Form of Work
Książki
(230)
Poradniki i przewodniki
(66)
Proza
(23)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(204)
only on-site
(17)
unavailable
(16)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(222)
Czytelnia BG
(14)
Dział Informacji
(3)
Author
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(28)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(23)
Pikiel Sylwia
(20)
Cioch Agnieszka
(10)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Graham Caroline (1931- )
(9)
Kołakowski Artur
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(8)
Wojtych Ewa
(7)
Jusewicz-Kalter Ewa
(6)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(6)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(6)
Trzebiatowska Małgorzata
(6)
Bartosik Jolanta
(5)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(5)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(4)
Bukiert Katarzyna
(4)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(4)
Ciarrochi Joseph
(4)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(4)
McKay Matthew (1948- )
(4)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(4)
Schiraldi Glenn R. (1947- )
(4)
Sparrow Joshua D
(4)
Wicenty Klara
(4)
Ambroziak Konrad
(3)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Buss David M. (1953- )
(3)
Błaszczyk Anna (1981- )
(3)
Błaż Agata
(3)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Hanson Rick
(3)
Hayes Louise L
(3)
Hayes Steven C
(3)
Kowalska Maryla
(3)
Mac Kenzie Robert J
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Suchowierska-Stephany Monika
(3)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(3)
Alberti Robert E
(2)
Arentewicz Joanna
(2)
Armstrong Nicky
(2)
Bailey Anna
(2)
Barnes B. Kim
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Brantley Jeffrey
(2)
Brett Doris (1950- )
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Clark David A. (1954- )
(2)
Dexter Colin (1930-2017)
(2)
Dexter Colin (1930-2021). Inspektor Morse
(2)
DuFrene Troy (1972- )
(2)
Dudek Joanna (psycholog)
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Emmons Michael L
(2)
Fanning Patrick
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Foa Edna B. (1937- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Harris Russ (1962- )
(2)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Kielin Jacek
(2)
Kubińska Olga
(2)
Kubiński Wojciech (1953- )
(2)
Lazarus Arnold A
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Michalski Maciej (1970- )
(2)
Millstine Wendy (1966- )
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Mućko Przemysław (psycholog)
(2)
Nyka Emilia
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Pacyniak Patrycja
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Pollak Monika
(2)
Roediger Eckhard (1959- )
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Stevens Bruce (1950- )
(2)
Sunderland Margot
(2)
Taylor Chris (1951- )
(2)
Tuszyński Łukasz
(2)
Wierzbowska Lucyna
(2)
Wilson Kelly G
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Łaszcz Jacek
(2)
Ackerman Robert J
(1)
Adams Linda
(1)
Allen David (1945- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Year
2020 - 2022
(43)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(75)
1990 - 1999
(7)
Time Period of Creation
2001-
(107)
1901-2000
(22)
1989-2000
(15)
1945-1989
(5)
Country
Poland
(216)
Language
Polish
(181)
Audience Group
Rodzice
(26)
Psychoterapeuci
(16)
Dzieci
(15)
6-8 lat
(13)
9-13 lat
(11)
Nauczyciele
(9)
Psycholodzy
(7)
Młodzież
(6)
14-17 lat
(5)
0-5 lat
(4)
Terapeuci
(4)
Pedagodzy
(3)
Nastolatki
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uzależnieni
(2)
Chorzy
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Maturzyści
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzice adopcyjni
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(12)
Literatura angielska
(11)
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Relacje międzyludzkie
(19)
Psychoterapia
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Techniki samopomocy
(14)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(12)
Dzieci
(11)
Samoakceptacja
(10)
Uczucia
(10)
Zabójstwo
(10)
Śledztwo i dochodzenie
(10)
Asertywność
(9)
Młodzież
(9)
Poczucie własnej wartości
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(9)
Kobieta
(8)
Psychologia
(8)
Samorealizacja
(8)
Terapia schematów
(8)
Gniew
(7)
Lęk
(7)
Prowincja
(7)
Przyjaźń
(7)
Regulacja emocji
(7)
Samopoznanie
(7)
Społeczności lokalne
(7)
Tom Barnaby
(7)
Dojrzewanie
(6)
Dziecko trudne
(6)
Miłość
(6)
Nastolatki
(6)
Przywiązanie (psychologia)
(6)
Psychoanaliza
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(6)
Autopsychoterapia
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Małżeństwo
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Stres
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Mindfulness
(4)
Osobowość
(4)
Pewność siebie
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Socjotechnika
(4)
Stres pourazowy
(4)
Szczęście
(4)
Trauma
(4)
Zające
(4)
Zwierzęta
(4)
Życie seksualne
(4)
Agresywność
(3)
Bezpieczeństwo
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Mózg
(3)
Otyłość
(3)
Policjanci
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rezyliencja
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Stres zawodowy
(3)
Sukces
(3)
Tajemnica
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(3)
Zaburzenia osobowości
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Łabędzie
(3)
Biblioterapia
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(2)
Cierpienie
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Farmakoterapia
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kobiecość
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Macierzyństwo
(2)
Medytacja
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Mężczyzna
(2)
Neuropsychologia
(2)
Odchudzanie
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Subject: time
2001-
(4)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Anglia (Wielka Brytania)
(7)
Wielka Brytania
(3)
Polska
(2)
Azja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Oksford (Wielka Brytania ; okolice)
(1)
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(78)
Wydawnictwa popularne
(25)
Opracowanie
(15)
Podręcznik
(14)
Wydawnictwa dla dzieci
(14)
Powieść
(13)
Kryminał
(12)
Opowiadania i nowele
(10)
Podręczniki
(7)
Poradniki
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Biografia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Aforyzmy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Przysłowia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Słowniki angielsko-polskie
(2)
Antologia
(1)
Encyklopedia
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(1)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Programy nauczania
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Psychologia
(85)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Rozwój osobisty
(18)
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
230 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia BG
Copies are only available in the library: sygn. C 159.9-110 (1 egz.)
Book
In basket
Opanuj sztukę skutecznej komunikacji. Popraw swoje relacje z bliskimi. Naucz się mówić „nie” bez poczucia winy. Realizuj własne potrzeby. Skutecznie rozwiązuj konflikty.
Poradnik "Bądź najlepszą wersją siebie" pokazuje, jak dokonywać słusznych wyborów, podążać w odpowiednim kierunku i kształtować własne życie tak, by stało się dokładnie takim, o jakim marzysz. Książka pomoże ci być bardziej świadomym siebie i swoich potrzeb, a dzięki temu żyć w zgodzie z samym sobą. Według filozofii autorki dopiero człowiek szczęśliwy jest w stanie realizować się w kontaktach z innymi. Dzięki lekturze dowiesz się, w jaki sposób otwarcie się komunikować, kontrolować swoje emocje, radzić sobie ze stresem i lękiem, a przede wszystkim - jak otworzyć się na ludzi i uzdrowić relacje z nimi. Jakość tych relacji w znaczący sposób wpływa na nasze zdrowie, szczęście i satysfakcję z życia. Autorka pokazuje, w jaki sposób możemy osiągnąć poczucie spełnienia, stworzyć udane związki, odnieść sukces zawodowy i osobisty. Przekonuje, że to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zmienić sposób myślenia - wyznaczyć cel i dążyć do niego.
Książka opiera się na popularnej metodzie Thomasa Gordona - nieżyjącego już amerykańskiego psychologa, psychoterapeuty i doradcy rodzinnego - znanej jako „wychowanie bez porażek”. Metoda ta jest stosowana w 48 krajach od blisko 50 lat, co świadczy o jej ponadczasowości. Jej założenia są na tyle uniwersalne, że z powodzeniem można ją wykorzystywać we wszystkich relacjach międzyludzkich. Uczy skutecznej komunikacji i sztuki rozwiązywania konfliktów bez przegranych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 362013, 331008 (2 egz.)
Book
In basket
(Zadbaj o Siebie)
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi. Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut? Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie? Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani? Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania. Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. Nie musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 306376, 280246 (2 egz.)
Book
In basket
Na okł.: Zawiera dziennik indywidualnego rozwoju.
Tyt. oryg.: "Your perfect right : a guide to assertive living", 1986.
Bibliogr. s. 300-305.
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi. Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut? Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie? Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani? Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania. Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. Nie musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 325417 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie [352].
Utrata kontroli to naturalna cena, jaką płacimy za swoją kreatywność i produktywność. Cała sztuka polega na tym, by skrócić do minimum czas poczucia utraconej równowagi i szybko wrócić na właściwą ścieżkę. Pomóc w tym może metoda GTD, opracowana przez autora niniejszej książki. Dzięki niej na nowo uporządkujemy swoje życie na wszystkich jego płaszczyznach i przejmiemy nad nim kontrolę. Nie będzie wówczas potrzebne rozgraniczenie między sferą osobistą i zawodową, nie będzie dylematu równowagi między pracą i życiem osobistym. Sekret leży w tym, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w to, co robimy, i czy wszystko w naszym otoczeniu znajduje się na swoim miejscu. Wystarczy tylko mieć zaufane narzędzia - a takie właśnie zapewnia ta książka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 318951 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Pierwszy taki poradnik w Polsce!
Bibliografia, netografia na stronach 271-277.
Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 349475 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości. Doktor Christof Loose idzie o krok dalej i prezentuje zastosowanie terapii schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z ich rodzicami. Podręcznik pod jego redakcją został napisany przez klinicystów dla klinicystów. W sposób niezwykle przystępny prezentuje teoretyczne i praktyczne zasady pracy psychoterapeutycznej z dziećmi na różnych etapach rozwoju (od narodzin do wczesnego okresu dorosłości) oraz z ich opiekunami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352503 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach 371-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 346684 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczącyzaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzieduży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 367167 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 370411, 368627 (2 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, separacyjne zaburzenie lękowe, fobie swoiste, zaburzenie paniczne, agorafobia, zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych), z objawami somatycznymi, tikowych, obsesyjno-kompulsyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 373337 (1 egz.)
Book
In basket
Wywieranie wpływu : podstawowe techniki / Kim Barnes ; przekład: Łukasz Tuszyński. - Wydanie 2 w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. - 160 stron : ilustracje ; 21 cm.
Jest wiele spraw w życiu, na które chcemy mieć wpływ. Zależy nam na dobrych relacjach z ludźmi, osiąganiu wyników w pracy, tworzeniu dobrych związków – słowem, na sukcesie w życiu zawodowym i osobistym. Sztuki świadomego wywierania wpływu na ludzi można się nauczyć. Autorka książki proponuje nam proste ćwiczenia, dzięki którym będziemy umieli wprowadzić w życie zasady skutecznego oddziaływania na innych i zrealizować własne potrzeby.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 342158 (1 egz.)
Book
In basket
(Bestseller)
Jest wiele spraw w życiu, na które chcemy mieć wpływ. Zależy nam na dobrych relacjach z ludźmi, osiąganiu wyników w pracy, tworzeniu dobrych związków - słowem, na sukcesie w życiu zawodowym i osobistym. Sztuki świadomego wywierania wpływu na ludzi można się nauczyć. Autorka książki proponuje nam proste ćwiczenia, dzięki którym będziemy umieli wprowadzić w życie zasady skutecznego oddziaływania na innych i zrealizować własne potrzeby.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 318257 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 213-219.
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów. Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: * zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, * pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, * nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, * będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 353757 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: Zawiera angielsko-polski słownik terminów behawioralnych. Poprz. wyd. pt.: Analiza zachowania od A do Z.
Bibliogr. s. 219-236, 261-265. Indeks.
Nowe – zmienione i rozszerzone – wydanie cenionej przez specjalistów i studentów "Analizy zachowania od A do Z". W książce zaprezentowano nurt badawczy i terapeutyczny, którego przedstawiciele zajmują się badaniem wpływu różnorodnych czynników środowiskowych na zachowanie. Autorzy wprowadzają w tę tematykę, a jednocześnie porządkują specjalistyczną terminologię, którą posługują się psychologowie behawioralni. W nowym wydaniu szczególną uwagę poświęcili stosowanej analizie zachowania. Dziedzina ta znacząco zyskała na popularności w obszarze terapii zaburzeń rozwojowych, zwłaszcza tych ze spektrum autyzmu, lepiej poznaje się też koncepcje i metody należące do tak zwanej trzeciej fali terapii behawioralnych. Autorzy wyjaśniają, czym zajmują się analityk zachowania i terapeuta behawioralny, a także wskazują instytucje przygotowujące do pracy w tym obszarze. Kompendium zawiera słownik najważniejszych pojęć z zakresu analizy zachowania, uaktualniony angielsko-polski słownik terminów z tej dziedziny oraz wykaz polskojęzycznych publikacji na ten temat. Jest skierowane do terapeutów, lekarzy, pedagogów, psychologów szkolnych, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzących badania z zakresu analizy zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 340208 (1 egz.)
Book
In basket
U góry okł.: Współczesny behawioryzm.
Bibliogr. s. 160-162. Indeks.
Książka w zwięzły sposób prezentuje rozwijający się intensywnie na świecie, a w Polsce jeszcze stosunkowo mało znany nurt badawczy i praktyczny, będący współczesną wersją behawioryzmu. Analiza zachowania zajmuje się badaniem zachowań ludzi i zwierząt z perspektywy wpływu, jaki wywierają na nie różnorodne czynniki środowiskowe. Ponieważ jest to najskuteczniejsza w tej chwili metoda terapii autyzmu na świecie, należy oczekiwać dalszego, intensywnego rozwoju tej dziedziny psychologii stosowanej także w naszym kraju. Z powodzeniem jest stosowana w terapii wszelkich zaburzeń rozwojowych. Publikacja ma formę przewodnika, łącząc w sobie cechy wprowadzenia do dziedziny oraz słownika pojęć. Skierowana jest do studentów psychologii oraz pedagogiki, terapeutów, lekarzy, pedagogów i psychologów szkolnych, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzący badania z zakresu analizy zachowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 304023 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 219-222.
Narcyz to osoba zapatrzona w siebie i sobą zachwycona. Takich ludzi możemy spotkać wszędzie: w szkole, w pracy, w domu… Autorka książki pokazuje, jak sobie z nimi radzić. Wyjaśnia, gdzie leżą źródła narcyzmu, dlaczego ulegamy urokowi narcyzów i jak zadbać o siebie, gdy nasz partner lub rodzic jest narcyzem. Odwołuje się przy tym do nowatorskiej koncepcji terapii schematów i do zasad neurobiologii interpersonalnej. To doskonały przewodnik przetrwania dla osób będących w relacji z narcyzem, a także nieocenione źródło wiedzy dla terapeutów prowadzących terapię osób narcystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 362385 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 265912 (1 egz.)
Book
In basket
Wyd. 1 pt.: Dinozaury są wśród nas : jak sobie z nimi radzić w pracy?. Na okł. podtyt.: relacja szef - podwładny, praca w zespole, zła i dobra rywalizacja, panowanie nad złością, wyrażanie krytyki, ochrona swoich granic. Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 263946 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The self-compassion workbook for teens : mindfulness & compassion skills to overcome self-criticsm & embrace who you you are, 2017.
Na okładce: Program z ćwiczeniami dla nastolatków.
Pewnego dnia budzisz się, spoglądaszw lustro i wiesz, że coś się zmieniło. Wyglądasz inaczej, czujesz się inaczej. Zdajesz się szybko denerwować, niekiedy płaczesz bez wyraźnego powodu, a w następnej chwili cieszysz się jak dziecko. Ogarniają cię dziwne, ponure myśli, z którymi trudno dojść do ładu. Czujesz się beznadziejnie, a wewnętrzny krytyk rośnie w siłę i karmi się twoimi obawami. Masz wrażenie, że jesteś na emocjonalnej karuzeli, i chcesz wysiąść! Witamy w świecie dorastania. To trudny, burzliwy i często bolesny okres w życiu. Czas zmian – w każdej sferze twojego życia. Nie dokładaj sobie zmartwień. Nie traktuj siebie zbyt surowo. Podejdź do siebie z życzliwością i współczuciem, jak do swojego najlepszego przyjaciela.
Badania naukowe pokazują, że nastolatki, które okazują sobie samym więcej współczucia, doświadczają mniej lęku, stresu i przygnębienia oraz są bardziej zadowolone ze swojego życia. Na podstawie badań wiemy też, że samowspółczucie jest umiejętnością, której można się nauczyć. Być może to określenie brzmi dla ciebie obco lub dziwnie, ale w gruncie rzeczy chodzi o to, by sprostać wyzwaniom okresu dorastania z odwagą, siłą i życzliwością. By lepiej radzić sobie z problemami, stresorami, obawami. Czy to brzmi optymistycznie? W czym może ci pomóc ta książka? Poznasz ćwiczenia i medytacje z zakresu samowspółczucia, które pozwolą ci zapanować nad emocjonalną karuzelą. Nauczysz się korzystać z tych narzędzi na co dzień, czyniąc z tego naturalną, codzienną praktykę, jak mycie zębów. Poradzisz sobie z bolesnymi uczuciami i trudnymi sprawami w swoim życiu. Zaczniesz traktować siebie z większą życzliwością, mniej surowo i mniej krytycznie. Poprawisz samoocenę i przezwyciężysz niepewność. Polubisz i zaakceptujesz siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 373339 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Województwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawartości książek i artykułów z czasopism dotyczących w swej treści Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, oświaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bieżąco od 1988 roku.

Baza jest częścią ogólnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, które pełnią funkcję uzupełniającą w odniesieniu do narodowych wykazów publikacji. Rejestruje materiały publikowane w prasie ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej, książki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decydującym o doborze jest wartość materiału informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Województwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zostały wydane drukiem i są udostępnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mogą posługiwać się następującymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytuł atykułu, autor, temat, tytuł czasopisma.

Wyniki wyszukiwania można zawęzić używając faset, znajdujących sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne można pobrać i zapisać w postaci zestawienia alfabetycznego.