoria
(3)
Bolton Sibylle
(3)
Davis Paul
(3)
Grundy Peter
(3)
Huter Barbara
(3)
Karolak Czesław (1946- )
(3)
Kast Bernd
(3)
Komorowska Hanna (1946- )
(3)
Reczek Miłogost (1961- )
(3)
Reinke Kerstin
(3)
Schauf Susanne
(3)
Sion Christopher
(3)
Szulc Aleksander (1924-2012)
(3)
Wicke Rainer E
(3)
Bimmel Peter
(2)
Bleyhl Werner
(2)
Bohn Rainer
(2)
Boszulak Urszula
(2)
Bredel Ursula
(2)
Burwood Sarah
(2)
Campbell Colin
(2)
Celce-Murcia Marianne
(2)
Ciemnicka Ewa
(2)
Dunford Helen
(2)
Ehlers Swantje
(2)
Engel Ulrich
(2)
Eunen van Kees
(2)
Fries Charles Carpenter (1887-1967)
(2)
Gnyś-Nidecka Małgorzata
(2)
Griesbach Heinz (1934- )
(2)
Grimberg Martin (1959- )
(2)
Hedge Tricia
(2)
Heringer Hans Jürgen
(2)
Huneke Hans-Werner
(2)
Kaczmarski Piotr
(2)
Kaminski Diethelm
(2)
Kaszyński Stefan H. (1941- )
(2)
Kempter Fritz
(2)
Kiel Ewald
(2)
Kramsch Claire (1935- )
(2)
Krenn Wilfried
(2)
Krumm Hans-Jürgen (1942- )
(2)
Kryszewska Hanna
(2)
Königs Frank G
(2)
Lange Günter
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Montanari Elke
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Phillips Diane
(2)
Podsiadło Michał (1985- )
(2)
Rampillon Ute
(2)
Reilly Vanessa
(2)
Rinvolucri Mario
(2)
Ronowicz Edmund Andrzej
(2)
Stock Eberhard (1933- )
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Szyszkowska-Butryn Anna
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Ward Sheila M
(2)
Wintersteiner Werner
(2)
Abdelilah-Bauer Barbara
(1)
Abraham Ulf (1954- )
(1)
Achtelik Aleksandra
(1)
Albers Hans-Georg
(1)
Allwright Dick (1938- )
(1)
Anderson Anne
(1)
Antretter Gerhard
(1)
Apeltauer Ernst
(1)
Arnold Jane
(1)
Badstübner-Kizik Camilla
(1)
Bailey Charles M
(1)
Barkowski Hans (1947- )
(1)
Baurmann Jürgen
(1)
Bausch Karl-Richard
(1)
Beisswenger Manuela
(1)
Belke Gerlind
(1)
Bencini Vera
(1)
Białek Magdalena
(1)
Biechele Markus
(1)
Bischof Monika
(1)
Blell Gabriele
(1)
Blondin Christiane
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bovermann Monika
(1)
Bovermann Monika. Schritte : Deutsch als Fremdsprache
(1)
Brand Linda M
(1)
Brandi Marie Luise
(1)
Brewińska Ewa
(1)
Brinton Donna M
(1)
Burger Elke
(1)
Busch Brigitta
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(102)
1980 - 1989
(27)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(2)
Time Period of Creation
2001-
(157)
1989-2000
(105)
1901-2000
(59)
1945-1989
(30)
1901-
(3)
Country
Germany
(164)
Poland
(67)
United Kingdom
(66)
United States
(12)
Austria
(6)
unknown (de)
(6)
France
(4)
Italy
(1)
Spain
(1)
Switzerland
(1)
Language
German
(185)
English
(90)
Polish
(49)
French
(2)
Spanish
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(71)
Nauczyciele języka niemieckiego
(71)
Nauczyciele języka angielskiego
(63)
Szkoły wyższe
(43)
Nauczyciele języków
(12)
Poziom podstawowy
(10)
Poziom średniozaawansowany
(10)
Studenci
(9)
Poziom zaawansowany
(7)
6-8 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
A1 poziom biegłości językowej
(3)
A2 poziom biegłości językowej
(3)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
B2 poziom biegłości językowej
(3)
Pedagodzy
(3)
9-13 lat
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Dzieci
(2)
Poziom niższy średniozaawansowany
(2)
Przedszkola
(2)
Tłumacze
(2)
A0 poziom biegłości językowej
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Dorośli
(1)
Językoznawcy
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka hiszpańskiego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nuczyciele
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Nauczanie języków obcych
(311)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(124)
Metody nauczania
(111)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(67)
Język niemiecki
(51)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(48)
Pomoce dydaktyczne
(32)
Gramatyka
(28)
Nauczanie
(27)
Język angielski
(16)
Kompetencje komunikacyjne
(16)
Uczenie się
(14)
Czytanie
(12)
Słownictwo
(11)
Fonetyka
(10)
Języki
(10)
Języki obce
(10)
Językoznawstwo
(9)
Dzieci
(8)
Rozumienie
(8)
Język
(7)
Literatura
(7)
EFL (English as Foreign Language)
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Uczniowie
(6)
Wymowa
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Mowa
(5)
Oceny szkolne
(5)
Pragmatyka lingwistyczna
(5)
Psycholingwistyka
(5)
Wielojęzyczność
(5)
Idiomy niemieckie
(4)
Literatura niemiecka
(4)
Nauczyciele
(4)
Semantyka
(4)
Słuchanie
(4)
Części mowy
(3)
Deutsch als Fremdsprache
(3)
Film
(3)
Frazeologia
(3)
Język polski
(3)
Komputery
(3)
Kultura
(3)
Kulturoznawstwo
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Przekłady
(3)
Rozumienie ze słuchu
(3)
Składnia
(3)
Strategie uczenia się
(3)
Stylistyka
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Wielokulturowość
(3)
Bajka i baśń
(2)
Dialekty i regionalizmy
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Filologia niemiecka
(2)
Grupa nominalna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Holokaust
(2)
Idiomy
(2)
Język francuski
(2)
Język francuski (przedmiot szkolny)
(2)
Język niemiecki dla dzieci
(2)
Komunikacja
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kreatywność
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Metodologia
(2)
Multimedia
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Regionalizm
(2)
Sztuka pisania
(2)
Testy językowe
(2)
Wiedza
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zainteresowania
(2)
Zajęcia dydaktyczne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość regionalna
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Antropologia słowa
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Brecht, Bertolt
(1)
Bronnen, Arnolt
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
Celan, Paul
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasownik
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
ESL
(1)
ESOL
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Subject: work
Die Verfolgung und Ermordung Jean Paul Marats
(1)
Dreigroschenoper
(1)
Języki Obce w Szkole (czasopismo)
(1)
Psalm
(1)
Subject: time
1901-2000
(7)
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(4)
Gościęcin (woj. opolskie, pow. kędzierzyńsko-kozielski, gm. Pawłowiczki)
(2)
Górny Śląsk
(2)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Indie
(1)
Księstwo cieszyńskie (1290-1918)
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Genre/Form
Publikacje dydaktyczne
(73)
Podręcznik
(54)
Publikacje fachowe
(50)
Poradniki dla nauczycieli
(38)
Opracowanie
(35)
Ćwiczenia i zadania
(34)
Materiały pomocnicze
(33)
Poradnik
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Podręczniki akademickie
(12)
Programy nauczania
(10)
Antologia
(8)
Podręczniki
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Rozmówki
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Artykuły
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Encyklopedia
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Bibliografia adnotowana
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Esej
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Film niemiecki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Skecz
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik
(1)
Słownik wielojęzyczny
(1)
Wiersze
(1)
Domain
Językoznawstwo
(268)
Edukacja i pedagogika
(243)
Psychologia
(7)
Literaturoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kulinaria
(2)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
337 results Filter
Book
In basket
(Einführung Erziehungswissenschaft)
Dieses Buch führt sprachübergreifend in das Fremdsprachenlernen und -lehren ein. Die besondere Situation der heutigen universitären Ausbildung wird hier berücksichtigt: neue Lehrwerke und Neuordnung der Studiengänge (Bachelor und Master, Professionalisierung der Lehrerausbildung), sowie die Orientierung am Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen. Basierend auf der gegebenen Ausbildungssituation bietet dieses Buch Informationen zu den Rahmenbedingungen der Lehrerausbildung über alle Schulformen, Hinweise zu Unterrichtsgestaltung und Lerntypen, Tipps für den Erwerb sprachlicher und interkultureller Kompetenz und zu Praktikumsmöglichkeiten.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 803.0 Met. (1 egz.)
Authority data
Języki obce - nauczanie - metody (hasło przedmiotowe)
Authority data
Nauczanie języków obcych (hasło przedmiotowe)
zob. też Nauczanie (hasło przedmiotowe) ; Atrycja języka (hasło przedmiotowe) ; Certyfikat językowy (hasło przedmiotowe) ; ESLC (badanie) (hasło przedmiotowe) ; Fosylizacja (językoznawstwo) (hasło przedmiotowe) ; Język angielski jako lingua franca (hasło przedmiotowe) ; Język (hasło przedmiotowe) ; Kompetencje komunikacyjne (hasło przedmiotowe) ; Lęk językowy (hasło przedmiotowe) ; A1 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; A2 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; B1 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; B2 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; BENJA (badanie) (hasło przedmiotowe) ; BUM (badanie) (hasło przedmiotowe) ; BUNJO (badanie) (hasło przedmiotowe) ; C1 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; C2 (poziom biegłości językowej) (hasło przedmiotowe) ; Edukacja dwujęzyczna (hasło przedmiotowe) ; Nauczyciele języków (hasło przedmiotowe) ; Poziom niższy średniozaawansowany (hasło przedmiotowe) ; Poziom podstawowy (hasło przedmiotowe) ; Poziom profesjonalny (hasło przedmiotowe) ; Poziom rozszerzony (hasło przedmiotowe) ; Poziom średniozaawansowany (hasło przedmiotowe) ; Poziom wyższy średniozaawansowany (hasło przedmiotowe) ; Poziom zaawansowany (hasło przedmiotowe) ; Projekt English++ (hasło przedmiotowe) ; Rozumienie ze słuchu (hasło przedmiotowe) ; Tandem językowy (hasło przedmiotowe) ; Projekt "Per linguas mundi ad laborem" (hasło przedmiotowe) ; Szkoły językowe (hasło przedmiotowe) ; Teaching English in Poland Program (TEIP) (hasło przedmiotowe) ; Turystyka lingwistyczna (hasło przedmiotowe) ; Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (hasło przedmiotowe) ; Chęć komunikowania się (hasło przedmiotowe) ; Informacja zwrotna (nauczanie języków) (hasło przedmiotowe) ; Interjęzyk (hasło przedmiotowe) ; Testy językowe (hasło przedmiotowe)
zob. też Gry językowe (pedagogika) (hasło przedmiotowe) ; Rozmówki (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Glottodydaktyka
Book
In basket
Deutsch als Zweitsprache : Lehren und lernen / Gabriele Kniffka, Gesa Siebert-Ott. - 2., durchgesehende Auflage - Padeborn ; München ; Wien ; Zürich : Schöningh, 2007. - 244 strony ; 22 cm.
(UTB Sprachwissenschaft ; Pädagogik 2891)
Der vorliegende Band der Reihe StandardWissenLehramt bietet eine genau auf die Bedürfnisse von Lehramtsstudierenden zugeschnittene Einführung in die Didaktik des Deutschen als Zweitsprache. Ziel dieser Einführung ist die Vermittlung von notwendigen Grundlagen im Bereich der Fachkompetenz, der didaktisch-methodischen Kompetenz sowie der Diagnose-, Beurteilungs- und Förderkompetenz. Vor dem Hintergrund der sich verändernden bildungspolitischen Rahmenvorgaben werden neue Wege in der Sprachförderung im vorschulischen und im schulischen Bereich dargestellt. Behandelt werden außerdem Fragen des Umgangs mit Mehrsprachigkeit und kultureller Vielfalt im Unterricht. Mit seinem gut strukturierten Aufbau, Übungen und Testfragen mit Lösungshinweisen ermöglicht das Buch außerdem eine gezielte Prüfungsvorbereitung.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/6x (1 egz.)
Book
In basket
(UTB Schulpädagogik ; Didaktik Deutsch 3110)
Ein Viertel der deutschen Schülerinnen und Schüler verfügt am Ende der Schulzeit über unzureichende Lesekompetenzen und ist somit den Anforderungen der Wissensgesellschaft kaum gewachsen. Ausgehend vom Befund der PISA-Studie stellt dieses UTB die wichtigsten Erkenntnisse der Forschung speziell für Lehramtsstudierende zusammen: Was ist Lesekompetenz? Wie funktionieren Textverstehen und Leseprozesse? Wie kann die Lesesozialisation von Kindern und Jugendlichen gelingen?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/5x (1 egz.)
Book
CD
In basket
Unterricht sehen, analysieren, gestalten / Hrsg. von Ewald Kiel. - Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2008. - 173 strony ; 22 cm + 1 CD.
(UTB Schulpädagogik ; 3090)
Unterrichtprinzipien sind leitend für die Gestaltung von Unterricht. Sie gelten überfachlich für alle Unterrichtsbereiche und bestimmen die Lehr-Lernverfahren, mit denen Inhalte dargestellt und vermittelt werden. Sie werden somit zur Planung, Durchführung, Auswertung und Legitimation von Unterricht herangezogen. Ewald Kiel und die anderen Autoren führen ein in die Prinzipien der Strukturierung, Motivation, Differenzierung, Veranschaulichung, Kreativitätsförderung und Übung. Die Erarbeitung der Unterrichtsprinzipien erfolgt zum einen mittels theoretischer Einführungen, zum anderen mittels Videoanalysen. Dazu liegt eine interaktive CD mit Filmsequenzen zu jedem Unterrichtsprinzip bei. Verschiedene beigefügte Aufgabenstellungen ermöglichen ein eigenständiges und selbsttätiges Lernen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/7x (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 27371 mg, 803.0 Met. (2 egz.)
Book
In basket
Program nauczania języka niemieckiego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum powstał jako odpowiedź na inne posunięcia programowe, które prowokują, by nie powiedzieć wymuszają, zmiany w metodach, treściach, a nawet podejściu do rozwiązań stosowanych dotychczas w nauczaniu języka obcego na poziomie licealnym. Zadaniem programu jest więc zdefiniowanie celów nauczania języka niemieckiego w nowej sytuacji edukacyjnej, jaką tworzy reforma szkolnictwa ponadgimazjalnego oraz zinterpretowanie dokumentów, które determinują dobór form i sposobów nauczania wszelkich przedmiotów szkolnych na określonym etapie nauki. Realizując to zadanie, nie sposób pominąć kwestii związanych z nowoczesnymi koncepcjami nauczania języka obcego. Program nauczania jest swoistą wykładnią metod nauczania, które jego autorzy uznają za efektywne. Można w nim znaleźć wiele wskazówek dydaktycznych i metodycznych, co nie oznacza, że należy traktować program jak podręcznik metodyczny. Związek między programem nauczania a koncepcjami metodycznymi polega na tym, że każdy program stanowi próbę przełożenia założeń teoretycznych (w tym wypadku metodycznych) na język praktyki, dalszym krokiem w przechodzeniu od teorii do praktyki jest podręcznik, który powinien stanowić spójną całość z programem nauczania, Generalnie można powiedzieć, że każdy program nauczania jest również opisem zmian w nauczaniu danego przedmiotu, będących konsekwencją przemian w funkcjonowaniu systemu edukacyjnego. Te z kolei wprowadzane są w związku ze stawianiem szkole nowych wymagań i oczekiwań będących odbiciem dokonujących się przemian społecznych i cywilizacyjnych. Z tego powodu program nauczania każdej ze szkolnych dyscyplin jest przedsięwzięciem kompleksowym, dotykającym różnych dziedzin wiedzy i życia. Stanowi to poważne wyzwanie dla autorów, którzy kończąc pracę, nie są wolni od wątpliwości i niepokojów, czy udało im się uwzględnić wszelkie czynniki zmieniającej się rzeczywistości cywilizacyjnej i oświatowej. Te nastroje towarzyszyły także powstawaniu tego programu. Jeśli więc użytkownicy dostrzegą pewne niedostatki w proponowanym opisie rozwiązań programowych, uprzejmie prosimy o potraktowanie ich jako zachęty do uzupełniania i modyfikowania. Samodzielność nauczyciela w podejmowaniu decyzji programowych stanowi wszak jeden z wyznaczników całej reformy i awansu zawodowego nauczycieli. Układ programu jest spójny z wypracowaną przez Wydawnictwo Szkolne PWN koncepcją programów nauczania języków obcych. Koncepcja ta powstała jako efekt współpracy konsultantów wydawnictwa, przedstawicieli środowisk akademickich o wybitnym dorobku oraz doświadczonych nauczycieli - mistrzów i autorów podręczników. Przyjęty przez wydawnictwo ogólny układ programu zyskał też uznanie bezpośrednich odbiorców programów- nauczycieli oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu - urzędu dopuszczającego program do użytku szkolnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-45 (1 egz.)
Book
In basket
Program nauczania dla gimnazjum Program ten został opracowany zgodnie z założeniami reformy oświaty. Jego przejrzysty układ i logiczna struktura umożliwiają i ułatwiają nauczycielowi nowoczesne zorganizowanie procesu nauczania, zgodnego z wymogami czasu. Autorzy preferują podejście komunikacyjne w ścisłym powiązaniu z kognitywnym. Oznacza to, że uczniowi na każdym poziomie nauczania języka przekazywane są tylko takie treści i sytuacje, które mogą mu być przydatne do porozumiewania się w języku obcym. Na każdym poziomie naucznia aktywność ucznia powinno się wyzwalać przez rozbudzenie motywacji i zainteresowań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-44 (1 egz.)
Book
In basket
Einführung in die Sprachlehrforschung / Willis J. Edmondson, Juliane House. - 3. Auflage - Tübingen ; Basel : A. Francke, 2006. - 370 stron ; 19 cm.
(UTB ; 1697)
Welche Faktoren beeinflussen das Erlernen einer Fremdsprache, und was folgt daraus für den Fremdsprachenunterricht? Dieser Schlüsselfrage unterrichtlichen Geschehens geht die Sprachlehrforschung nach. Sie verbindet dabei lerntheoretische mit didaktischen Überlegungen und zieht Ergebnisse aus Nachbardisziplinen wie Zweitsprachenerwerbsforschung, Linguistik und Psychologie heran. Die vierte Auflage dieser bewährten Einführung greift neuere Entwicklungen des Fachs auf, darunter die Rolle der Muttersprache und der Übersetzung, Neue Medien, soziokulturelle Theorien und Fragen der Identität. Mit zahlreichen Abbildungen und Beispielen stellt das Buch auf anschauliche Weise die Verbindung zwischen Theorie und Praxis her.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-21/3 (1 egz.)
Book
In basket
Die Bildungslandschaft des 21. Jahrhunderts steht vor vielfältigen neuen Herausforderungen. Stichworte wie PISA, Qualitätsstandards, Schlüsselkompetenzen und Wissensgesellschaft prägen den gegenwärtigen Bildungsdiskurs, der Professionalisierungsdruck auf Lehrende wie Lernende wird immer stärker. Zusätzlich kommen – in der multikulturellen, mehrsprachigen Mediengesellschaft – auf das Fach Deutsch weitere Anforderungen zu: Es geht um die intermediale und transkulturelle Neuausrichtung des Deutschunterrichts. Die vorliegende Publikation reflektiert diese Entwicklungen und bietet Orientierungen für Forschung und Unterricht an.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/2x (1 egz.)
Book
In basket
(Praxis Pädagogik)
Das Buch präsentiert 19 kreative Lehrmethoden und zahlreiche Varianten ihrer Anwendung. Erfolgreich erprobte Stundenentwürfe für die Fächer Deutsch, Religion, Geschichte und Politik in den Klassen 7 bis 11 sowie für den Sachunterricht und Unterrichtsskizzen für die Fächer Kunst, Musik und Mathematik dokumentieren exemplarisch die Lernchancen und einfache Handhabung, z. B. der Methoden Sprechmühle, Partnerstreitgespräch, Redekette, Schreibgespräch, Motorinspektion, fiktives Interview, Ich-Texte, Gruppenpuzzle, 2-Minuten-Rede. In diesem Standardwerk zur Methodik wird anschaulich gezeigt, dass kreative Methoden alle Lernenden gleichzeitig und nachhaltig aktivieren, themenbezogen intensive Lernprozesse ermöglichen und ein gutes Lernklima fördern.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-13/4x (1 egz.)
Book
In basket
Sprachdidaktik Deutsch : Eine Einführung für Studierende / Jakob Ossner. - 2., überarb. Auflage - Paderborn ; München ; Wien ; Zürich : Schöningh, 2008. - 297 stron ; 22 cm.
(UTB ; 2807)
(StandardWissen Lehramt)
Der vorliegende Band der Reihe StandardWissen Lehramt bietet eine genau auf die Bedürfnisse von Lehramtsstudierenden an Pädagogischen Hochschulen und Universitäten zugeschnittene Einführung in die Sprachdidaktik des Deutschen. Mit seinem gut strukturierten Aufbau inklusive Übungen mit Lösungen ermöglicht das Buch eine optimale Vorbereitung auf Klausuren und mündliche Prüfungen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/3x (1 egz.)
Book
In basket
(Stimulus: Mitteilungen der Österreichischen Gesellschaft für Germanistik ; 2003)
Dieses Themenheft von „Stimulus“ stellt die Deutschdidaktik – einen lange unterschätzten Bereich der Germanistik – in den Mittelpunkt. Während es für die Didaktik immer selbstverständlich war, dass sie auf die Leistungen einzelner germanistischer Teildisziplinen angewiesen ist, hat man lange nicht gesehen, welche Impulse umgekehrt die Didaktik in den allgemeinen germanistischen Diskurs einzubringen imstande ist. Sie galt viel zu lange als kleine Schwester der Sprach- und Literaturwissenschaft, die nur zu nehmen, nicht aber zu geben vermag.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-12 (1 egz.)
Book
In basket
Dieses Buch behandelt methodische Möglichkeiten, den Unterricht über das Lehrwerk hinaus zu erweitern und mit authentischen Kommunikationsanlässen Sprache zu üben. Es leistet einen Beitrag zur Projektarbeit im Fremdsprachenunterricht und liefert Tipps und Anregungen zum kreativen und aktiven Lehren und Lernen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-13/2x (1 egz.)
Book
In basket
Dieses Buch widerspiegelt die große Erfahrung mit Deutschunterricht und Lehrerausbildung und -fortbildung, die Lothar Jung als langjähriger Dozent des Goethe-Instituts und als Akademischer Direktor an der Universität Trier erworben hat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-36/1x (1 egz.)
Book
In basket
(UTB Pädagogik ; Sprachwissenschaft 8236)
Mit diesem Handbuch wird ein Standardwerk vorgelegt, das die Sprachdidaktik des Deutschen erschöpfend behandelt. Studierende und Dozenten der Lehramtsfächer an den Universitäten und Pädagogischen Hochschulen, Referendare und Lehrer des Fachs Deutsch finden in dem Werk kompakte Darstellungen und weiterführende Hinweise zu allen Fragen des Lernens und Lehrens.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-39/4x (1 egz.)
Book
In basket
(Grundlagen der Germanistik ; 34)
Der Schwerpunkt liegt auf der Vermittlung der Fremdsprache Deutsch im Unterricht. Im Anhang finden sich exemplarische Unterrichtssituationen, ein Service-Teil mit einer Auswahl nützlicher Arbeitsmittel für den Unterricht, wichtige Anschriften, ein umfangreiches aktualisiertes Literaturverzeichnis sowie ein Sachindex. Wer sich vertieft mit einzelnen Fragestellungen beschäftigen möchte, bekommt am Ende jeden Kapitels Hinweise zur weiteren Lektüre.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-38 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
W książce mylny ISBN.
Bibliografia na stronach 196-[198].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Obcojęzyczna
There are copies available to loan: sygn. O 28582 (1 egz.)
Book
In basket
Diese Reihe zum frühen Fremdsprachenerwerb liefert Antworten auf Fragen: Wie funktioniert das Lernen einer fremden Sprache? Welche methodischen Konsequenzen können aus dem Wissen um das Lernen gezogen werden? Wo liegen Unterschiede zwischen dem Fremdsprachenunterricht in der Grundschule und der Sekundarstufe? Unterrichtspraktische Hinweise und Beispiele werden vorgestellt, um den Unterricht kind- und handlungsorientiert, ganzheitlich und motivierend zu gestalten. Der zweite Band befasst sich mit dem Thema Geschichten erzählen im Anfangsunterricht - Storytelling. Er bietet neben theoretischen Grundlagen umfangreiche Praxisvorschläge mit Kopiervorlagen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 803.0 Met. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Województwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawartości książek i artykułów z czasopism dotyczących w swej treści Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, oświaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bieżąco od 1988 roku.

Baza jest częścią ogólnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, które pełnią funkcję uzupełniającą w odniesieniu do narodowych wykazów publikacji. Rejestruje materiały publikowane w prasie ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej, książki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decydującym o doborze jest wartość materiału informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Województwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zostały wydane drukiem i są udostępnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mogą posługiwać się następującymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytuł atykułu, autor, temat, tytuł czasopisma.

Wyniki wyszukiwania można zawęzić używając faset, znajdujących sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne można pobrać i zapisać w postaci zestawienia alfabetycznego.