Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(81)
Publikacje dydaktyczne
(33)
Publikacje fachowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje naukowe
(11)
Proza
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Poezja
(2)
Nuty
(1)
Status
available
(63)
unavailable
(18)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(79)
Biblioteka Obcoj─Özyczna
(1)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Ksi─Ögozbi├│r Podr─Öczny
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Author
Okuniewski Juliusz
(14)
Attwood Tony (1952- )
(7)
Grandin Temple (1947- )
(7)
Pa┼éynyczko-─ćwikli┼äska Agnieszka
(6)
Hinz Magdalena
(5)
Guba┼éa Magdalena (1982- )
(4)
Masłowska Katarzyna
(4)
Gray Carol (1952- )
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Evans Craig R
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Malek Renata
(2)
Miechowska Anna
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Zysk Veronica
(2)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baker JedÔÇĆ
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barron Sean
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bidzan-Bluma Ilona
(1)
Borys Olga (1974- )
(1)
Bosak Marcin (1979- )
(1)
Bo┼äczyk Jacek (1967- )
(1)
Burge Garry
(1)
Buzon James
(1)
B─ůk Dominik (1977- )
(1)
B┼éaszczyk Waldemar (1973- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Chromik-Kova─Źs Joanna
(1)
Ciachorowski Tomasz (1980- )
(1)
Cie┼Ťlik El┼╝bieta (t┼éumacz)
(1)
Colina Donatella
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Cz─Ö┼Ťcik Anna
(1)
Cz─Ö┼Ťcik J├│zef (1955- )
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dudek Sandra
(1)
D─ůbrowska Katarzyna (1984- )
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Ferency Adam (1951- )
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Fudalej Rafa┼é (1985- )
(1)
Garnett Michelle
(1)
Godlewska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Golińska Paulina (psycholog)
(1)
Gonera Robert (1969- )
(1)
Grahame Vicki
(1)
Grzypek Kamila
(1)
Grzypek Kamila. Kraina dobrych manier
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
G├│rka-Pik Natalia
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Honey Emma
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Je┼╝ewska Joanna (1965- )
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Judycka Agnieszka (1983- )
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Karpat Reka
(1)
Klaman Tomasz
(1)
Komarnicka-Klijnstra Emilia (1985- )
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krasowicz-Kupis Gra┼╝yna
(1)
Krejcha Karen
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Krzy┼╝owski Rados┼éaw (1972- )
(1)
Year
2020 - 2021
(37)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(79)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(84)
Language
Polish
(84)
Audience Group
Rodzice
(40)
Nauczyciele
(23)
Dzieci
(19)
6-8 lat
(17)
9-13 lat
(11)
Terapeuci zaj─Öciowi
(11)
0-5 lat
(10)
Psychoterapeuci
(10)
Szkoły podstawowe
(10)
Logopedzi
(9)
Pedagodzy
(7)
Przedszkola
(6)
Psycholodzy
(6)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Klasa 1.
(4)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie dzieci─Öcy
(3)
14-17 lat
(2)
Chorzy z afazj─ů
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Licea
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Szko┼éy ┼Ťrednie
(1)
Wychowawcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(12)
Muzyka polska
(1)
Subject
Autyzm
(13)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(13)
Dziecko autystyczne
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Bajkoterapia
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Osoby z autyzmem
(7)
J─Özyk polski
(6)
Uczucia
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Wychowanie
(4)
Czytanie
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowl─Öcym
(3)
Dziecko z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Gry i zabawy dzieci─Öce
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
L─Ök
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przezwyci─Ö┼╝anie l─Öku
(3)
Sportowcy z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaj─Öcia korekcyjno-wyr├│wnawcze
(3)
Zespół ADHD
(3)
Afazja
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gniew
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jedzenie (czynno┼Ť─ç)
(2)
J─Özyk dziecka
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Młodzież
(2)
Nerwice
(2)
Niemowl─Ö
(2)
Pami─Ö─ç
(2)
Pisanie
(2)
Psychoedukacja
(2)
Psychoterapia kr├│tkoterminowa
(2)
Relacje mi─Ödzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Rozw├│j fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Słuchanie
(2)
Teoria umysłu
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Trening umysłu
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Agresywno┼Ť─ç
(1)
Aktywno┼Ť─ç fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Blended learning
(1)
Budownictwo
(1)
COVID-19
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy z afazj─ů
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doros┼éo┼Ť─ç
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko z mutyzmem wybi├│rczym
(1)
Dziecko z trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja domowa
(1)
Efektywno┼Ť─ç nauczania
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Epidemie
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fonetyka
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Gramatyka
(1)
Grandin, Temple
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Higiena
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(38)
─ćwiczenia i zadania
(16)
Materiały pomocnicze
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Opracowanie
(9)
Scenariusz zaj─Ö─ç
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Podr─Öcznik
(3)
Antologia
(2)
Monografia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wiersze
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dzieci─Öce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pami─Ötniki i wspomnienia
(1)
Pie┼Ť┼ä i piosenka
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(32)
J─Özykoznawstwo
(12)
Rodzina, relacje mi─Ödzyludzkie
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozw├│j osobisty
(1)
85 results Filter
Book
In basket
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niekt├│re karty tablic z┼éo┼╝one. Ca┼éo┼Ť─ç w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zar├│wno m┼éodszych, jak i doros┼éych odbiorc├│w. Zawiera ona propozycje r├│┼╝norodnych aktywno┼Ťci plastycznych ÔÇô od malowania, rysowania, tworzenia na p┼éaszczy┼║nie, poprzez komponowanie przestrzenne z ┼éatwo dost─Öpnych materia┼é├│w, do tworzenia drobnych przedmiot├│w o charakterze u┼╝ytkowym. Druga cz─Ö┼Ť─ç zawiera zbi├│r szablon├│w formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witra┼╝y. Ksi─ů┼╝ka mo┼╝e by─ç ┼║r├│d┼éem inspiracji dla nauczycieli, terapeut├│w, rodzic├│w oraz kreatywnej m┼éodzie┼╝y. Przyda si─Ö r├│wnie┼╝ w trakcie zaj─Ö─ç z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů z r├│┼╝norodnymi problemami edukacyjnymi i z niepe┼énosprawno┼Ťciami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Ksi─Ögozbi├│r Podr─Öczny
No availability information: sygn. IM 3389+teka
Book
In basket
Nazwa drugiego autora wyr├│┼╝niona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Ksi─ů┼╝ka Doktor Tony odpowiada to zbi├│r konkretnych porad i wyja┼Ťnie┼ä dotycz─ůcych zagadnie┼ä najistotniejszych dla os├│b z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materia┼é z programu, w kt├│rym dr Tony Attwood ÔÇô ┼Ťwiatowy autorytet w dziedzinie zespo┼éu Aspergera i autyzmu ÔÇô odpowiada┼é na pytania samych os├│b z ASD, pracuj─ůcych z nimi specjalist├│w oraz cz┼éonk├│w ich rodzin. Dzi─Öki tematycznemu podzia┼éowi zagadnie┼ä ksi─ů┼╝ka stanowi przyst─Öpne ┼║r├│d┼éo informacji dla wszystkich, kt├│rzy chcieliby lepiej zrozumie─ç autyzm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 362439 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 427-430 i przy rozdziałach.
Ta ksi─ů┼╝ka to niezast─ůpiony zbi├│r porad sformu┼éowanych przez znane osoby z zespo┼éem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonuj─ůcym i kierowanych do innych os├│b ze spektrum.
Ka┼╝dy z 17 rozdzia┼é├│w po┼Ťwi─Öcony jest konkretnym trudno┼Ťciom towarzysz─ůcym ASD, kt├│re rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. TonyÔÇÖego Attwooda, Craiga Evansa i Anit─Ö Lesko. Ka┼╝dy rozdzia┼é ko┼äczy si─Ö szczeg├│┼éowym i ┼╝yczliwym komentarzem dr. TonyÔÇÖego Attwooda.
Publikacj─Ö uzupe┼éniaj─ů barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artyst├│w z autyzmem.
ÔÇ×Mentorzy wypowiadaj─ůcy si─Ö na kartach tej ksi─ů┼╝ki przydaj─ů wagi naszym zmaganiom, przywo┼éuj─ůc swoje osobiste prze┼╝ycia, kt├│re do g┼é─Öbi wsp├│┼égraj─ů z moimi w┼éasnymi trudnymi do┼Ťwiadczeniami. Udzielaj─ůc nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowuj─ů nas do stawienia czo┼éa problemom, kt├│re napotykamy w wielu sferach naszego codziennego ┼╝ycia. Ka┼╝da osoba z zespo┼éem Aspergera powinna zaopatrzy─ç si─Ö w ten doskona┼éy przewodnik!ÔÇŁ (Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364110 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 37.
Dla psycholog├│w,nauczycieli, logoped├│w, terapeut├│w lub rodzic├│w bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera si─Ö na terapii poznawczo-behawioralnej i w spos├│b skuteczny, uporz─ůdkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Ka┼╝de dziecko, kt├│re bierze w nim udzia┼é, otrzymuje podr─Öcznik przeznaczony do realizacji sze┼Ťciu dwugodzinnych sesji, zawieraj─ůcy ─çwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w ma┼éych grupach (2ÔÇô5 uczestnik├│w). Mo┼╝na go jednak z ┼éatwo┼Ťci─ů zaadaptowa─ç do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb m┼éodzie┼╝y i doros┼éych. Niniejszy tom zawiera materia┼éy do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia l─Ökowe u dzieci z zespo┼éem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonuj─ůcym lub ca┼éo┼Ťciowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361025 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera si─Ö na terapii poznawczo-behawioralnej i w spos├│b skuteczny, uporz─ůdkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Ka┼╝de dziecko, kt├│re bierze w nim udzia┼é, otrzymuje podr─Öcznik przeznaczony do realizacji sze┼Ťciu dwugodzinnych sesji, zawieraj─ůcy ─çwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w ma┼éych grupach (2-5 uczestnik├│w). Mo┼╝na go jednak z ┼éatwo┼Ťci─ů zaadaptowa─ç do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb m┼éodzie┼╝y i doros┼éych. Niniejszy tom zawiera materia┼éy do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem z┼éo┼Ťci u dzieci z zespo┼éem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonuj─ůcym lub ca┼éo┼Ťciowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program mo┼╝e by─ç realizowany przez psycholog├│w, lecz tak┼╝e nauczycieli, logoped├│w, terapeut├│w lub rodzic├│w bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 361989 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu cz─Östo maj─ů trudno┼Ťci z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciep┼éych uczu─ç: sympatii i mi┼éo┼Ťci. Nierzadko nie rozumiej─ů, ┼╝e ich rodzice, rodze┼ästwo i przyjaciele potrzebuj─ů czu┼éo┼Ťci. Jeszcze wi─Öksze wyzwanie stanowi dla nich wyra┼╝anie sympatii do nauczycieli, zaprzyja┼║nionych terapeut├│w lub przyjaci├│┼é rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim do┼Ťwiadczeniem - przedstawiaj─ů autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzi─Öki kt├│remu ch┼éopcy i dziewcz─Öta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu naucz─ů si─Ö rozpoznawa─ç oraz wyra┼╝a─ç sympati─Ö i mi┼éo┼Ť─ç w taki spos├│b, kt├│ry b─Ödzie sprawia┼é rado┼Ť─ç zar├│wno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w ksi─ů┼╝ce ─çwiczenia umo┼╝liwi─ů dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczu─ç innych os├│b na podstawie zachowania, gest├│w lub s┼é├│w, a tak┼╝e u┼éatwi─ů wyb├│r w┼éa┼Ťciwej reakcji. Program stworzono z my┼Ťl─ů o nauczycielach, psychologach i terapeutach, kt├│rzy mog─ů go realizowa─ç z dzieckiem indywidualnie lub z grup─ů od dw├│ch do sze┼Ťciu os├│b.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364235 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadnicz─ů cz─Ö┼Ťci─ů ksi─ů┼╝ki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora mi─Ödzy innymi cenionego "Ilustrowanego podr─Öcznika umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych", s─ů lekcje pozwalaj─ůce m┼éodemu cz┼éowiekowi z autyzmem b─ůd┼║ zespo┼éem Aspergera wykszta┼éci─ç kompetencje przydatne na co dzie┼ä.
Umiej─Ötno┼Ťci te s─ů zwi─ůzane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy si─Ö w doros┼éym ┼╝yciu. Dotycz─ů takich obszar├│w, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak nale┼╝y si─Ö wita─ç i przedstawia─ç, inicjowa─ç rozmow─Ö i kulturalnie zmienia─ç jej temat oraz rozpoznawa─ç nieoczywiste sygna┼éy dawane przez rozm├│wc─Ö; radzenie sobie ze z┼éo┼Ťci─ů i l─Ökiem - jak rozpozna─ç czynniki wywo┼éuj─ůce gwa┼étowne emocje i co zrobi─ç, by je zneutralizowa─ç, a tak┼╝e jak przeciwdzia┼éa─ç sytuacjom, w kt├│rych ujawniaj─ů si─Ö fobie; budowanie i podtrzymywanie przyja┼║ni oraz randki - jak nawi─ůzywa─ç bli┼╝sze relacje z innymi lud┼║mi, a przy tym szanowa─ç ich prywatno┼Ť─ç, oraz jak i gdzie poznawa─ç nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwi─ůzywa─ç konflikty w domu i szkole oraz w jaki spos├│b korzysta─ç z udogodnie┼ä przys┼éuguj─ůcych osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znale┼║─ç prac─Ö i poradzi─ç sobie z wymaganiami stawianymi przez prze┼éo┼╝onych, a tak┼╝e jak dobrze wypa┼Ť─ç podczas rekrutacji; finanse - jak zarz─ůdza─ç swoimi pieni─Ödzmi i racjonalnie planowa─ç wydatki; transport - jaki spos├│b przemieszczania si─Ö wybra─ç oraz jak korzysta─ç z komunikacji publicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 367130 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Dla nauczycieli pracuj─ůcych z najstarszymi przedszkolakami, z uczniami obj─Ötymi terapi─ů pedagogiczn─ů oraz maj─ůcymi specjalne potrzeby edukacyjne.
W ksi─ů┼╝ce znajduje si─Ö 36 scenariuszy zaj─Ö─ç ÔÇô tyle, ile jest g┼éosek w j─Özyku polskim. Ka┼╝dy scenariusz zawiera 10 ─çwicze┼ä skoncentrowanych wok├│┼é wierszyka przewodniego. Na do┼é─ůczonych p┼éytach zamieszczono: ÔÇó nagranie 36 g┼éosek w izolacji, z podzia┼éem na g┼éoski trwa┼ée oraz nietrwa┼ée; ÔÇó wierszyki: ÔÇ×G┼éoskiÔÇŁ, ÔÇ×G┼éoski trwa┼éeÔÇŁ, ÔÇ×G┼éoski nietrwa┼éeÔÇŁ; ÔÇó materia┼é do ─çwicze┼ä opisanych w scenariuszach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 363342+2CD (1 egz.)
Book
In basket
(Kolekcja To Ma R─Öce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozw├│j Dzieci)
Dla nauczycieli, terapeut├│w, rodzic├│w, opiekun├│w dzieci w wieku 5-8 lat.
Ksi─ů┼╝eczka zawiera 48 wierszyk├│w oraz opis├│w zabaw zwi─ůzanych z tymi rymowankami. Zabawy maj─ů na celu rozwijanie koordynacji ruchowej r─ůk, przede wszystkim d┼éoni i palc├│w. Dziecko uczy si─Ö trudnej sztuki ? wykonywania w tym samym czasie dw├│ch r├│┼╝nych czynno┼Ťci, ka┼╝dej inn─ů r─Ök─ů. Czynno┼Ťciom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocze┼Ťnie przez doros┼éego i dziecko, dzi─Öki czemu zabawa jest r├│wnie┼╝ ─çwiczeniem uwagi i pami─Öci s┼éuchowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 365667 (1 egz.)
Book
In basket
Book
In basket
Indeks.
Rodzicom cz─Östo brakuje inspiracji, jak pobudzi─ç rozw├│j spo┼éeczny i komunikacj─Ö dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomoc─ů przychodzi praktyczna ksi─ů┼╝ka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracuj─ůcych z dzie─çmi z autyzmem, zawieraj─ůca a┼╝ 235 gier, za-baw i ─çwicze┼ä. Autorski podzia┼é zaj─Ö─ç pozwoli ┼éatwo okre┼Ťli─ç, kt├│re z nich b─Öd─ů najbardziej motywuj─ůce i korzystne dla dziecka na okre┼Ťlonym poziomie rozwoju, a dzi─Öki przejrzystemu uk┼éadowi publikacji mo┼╝na szybko sprawdzi─ç, jakie materia┼éy b─Öd─ů potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Warto┼Ťciowe uzupe┼énienie stanowi─ů za┼é─ůczniki, w kt├│rych zawarto rzeczowe porady dotycz─ůce mi─Ödzy innymi tego, jak radzi─ç sobie z zachowaniami problemowymi i jak pom├│c dziecku upora─ç si─Ö z l─Ökiem, jak do niego m├│wi─ç, a tak┼╝e co zrobi─ç, by wykorzysta─ç cechy wyr├│┼╝niaj─ůce dziecko i okre┼Ťli─ç, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 357856 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronie 199.
"Ksi─ů┼╝ka ÔÇ×Umys┼é lubi tworzy─ç : ─çwiczenia pami─Öci i innych funkcji poznawczych na ka┼╝dy dzie┼ä miesi─ůcaÔÇŁ powsta┼éa jako propozycja treningu dla os├│b zdrowych oraz wymagaj─ůcych wsparcia, kt├│re chc─ů poprawi─ç swoje funkcjonowanie poznawcze. Publikacja zawiera propozycje ─çwicze┼ä usprawniaj─ůcych pami─Ö─ç wzrokow─ů, autobiograficzn─ů, procesy uwagowe, funkcje wykonawcze i wzrokowo-przestrzenne. Recenzowan─ů ksi─ů┼╝k─Ö traktuj─Ö jako propozycj─Ö treningu funkcji poznawczych. Bardzo dobrze oceniam sam─ů ide─Ö treningu, czyli zalecenie codziennego lub z niewielkimi przerwami czasowymi wykonywania prezentowanych ─çwicze┼ä. Jest to absolutnie zgodne ze wsp├│┼éczesn─ů wiedz─ů o m├│zgu, jego plastyczno┼Ťci i tworzeniu aktywnych sieci neuronalnych. Idea treningu jest te┼╝ dobrze realizowana poprzez powtarzalno┼Ť─ç pewnych ─çwicze┼ä, jak na przyk┼éad przypominanie sobie wydarze┼ä w ci─ůgu dnia. [ÔÇŽ] Dobrym pomys┼éem jest umiejscowienie w ksi─ů┼╝ce s┼éowniczka wa┼╝nych dla odbiorcy ksi─ů┼╝ki poj─Ö─ç z obszaru neuropsychologii poznawczej. [ÔÇŽ] Podsumowuj─ůc, rekomenduj─Ö recenzowan─ů ksi─ů┼╝k─Ö do publikacji jako pozycj─Ö, kt├│ra wesprze zar├│wno pacjent├│w, jak i osoby zdrowe w podtrzymywaniu oraz terapii stanu funkcji poznawczych." (dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. nadzw. UMCS)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 354082 (1 egz.)
Book
In basket
Materia┼éy z I Og├│lnopolskiej Konferencji "Nauczanie j─Özyk├│w obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", kt├│ra odby┼éa si─Ö 27 wrze┼Ťnia 2003 r. w Gda┼äsku.
Bibliogr. przy ref.
Tekst cz─Ö┼Ťc. ang.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Obcoj─Özyczna
There are copies available to loan: sygn. O 19046, O 19045 (2 egz.)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
All copies are currently on loan: sygn. 372.881.1 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 137-143.
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykaza┼éy, ┼╝e Skala Ryzyka Dysleksji jest metod─ů, kt├│ra pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagro┼╝onych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania. Ksi─ů┼╝ka ta jest cenn─ů pomoc─ů dla os├│b pracuj─ůcych z dzie─çmi w wieku przedszkolnym b─ůd┼║ ucz─Öszczaj─ůcymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedur─Ö korzystania ze skali oraz spos├│b oceniania i interpretowania wynik├│w w celu ustalenia, czy wyst─Öpuje ryzyko dysleksji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 352135 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Zawiera: CD 4. Motylek Fru-fru (czyta Marcin Bosak). Na k├│┼ékach do celu (czyta Rados┼éaw Krzy┼╝owski). Niemo┼╝liwe jest mo┼╝liwe (czyta Andrzej Nejman). Opowie┼Ť─ç Karsenny (czyta Ewa Wachowicz). Prawdziwe oczy (czyta Magdalena Walach). Sen o ┼Ťwietlistej strzale (czyta Paulina Holz). Serduszkowe szpady (czyta Lucyna Malec).
CD 5. Szachownica (czyta Ewa Skibi┼äska). ┼Ülimaczek Maciu┼Ť (czyta Adam Ferency). Tajemnicza Amargura (czyta Waldemar B┼éaszczyk). Uwierz w siebie (czyta Emilia Komarnicka). W biegu (czyta Anita Soko┼éowska). ┼╗eglarskie ┼╝ycie (czyta Piotr Andrzejewski).
"Dwie strony medalu" to edukacyjno-integracyjne bajki opowiadaj─ůce o niepe┼énosprawnych sportowcach, kt├│rzy mimo napotykanych trudno┼Ťci robi─ů to, co kochaj─ů, co sprawia im rado┼Ť─ç - uprawiaj─ů sport. Ka┼╝da z bajek przedstawia sportowca lub grup─Ö sportowc├│w uprawiaj─ůcych inn─ů dyscyplin─Ö sportu, w kt├│rej w rzeczywisto┼Ťci mo┼╝emy dostrzec poza zupe┼énie zdrowymi lud┼║mi r├│wnie┼╝ tych nie w pe┼éni sprawnych. Bajki pokazuj─ů, ┼╝e je┼Ťli czego┼Ť si─Ö naprawd─Ö chce, to zawsze mo┼╝na to osi─ůgn─ů─ç - nawet b─Öd─ůc osob─ů s┼éabsz─ů czy te┼╝ niepe┼énosprawn─ů. Celem opowiada┼ä jest tak┼╝e obudzenie ┼Ťwiadomo┼Ťci spo┼éecznej oraz wp┼éyw rozwojowy, edukacyjny i psychologiczny na dzieci, m┼éodzie┼╝ oraz doros┼éych. Pomys┼éodawc─ů projektu jest Stowarzyszenie Dwie Strony Medalu, kt├│rego misj─ů jest szeroko poj─Öta integracja os├│b niepe┼énosprawnych w spo┼éecze┼ästwie. Publikacja adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do uczni├│w klas IV-VI.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. T 20214/II (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 199-202.
Ksi─ů┼╝ka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zesp├│┼é nadpobudliwo┼Ťci psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzi─ç sobie na co dzie┼ä z tym zaburzeniem. Dowiesz si─Ö z niej, czego potrzebuj─ů dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich najwi─Öksze trudno┼Ťci oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kova─Źs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego do┼Ťwiadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przyst─Öpny spos├│b odpowiada na pytania: jak rozpozna─ç typowe objawy ADHD; jak pracowa─ç z osob─ů z ADHD w domu i szkole; jak wspiera─ç dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz ┼╝yciu spo┼éecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 358122 (1 egz.)
Book
In basket
150 zabaw ruchowych : rozwijanie sprawno┼Ťci ruchowej i praksyjnej niezb─Ödnych w procesie nabywania nowych umiej─Ötno┼Ťci / Donatella Colina ; [przek┼éad: Katarzyna Foremniak]. - Wydanie I. - Gda┼äsk : Harmonia Universalis, 2019. - 200 stron, [1] karta tablic luzem, [2] karty tablic z┼éo┼╝one luzem : ilustracje, fotografie ; 30 cm.
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Bibliografia na stronie 13.
Dla nauczycieli, wychowawc├│w, terapeut├│w rozwoju neuro- i psychomotorycznego, rodzic├│w.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodzi┼éy si─Ö z konieczno┼Ťci zapewnienia narz─Ödzi potrzebnych do rozwijania sprawno┼Ťci motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a tak┼╝e dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych bada┼ä w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, kt├│rych celem jest poprawa: percepcji i kontroli cia┼éa; r├│wnowagi i motoryki du┼╝ej; koordynacji r─ÖkaÔÇôoko i motoryki ma┼éej; sprawno┼Ťci grafomotorycznej; sprawno┼Ťci praksyjnej niezb─Ödnej do czynno┼Ťci samoobs┼éugowych i do nauki pisania. Przedstawione w ksi─ů┼╝ce propozycje aktywno┼Ťci mo┼╝na wykorzysta─ç w przedszkolu lub szkole, w domu, a tak┼╝e w ramach zaj─Ö─ç wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis ka┼╝dej zabawy zawiera wskaz├│wki dotycz─ůce wieku dziecka, celu aktywno┼Ťci, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materia┼é├│w, czasu trwania, przebiegu oraz mo┼╝liwych modyfikacji i wariant├│w. Ostatni element opisu jest bardzo wa┼╝ny, bo pozwala dostosowa─ç zabaw─Ö do potrzeb dziecka, zwi─Ökszy─ç jego elastyczno┼Ť─ç poznawcz─ů i rozwija─ç umiej─Ötno┼Ť─ç generalizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 363488+3 plansze (1 egz.)
Book
In basket
Gramatyka co z g┼éowy nie umyka / Anna i J├│zef Cz─Ö┼Ťcikowie. - [Wyd. 9 (przejrz. i poszerz.)]. - Gda┼äsk : "Harmonia", 1999. - 175 s. : rys. ; 21 cm.
(Wesoła Szkoła)
Indeks.
Ksi─ů┼╝ka pomocnicza do nauki j─Öz. polskiego w szkole podstawowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 282541 (1 egz.)
Book
In basket
Dla dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i klas IV-VI.
"Dwie strony medalu" to edukacyjno-integracyjne bajki opowiadaj─ůce o niepe┼énosprawnych sportowcach, kt├│rzy mimo napotykanych trudno┼Ťci robi─ů to, co kochaj─ů, co sprawia im rado┼Ť─ç - uprawiaj─ů sport. Ka┼╝da z 33 bajek zawartych w niniejszej publikacji przedstawia sportowca lub grup─Ö sportowc├│w uprawiaj─ůcych inn─ů dyscyplin─Ö sportu, w kt├│rej w rzeczywisto┼Ťci mo┼╝emy dostrzec poza zupe┼énie zdrowymi lud┼║mi r├│wnie┼╝ tych nie w pe┼éni sprawnych. Bajki pokazuj─ů, ┼╝e je┼Ťli czego┼Ť si─Ö naprawd─Ö chce, to zawsze mo┼╝na to osi─ůgn─ů─ç - nawet b─Öd─ůc osob─ů s┼éabsz─ů czy te┼╝ niepe┼énosprawn─ů. Celem opowiada┼ä jest tak┼╝e obudzenie ┼Ťwiadomo┼Ťci spo┼éecznej oraz wp┼éyw rozwojowy, edukacyjny i psychologiczny na dzieci, m┼éodzie┼╝ oraz doros┼éych. Ksi─ů┼╝ka zawiera ilustracje mo┼╝liwe do pokolorowania przez dziecko wed┼éug w┼éasnego pomys┼éu, co b─Ödzie dodatkow─ů atrakcj─ů podczas lektury. Pomys┼éodawc─ů projektu jest Stowarzyszenie Dwie Strony Medalu, kt├│rego misj─ů jest szeroko poj─Öta integracja os├│b niepe┼énosprawnych w spo┼éecze┼ästwie. Publikacja adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz do uczni├│w klas IV-VI.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 359428 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 273-282. Indeksy.
Od niedawna powstaje coraz wi─Öcej kr├│tkoterminowych metod psychoanalizy. Jedn─ů z najbardziej znanych i najdok┼éadniej zbadanych jest innowacyjna intensywna kr├│tkoterminowa psychoterapia dynamiczna stworzona przez dr. Habiba Davanloo, u kt├│rego szkoli┼éa si─Ö autorka niniejszej publikacji. Ksi─ů┼╝ka zosta┼éa uporz─ůdkowana w spos├│b metodyczny, stanowi─ůcy odzwierciedlenie procesu terapii: od pierwszego kontaktu a┼╝ do badania kontrolnego po terapii. Publikacja zawiera szczeg├│┼éowe przyk┼éady kliniczne pokazuj─ůce, w jaki spos├│b teoria przek┼éada si─Ö na techniki o niespotykanej wcze┼Ťniej sile i skuteczno┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 359531 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.