Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(1)
Legimi
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
unavailable
(2)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(1)
Biblioteka Obcoj─Özyczna
(2)
Author
Seretny Anna (1962- )
(4)
Lipińska Ewa
(3)
Seretny Anna
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Cudak Romuald
(1)
Graboń Karolina
(1)
Krzy┼╝yk Danuta
(1)
Mazur Jan
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
O┼╝├│g Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
B2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
Subject
J─Özyk polski
(2)
J─Özyk polski jako obcy
(1)
Leksykologia
(1)
Nauczanie j─Özyk├│w obcych
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
─ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
J─Özykoznawstwo
(2)
6 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Obcoj─Özyczna
All copies are currently on loan: sygn. O 28245 (1 egz.)
D┼éugo┼Ť─ç kolejki oczekuj─ůcych: 1.
Authority data
Seretny Anna (1962- ) (hasło formalne)
Book
In basket
(Biblioteka "LingVari├│w". Glottodydaktyka ; t. 18)
(Z Prac Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Na okładce: Uniwersytet Jagielloński. Wydział Polonistyki.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Polonistyki UJ
Streszczenie w j─Özyku angielskim.
Pomys┼é napisania poradnika wynika z d┼éugoletniego do┼Ťwiadczenia zawodowego redaktorek, kt├│re doskonale orientuj─ů si─Ö zar├│wno w samym procesie glottodydaktycznym, jak i znaj─ů braki literatury glottodydaktycznej.
Autorzy poszczeg├│lnych cz─Ö┼Ťci monografii, czynni dydaktycy, dziel─ů si─Ö wiedz─ů i do┼Ťwiadczeniami, podsuwaj─ů pomys┼éy metod, technik i form pracy, wskazuj─ů dodatkow─ů literatur─Ö pomagaj─ůc─ů lepiej zg┼é─Öbi─ç omawiane zagadnienia. (ÔÇŽ) ze wzgl─Ödu na zawarto┼Ť─ç merytoryczn─ů, walory kompozycyjne i redakcyjne, a tak┼╝e znaczenie w praktyce glottodydaktycznej uwa┼╝am t─Ö monografi─Ö za jedno z bardziej warto┼Ťciowych opracowa┼ä glottodydaktycznych, kt├│re w ostatnim czasie pojawi┼éy si─Ö na polskim rynku wydawniczym. Co wi─Öcej, powinno sta─ç si─Ö niezb─Ödnym elementem biblioteczki pomocy glottodydaktycznych dla os├│b przygotowuj─ůcych si─Ö do zawodu i pocz─ůtkuj─ůcych lektor├│w. Nauczyciele z do┼Ťwiadczeniem tak┼╝e znajd─ů tutaj interesuj─ůce i po┼╝yteczne tre┼Ťci. Z monografi─ů winni si─Ö zapozna─ç r├│wnie┼╝ potencjalni autorzy pomocy dydaktycznych. (Z recenzji dr hab. Ma┼égorzaty G─Öbki-Wolak)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 359260 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Obcoj─Özyczna
All copies are currently on loan: sygn. O 17398 (1 egz.)
E-book
In basket

Opracowanie Dydaktyka j─Özyka polskiego jako nierodzimego: konteksty ÔÇô dylematy ÔÇô trendy jest bardzo cenn─ů publikacj─ů, odpowiadaj─ůc─ů na pal─ůce potrzeby wsp├│┼éczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformu┼éowanie zawarte w tytule ÔÇô j─Özyk nierodzimy ÔÇô zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako j─Özyk obcy, drugi i odziedziczony. Wchodz─ůce w sk┼éad tomu artyku┼éy stanowi─ů cenny zbi├│r informacji zar├│wno dla czynnych lektor├│w, jak i os├│b stawiaj─ůcych pierwsze kroki w pracy pedagogicznej.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny D─ůbrowskiejDydaktyka j─Özyka polskiego jako nierodzimego: konteksty ÔÇô dylematy ÔÇô trendy to trzeci z kolei tom opracowanego przez nas cyklu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki. Proponujemy w nim dalsz─ů analiz─Ö naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakre┼Ťlona perspektywa pozwoli┼éa na uwzgl─Ödnienie z jednej strony nowszych czy mniej typowych zjawisk charakterystycznych dla polszczyzny wp┼éywaj─ůcych na jej nauczanie, a z drugiej ÔÇô najwi─Ökszych bol─ůczek wsp├│┼éczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Autorzy tekst├│w pochodz─ů z r├│┼╝nych krajowych i zagranicznych o┼Ťrodk├│w naukowych i dydaktycznych, co sprawia, ┼╝e analizowane zagadnienia ujmuj─ů z odmiennych perspektyw. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e niniejsze opracowanie, stanowi─ůce kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, b─Ödzie u┼╝yteczne dla wszystkich czytelnik├│w, kt├│rym ponownie ┼╝yczymy, aby nauczanie j─Özyka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego by┼éo dla nich PASJ─ä, POWO┼üANIEM i PRZYJEMNO┼ÜCI─ä.

Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej

Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu dost─Öpu, kt├│ry mo┼╝na odebra─ç w bibliotece.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ÔÇ×Nauczanie i promocja j─Özyka polskiego w ┼Ťwiecie. Diagnoza ÔÇô stan ÔÇô perspektywyÔÇŁ to pozycja obowi─ůzkowa na p├│┼ékach nauczycieli, wyk┼éadowc├│w, lektor├│w, dzia┼éaczy polonijnych, animator├│w kultury, dziennikarzy, dyplomat├│w ÔÇô jednym s┼éowem wszystkich, kt├│rym presti┼╝ j─Özyka polskiego w ┼Ťwiecie le┼╝y na sercu i od kt├│rych los i status j─Özyka polskiego na ┼Ťwiecie zale┼╝y. Publikacj─Ö stworzy┼é zesp├│┼é autorski w sk┼éadzie: W┼éadys┼éaw Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzy┼╝yk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz O┼╝├│g, Adam Paw┼éowski, Dorota Prasza┼éowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zg├│┼éka (wsp├│┼épraca: Ma┼égorzata Smereczniak, Karolina Grabo┼ä). Autorzy to jednocze┼Ťnie zesp├│┼é ekspert├│w powo┼éany przez JM Rektora U┼Ü na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wy┼╝szego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji j─Özyka polskiego w ┼Ťwiecie, kt├│ra mia┼éa uwzgl─Ödnia─ç: - nauczanie j─Özyka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zar├│wno w systemie o┼Ťwiaty i szkolnictwa wy┼╝szego, jak i w innych formach; - promocj─Ö j─Özyka polskiego w ┼Ťwiecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunk├│w geograficznych i obszar├│w merytorycznych oraz narz─Ödzi promocji; - koordynacj─Ö dzia┼éa┼ä oraz okre┼Ťlenie zada┼ä poszczeg├│lnych instytucji; - wskazanie zakresu niezb─Ödnych zmian legislacyjnych i sposob├│w finansowania. Prace nad strategi─ů uko┼äczono w lipcu 2017 roku, ksi─ů┼╝ka ukazuje si─Ö w lipcu 2018 roku. Odleg┼éo┼Ť─ç czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w pa┼║dzierniku 2017 roku zosta┼éa powo┼éana do ┼╝ycia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, kt├│ra przej─Ö┼éa zadania Biura Uznawalno┼Ťci Wykszta┼écenia i Wymiany Mi─Ödzynrodowej, ale te┼╝ kilku innych dzia┼é├│w, wydzia┼é├│w i departament├│w resortowych. Przed publikacj─ů autorzy starali si─Ö wprowadzi─ç konieczne zmiany, uwzgl─Ödniaj─ůce now─ů sytuacj─Ö, cho─ç nie zawsze by┼éo to mo┼╝liwe. Autorzy diagnozuj─ů aktualny stan nauczania i promocji j─Özyka polskiego w ┼Ťwiecie i sugeruj─ů najlepsze sposoby rozwik┼éania problem├│w, podpowiadaj─ů najlepsze rozwi─ůzania. Zdajemy sobie spraw─Ö, ┼╝e szybka realizacja niekt├│rych proponowanych zmian nie jest mo┼╝liwa, gdy┼╝ wymaga┼éaby ogromnych zmian systemowych ÔÇô s─ů to jednak plany maksimum, kt├│re pokazuj─ů bol─ůczki i rzeczy wa┼╝ne dla nauczycieli, uczni├│w, student├│w, rodzic├│w dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemc├│w z r├│┼╝nych powod├│w ucz─ůcych si─Ö j─Özyka polskiego (np. migrant├│w, uchod┼║c├│w, ale te┼╝ reemigrant├│w, kt├│rzy wchodz─ů w polski system edukacyjny), wa┼╝ne tak┼╝e dla mi┼éo┼Ťnik├│w polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywaj─ůcych za granic─ů, gdzie dost─Öp do d├│br kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turyst├│w, podr├│┼╝nik├│w, pasa┼╝er├│w, kt├│rzy pr├│┼╝no oczekuj─ů polskich zapowiedzi w samolotach, polskoj─Özycznej obs┼éugi w poci─ůgach czy polskich napis├│w na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji b─Öd─ů przydatne na specjalno┼Ťciach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kszta┼éc─ůcych przysz┼éych nauczycieli j─Özyka polskiego jako obcego. Powinni po ni─ů si─Ögn─ů─ç nauczyciele i wyk┼éadowcy, ale te┼╝ studenci. Inspiracj─Ö z tego opracowania winni czerpa─ç ci, od kt├│rych pewne zmiany, decyzje, mo┼╝liwo┼Ťci wcielenia w ┼╝ycie proponowanych rozwi─ůza┼ä zale┼╝─ů. Opracowanie pokazuje stan na prze┼éomie lat 2017 i 2018 ÔÇô stan, kt├│ry systemowo wci─ů┼╝ jest taki sam. Daje podstaw─Ö do przemy┼Ťlenia, wskazuje, co mo┼╝na naprawi─ç szybko i ┼éatwo, a co wymaga o wiele wi─Ökszego wysi┼éku. Chcemy zdecydowanie podkre┼Ťli─ç ÔÇô a to bardzo wa┼╝ne ÔÇô ┼╝e opracowanie pokazuje te┼╝ wszystkie dotychczasowe osi─ůgni─Öcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i j─Özyka polskiego.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.