Form of Work
Książki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(6)
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia BG
(3)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Dział Informacji
(2)
Author
Šmid Wacław
(6)
Smid Wacław
(3)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(6)
Subject
Reklama
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Filozofia
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Marketing - zagadnienia
(1)
Metafizyka
(1)
Metodologia
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki ekonomiczne - słownik
(1)
Promocja handlowa - encyklopedia
(1)
Reklama - encyklopedia
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Teoria poznania
(1)
Zarządzanie
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(2)
Opracowanie
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki tematyczne
(1)
Domain
Filozofia i etyka
(1)
9 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 659-7 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
Copies are only available in the library: sygn. C 330(038) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 339-49 (1 egz.)
Book
In basket
Język reklamy / Wacław Šmid. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 317 s. ; 24 cm.
Wyd. 1. pt.: Język reklamy w komunikacji medialnej.
Bibliografia na stronach 313-317.
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas, jako konsumentów, wywołać określone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc kampanie reklamowe spotykamy się na ogół z brakiem pomysłu na przyciągnięcie uwagi klienta. Język reklamy zamyka się w paru wymyślonych sloganach. Jakże miło byłoby usłyszeć, że „posiłek bez wina to jak dzień bez słońca" zamiast nagabywania typu „podaruj sobie odrobinę luksusu"! Komunikat, aby był skuteczny, musi być przyjazny i sympatyczny (nie pompatyczny). A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, atrakcyjny, skuteczny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka „Język reklamy".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 342001 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 313-317.
Dla studentów kierunków zarządzania, marketingu i komunikacji społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dział Informacji
Copies are only available in the library: sygn. B Br-39 (1 egz.)
Book
In basket
Leksykon przedsiębiorcy / Wacław Šmid. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2010. - 287, [1] s. ; 24 cm.
(Przedsiębiorczość XXI Wieku.)
Bibliogr. s. [288].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 330-58 (1 egz.)
Dział Informacji
Copies are only available in the library: sygn. B Bb-87 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 305030 (1 egz.)
Book
In basket
Umysł technologiczny : zasady nowej metodologii / Wacław Šmid. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 439 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 433-438.
Człowiek wierzy, że Wszechświatem rządzą niezmienne prawa, które może odkrywać, a sam Bóg tak ludzki świat urządził, że prawa te zawsze cechuje własność, zwana Czystą Formą, czyli oprócz tego, że rządzą one ruchami planet i galaktyk, cechuje je niezwykłe PIĘKNO. Bóg się objawia we Wszechświecie i to jest epifania. W ten sam sposób człowiekowi objawiają się galaktyki, gwiazdy, planety - w tym nasza Ziemia, planeta ludzi. Ziemia miała być rajem, ale wskutek wojen, zamachów i terroryzmu stała się piekłem. Jest siedliskiem złości, niechęci, zawiści i nienawiści. Także głupoty - jak śpiewa krakus Sikorowski - „co aż boli". Świat jest wielością epifanii i ich jednością w ludzkiej wyobraźni. Duch nad ludzką zbiorowością to inspiracja, zachęcenie do poszukiwania. Ludzka nieświadomość, jak czysta karta, zapisywana jest treściami sztuki i nauki, które tworzą jedność. Ludzki umysł krępuje gorset logiki, rekompensuje mu tę swoistą niewolę tautologiczną wyobraźnia, emocjonalność w swoich społecznościach i swoich kościołach. Intelekt w takiej aurze zawsze był niedoceniony, ale sam jest sobie winien, preferując nudne teksty i zawiłe dywagacje. Wiara i intuicja jest WIELKĄ BRAMĄ człowieka w nieskończone głębie Kosmosu, ciemnej materii, nowych kaskad, ciągle nazywanych i identyfikowanych cząstek zwanych elementarnymi. Te sprzeczności, antynomie i paradoksy są własnością świata, którą człowiek może, jak się zdaje, ująć w pewne ramy. Te ramy świata to przyszła, wszechstronna nauka, to - być może - ewolucja semiotyki, czy nawet totalna semioza. Znaki, symbole, sensy, znaczenia i wartości zdają się w tej czasoprzestrzeni pełnej Boga i ludzkiego, zmaterializowanego ducha pewnym rozwiązaniem i oswojeniem zagubionego człowieka z pozorną pustką świata. Tą nadzieją są nieskończone epifanie, a ich kult, sztuka i nauka stają się czymś komplementarnym, ludzkim i boskim zarazem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 345391 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Na okł.: Co w życiu każdego człowieka może stanowić najwiekszą wartość i dlaczego dąży do jej osiągnięcia?
Bibliogr. s. 279-283.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 294415 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Województwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawartości książek i artykułów z czasopism dotyczących w swej treści Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, oświaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bieżąco od 1988 roku.

Baza jest częścią ogólnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, które pełnią funkcję uzupełniającą w odniesieniu do narodowych wykazów publikacji. Rejestruje materiały publikowane w prasie ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej, książki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decydującym o doborze jest wartość materiału informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Województwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zostały wydane drukiem i są udostępnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mogą posługiwać się następującymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytuł atykułu, autor, temat, tytuł czasopisma.

Wyniki wyszukiwania można zawęzić używając faset, znajdujących sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne można pobrać i zapisać w postaci zestawienia alfabetycznego.