Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(16)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(15)
only on-site
(2)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(14)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcoj─Özyczna
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(1)
Dział Informacji
(1)
Author
Barwińska-Małajowicz Anna
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Cie─çwierz Agnieszka
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarz─ůdzanie)
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grebski Michalene Eva
(1)
Grebski Wiesław
(1)
Guenat Graziella
(1)
Hartmann Peter
(1)
Jastrz─Öbowska-Tyczkowska Agata
(1)
Knapková Miroslava
(1)
Koc├│r Marcin
(1)
Kononiuk Tadeusz
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Lamri J├ęr├ęmy
(1)
Leszczyńska Małgorzata
(1)
Lewartowicz Urszula
(1)
Le┼Ťniak-Moczuk Krystyna
(1)
Linka Anna
(1)
Matu┼í├şkov├í Daniela
(1)
Motoryn Ruslan
(1)
Nizioł Sylwia
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Prykhodko Kataryna
(1)
Puchalska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Sch├Ân Donald A. (1930-1997)
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Szara Katarzyna
(1)
Szydlik-Leszczyńska Agata
(1)
Turska El┼╝bieta (psycholog)
(1)
Uramov├í M├íria (1952- )
(1)
Wolniak Rados┼éaw (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Zado├ó Anatol├Čj Oleksandrovi─Ź (1953- )
(1)
Zado├ó Oleksandr Anatol├Čjovi─Ź
(1)
Zaj─ůc Martyna
(1)
Zr─Öda Agnieszka
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Ślusarczyk Bogusław L
(1)
┼áambronsk├í Krist├şna
(1)
Żegleń Patrycja
(1)
Year
2020 - 2021
(8)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(14)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(18)
Germany
(1)
United States
(1)
Language
Polish
(17)
German
(2)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Szkoły wyższe
(2)
B1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
In┼╝ynierowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracodawcy
(1)
Uczniowie szk├│┼é ┼Ťrednich
(1)
Subject
Kompetencje zawodowe
(14)
Praca
(4)
Rynek pracy
(4)
Przydatno┼Ť─ç zawodowa
(3)
In┼╝ynierowie
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Nauczyciele
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywno┼Ť─ç zawodowa
(1)
Analiza SWOT
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Architekci
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Bilans Kapitału Ludzkiego (projekt badawczy)
(1)
CV
(1)
Cywilizacja
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Do┼Ťwiadczenie zawodowe
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Imigranci
(1)
J─Özyk niemiecki
(1)
J─Özyk niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Kariera
(1)
Klauzula sumienia
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje mi─Ödzykulturowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja mi─Ödzykulturowa
(1)
Kreatywno┼Ť─ç
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
List motywacyjny
(1)
Luka kompetencyjna
(1)
Marketing
(1)
Mobilno┼Ť─ç zawodowa
(1)
Motywacja
(1)
NEET
(1)
Odpowiedzialno┼Ť─ç
(1)
Poczucie w┼éasnej warto┼Ťci
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo prasowe
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rekrutacja pracownik├│w
(1)
Rodzice
(1)
Rozmowa kwalifikacyjna
(1)
Szkolnictwo wy┼╝sze
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
To┼╝samo┼Ť─ç zawodowa
(1)
Współdziałanie
(1)
Wykształcenie
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Zawody
(1)
Zaw├│d
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(5)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wojew├│dztwo ┼Ťwi─Ötokrzyskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje
(1)
─ćwiczenia i zadania
(1)
─ćwiczenia i zadania dla szk├│┼é zawodowych
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Filozofia i etyka
(2)
In┼╝ynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieni─ůdze
(1)
Rozw├│j osobisty
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
21 results Filter
Authority data
Kompetencje zawodowe (hasło przedmiotowe)
(termin podrz─Ödny) zob. te┼╝ has┼éo szersze Przydatno┼Ť─ç zawodowa (has┼éo przedmiotowe)
zob. te┼╝ Europejska Rama Kwalifikacji (has┼éo przedmiotowe) ; Kompetencje mi─Ökkie (has┼éo przedmiotowe) ; Krajowe Ramy Kwalifikacji (has┼éo przedmiotowe) ; Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych (has┼éo przedmiotowe) ; Luka kompetencyjna (has┼éo przedmiotowe) ; Rozw├│j zawodowy (has┼éo przedmiotowe) ; Zarz─ůdzanie kompetencjami (has┼éo przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Kwestionariusz Istotnych Kompetencji w Poszukiwaniu Zatrudnienia (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 270703 (1 egz.)
Dział Informacji
Copies are only available in the library: sygn. B Bz-114 (1 egz.)
Book
In basket
Tytu┼é orygina┼éu: Les comp├ętences du 21e si├ęcle.
Bibliografia na stronach 203-209.
Umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re gwarantuj─ů sukces zawodowy w XXI w., r├│┼╝ni─ů si─Ö znacznie od tych, kt├│re by┼éy po┼╝─ůdane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonali┼Ťci XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokaza┼éy, ┼╝e wzros┼éo zapotrzebowanie na umiej─Ötno┼Ťci interakcji i analizy. Pracodawcy ceni─ů obecnie osoby potrafi─ůce si─Ö uczy─ç i adaptowa─ç do nowych r├│l w organizacji, kreatywne i wykazuj─ůce inicjatyw─Ö. W obliczu szybko┼Ťci i r├│┼╝norodno┼Ťci informacji, aby osi─ůga─ç ponadprzeci─Ötne rezultaty, powinni┼Ťmy nauczy─ç si─Ö efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespo┼éowej. Autor nakre┼Ťla kierunek dzia┼éania, kt├│ry u┼éatwi zar├│wno pracownikom, jak i pracodawcom sprosta─ç wyzwaniom XXI wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 365645 (1 egz.)
Book
In basket
A leading M.I.T. social scientist and consultant examines five professions - engineering, architecture, management, psychotherapy, and town planning - to show how professionals really go about solving problems.
The best professionals, Donald Sch├Ân maintains, know more than they can put into words. To meet the challenges of their work, they rely less on formulas learned in graduate school than on the kind of improvisation learned in practice.
This unarticulated, largely unexamined process is the subject of Sch├Ân's provocatively original book, an effort to show precisely how 'reflection-in-action' works and how this vital creativity might be fostered in future professionals.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Obcoj─Özyczna
There are copies available to loan: sygn. O 27969 (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1146) 1072)
Na stronie tytu┼éowej tak┼╝e tom 1146. oznaczaj─ůcy numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wy┼╝sz─ů Szko┼é─Ö Pedagogiczn─ů w Szczecinie.
Praca doktorska.
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 391-405.
Nagroda Prezesa Rady Ministr├│w za Wyr├│┼╝nione Rozprawy Doktorskie, 2018
Migracje i ich konsekwencje s─ů jednymi z najbardziej aktualnych problem├│w, przed kt├│rymi staj─ů dzi┼Ť s┼éu┼╝by spo┼éeczne. To tak┼╝e wyzwania zar├│wno dla migrant├│w, bo wymagaj─ů oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i os├│b z nimi pracuj─ůcych. Charakte┬şryzuj─ůce szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewno┼Ťci w kontakcie z obcym kul┬şturowo ┼Ťwiatem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybysz├│w, ale tak┼╝e osoby podejmuj─ůce z nimi prac─Ö.
Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb┬şne s─ů wiedza, umiej─Ötno┼Ťci, predyspozycje i do┼Ťwiadczenia, sk┼éadaj─ůce si─Ö na kompeten┬şcj─Ö mi─Ödzykulturow─ů, a poniewa┼╝ w relacji migrantÔÇôpracownik s┼éu┼╝b spo┼éecznych ten pierwszy jest stron─ů potrzebuj─ůc─ů wsparcia i pokierowania, to kwesti─ů szczeg├│lnie istotn─ů jest, aby zatrudniona do dzia┼éania z nim osoba by┼éa mi─Ödzykulturowo kompetentna. St─ůd narodzi┼é si─Ö pomys┼é podj─Öcia bada┼ä dotycz─ůcych kompetencji mi─Ödzykulturowej pracownik├│w s┼éu┼╝b spo┼éecznych pracuj─ůcych z migrantami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 359474 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 225-237.
Czytelnicy dowiedz─ů si─Ö m.in.: jakich umiej─Ötno┼Ťci oczekuje si─Ö od przysz┼éego in┼╝yniera, jak─ů wiedz─Ö mie─ç powinien, w jaki spos├│b matematyka, fizyka i chemia wykorzystywane s─ů w procesie projektowania in┼╝ynierskiego, jak innowacyjno┼Ť─ç, kreatywno┼Ť─ç oraz umiej─Ötno┼Ť─ç pracy w zespole i zarz─ůdzania nim wp┼éywaj─ů na karier─Ö in┼╝yniersk─ů. Celem podr─Öcznika jest zaprezentowanie zawodu in┼╝yniera jako zawodu przysz┼éo┼Ťci ÔÇô in┼╝yniera przemys┼éu 4.0ÔÇô daj─ůcego satysfakcj─Ö oraz przyczyniaj─ůcego si─Ö do coraz szybszego rozwoju globalnej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 364861 (1 egz.)
Book
In basket
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska ; Uniwersytet SWPS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Przyj─Öta nazwa autora: Agata Jastrz─Öbowska-Tyczkowska.
Bibliografia, netografia na stronach 176-200. Indeks.
Współfinansowanie: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (Warszawa)
W psychologii wyr├│┼╝nia si─Ö trzy mo┼╝liwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, ┼Ťrodowisko. Je┼╝eli w pracy s─ů jasno postawione cele, systematyczne wsparcie prze┼éo┼╝onego i wsp├│┼épracownik├│w, a tak┼╝e poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami ÔÇô w├│wczas b─Ödziemy czuli si─Ö w niej lepiej. Po drugie, cz┼éowiek. Je┼╝eli pracownik posiada przyk┼éadowo wy┼╝sze kompetencje transferowalne, kt├│re dotycz─ů og├│lnych relacji mi─Ödzyludzkich i organizacji pracy w┼éasnej (potocznie nazwane kompetencjami ÔÇ×mi─ÖkkimiÔÇŁ), to spostrzega swoj─ů prac─Ö bardziej pozytywnie ni┼╝ pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powy┼╝szych przyczyn. Twierdzi si─Ö, ┼╝e ÔÇ×nie ma ludzi idealnych, lecz s─ů ludzie idealni dla siebieÔÇŁ. Okazuje si─Ö, ┼╝e analogicznie jest z prac─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360238 (1 egz.)
Book
In basket
Praca i kariera na globalnym rynku : wyzwania i zagro┼╝enia / El┼╝bieta Turska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 163, [1] strona ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 153-163.
Dla doradc├│w zawodowych, student├│w i pracownik├│w naukowych, m┼éodych ludzi planuj─ůcych karier─Ö zawodow─ů oraz pracodawc├│w.
Wsp├│┼éfinansowanie: Uniwersytet ┼Ül─ůski (Katowice)
Ksi─ů┼╝ka przedstawia przemiany charakteru pracy i zmiany wzorc├│w zawodowej kariery, jakie dokona┼éy si─Ö na progu XXI wieku, g┼é├│wnie w efekcie proces├│w globalizacyjnych. ┼Üwiat pracy przedstawiony w ksi─ů┼╝ce to ┼Ťwiat niepewny, nieprzewidywalny, ┼Ťwiat, kt├│ry pozbawi┼é nas mo┼╝liwo┼Ťci pe┼énego zatrudnienia i pracy na ca┼ée ┼╝ycie. Ale to tak┼╝e ┼Ťwiat, kt├│ry jest prawdziw─ů szans─ů dla tych, kt├│rzy chc─ů podj─ů─ç odpowiedzialno┼Ť─ç za sw├│j rozw├│j zawodowy i za swoj─ů karier─Ö. Nowa, kryzysowa rzeczywisto┼Ť─ç, kt├│r─ů zgotowa┼éa nam og├│lno┼Ťwiatowa pandemia, wskaza┼éa na cykliczno┼Ť─ç wielu problem├│w przedstawionych w ksi─ů┼╝ce, przysz┼éo┼Ť─ç poka┼╝e, kt├│re z nich ulegn─ů niewielkim zmianom, kt├│re by─ç mo┼╝e przestan─ů istnie─ç, a jakie nowe problemy zrodzi nam nieznany dzi┼Ť jeszcze ┼Ťwiat. Publikacja adresowana jest zar├│wno do doradc├│w zawodowych, jak i do student├│w i pracownik├│w naukowych zainteresowanych psychologi─ů pracy i organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 365792 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Rzeszowski
Cz─Ö┼Ť─ç prac w j─Özyku angielskim. Streszczenia w j─Özyku angielskim, polskim przy pracach.
Autorzy wskazali na konieczne kierunki zmian podej┼Ťcia ekonomist├│w w zakresie postrzegania i traktowania nieodp┼éatnej pracy w gospodarstwie domowym, na ograniczenia i mo┼╝liwo┼Ťci rozwi─ůza┼ä w zakresie gromadzenia danych w systemach statystycznych oraz na potrzeb─Ö zmian w makroekonomicznym systemie pomiaru dochodu narodowego. Przedstawiono tak┼╝e wa┼╝ne argumenty na rzecz tworzenia elastycznych form zatrudnienia, z kt├│rych mog─ů korzysta─ç zw┼éaszcza kobiety wychowuj─ůce dzieci. Formy te sprzyjaj─ů z jednej strony wype┼énianiu przez kobiet─Ö jej roli w rodzinie, z drugiej za┼Ť wspieraj─ů samorealizacj─Ö zawodow─ů kobiety, jej potrzeb─Ö rozwoju i spe┼énienia zawodowego. Kolejny istotny problem podj─Öty w monografii dotyczy imigracji pracownik├│w z Ukrainy do Polski. Autorzy zjawisko imigracji postrzegaj─ů pozytywnie, zar├│wno z perspektywy Ukrainy, jak i Polski, bowiem imigranci z Ukrainy przyczyniaj─ů si─Ö do zwi─Ökszenia poda┼╝y si┼éy roboczej na polskim rynku pracy oraz wzrostu udzia┼éu czynnika pracy w tworzeniu produktu narodowego. Procesy migracji przyspieszaj─ů dynamizacj─Ö proces├│w cywilizacyjnych, jak r├│wnie┼╝ generuj─ů mo┼╝liwo┼Ťci uzyskania wi─Ökszej swobody i bezpiecze┼ästwa socjalnego, wolno┼Ťci politycznej oraz sprzyjaj─ů procesom samorealizacji jednostek i grup spo┼éecznych. Ponadto wskazano na w─ůtek o charakterze ponadnarodowym, dotycz─ůcy wypalenia zawodowego pracownik├│w, stres oraz zm─Öczenie zwi─ůzane ze zjawiskiem sezonowo┼Ťci w turystyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360642 (1 egz.)
Book
In basket
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i to┼╝samo┼Ťciowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Krak├│w : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiello┼äskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach 261-270. Indeksy.
Dla nauczycieli (w tym akademickich), dyrektor├│w szk├│┼é, os├│b zajmuj─ůcych si─Ö ewaluacj─ů i polityk─ů edukacyjn─ů.
Współfinansowanie: Instytut Pedagogiki (Uniwersytet Jagielloński)
Analizy zaprezentowane w ksi─ů┼╝ce koncentruj─ů si─Ö wok├│┼é problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy bada┼ä ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczaj─ůc je w kontek┼Ťcie zawodowym i to┼╝samo┼Ťciowym. Przyjmuj─ůc metodologiczn─ů perspektyw─Ö bada┼ä mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zar├│wno ilo┼Ťciowe, jak i jako┼Ťciowe. Publikacja stanowi opis zr├│┼╝nicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewn─Ötrznej, wewn─Ötrznej i autoewaluacji oraz r├│┼╝norodno┼Ťci sposob├│w rozumienia edukacji przez poszczeg├│lnych uczestnik├│w tego procesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 365679 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 263-288.
Współfinansowanie: Centrum Kultury (Lublin)
Ksi─ů┼╝ka stanowi istotny wk┼éad w dyskusj─Ö nad kszta┼éceniem animator├│w kultury w Polsce, promowaniem profesjonalizacji animacji kultury oraz ukierunkowaniem my┼Ťlenia o identyfikowaniu i doskonaleniu kluczowych kompetencji os├│b zajmuj─ůcych si─Ö dzia┼éalno┼Ťci─ů animacyjn─ů, nie tylko na polu kultury. W cz─Ö┼Ťci og├│lnej znalaz┼éy si─Ö opracowania wprowadzaj─ůce w rozwa┼╝ania terminologiczne oraz semantyczne w odniesieniu do trzech kategorii: kompetencji, kszta┼écenia i animacji kultury. W cz─Ö┼Ťci szczeg├│┼éowej z kolei przedstawiono w usystematyzowanej formule charakterystyki wybranych kompetencji animator├│w kultury ze zwr├│ceniem szczeg├│lnej uwagi na mo┼╝liwo┼Ťci ich kszta┼écenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego. Sk┼éadaj─ů si─Ö na ni─ů rozdzia┼éy po┼Ťwi─Öcone takim kompetencjom, jak: emancypacyjno┼Ť─ç, kreatywno┼Ť─ç, mi─Ödzykulturowo┼Ť─ç, alternatywno┼Ť─ç, dialogiczno┼Ť─ç, metodyczno┼Ť─ç, aksjologiczna ideowo┼Ť─ç, krytyczna apolityczno┼Ť─ç, empatia, inkluzywno┼Ť─ç, multikomunikatywno┼Ť─ç, wra┼╝liwo┼Ť─ç estetyczna, ekologiczno┼Ť─ç, performatywno┼Ť─ç, transgresyjno┼Ť─ç, transsynergiczno┼Ť─ç oraz uwa┼╝no┼Ť─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
No availability information: sygn. 366699
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach 441-444.
Ksi─ů┼╝ka opisuje ┼║r├│d┼éa i sposoby kszta┼étowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycj─Ö nauczyciela w kontek┼Ťcie debaty nad znaczeniem wsp├│┼éczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotycz─ů m.in.: formalnych podstaw autorytetu nauczyciela, kompetencji zawodowych niezb─Ödnych w procesie edukacji, samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery, skutecznej wsp├│┼épracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami, kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szko┼é─Ö.
Ksi─ů┼╝ka pokazuje, ┼╝e istnieje silna korelacja mi─Ödzy osob─ů i zachowaniem ucz─ůcego, a sposobem organizacji szko┼éy. Czynniki te znajduj─ů odzwierciedlenie w efektywno┼Ťci nauczania. Tre┼Ťci teoretyczne uzupe┼énione s─ů szeregiem informacji oraz gotowych rozwi─ůza┼ä pozwalaj─ůcych wzmacnia─ç samoocen─Ö nauczyciela oraz przyk┼éadami pracy nauczycieli wyr├│┼╝niaj─ůcych si─Ö w swoim ┼Ťrodowisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361809 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 803.0(07) B mg, 803.0(07) B (3 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0(07) B-57/2 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 242-251.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
W prezentowanej monografii om├│wiono uwarunkowania kszta┼étowania kapita┼éu ludzkiego przez szko┼éy wy┼╝sze w konkretnym otoczeniu. Wskazano na procesy o charakterze globalnym, ograniczenia polskiego rynku pracy w zakresie tworzenia miejsc pracy dla pracownik├│w wiedzy (absolwent├│w szk├│┼é wy┼╝szych) oraz wybrane dzia┼éania w zakresie ich w┼é─ůczania w struktury rynku pracy. Monografia zwraca uwag─Ö na najwa┼╝niejsze wyzwania stoj─ůce przed szko┼éami wy┼╝szymi w kontek┼Ťcie kszta┼étowania kompetencji niezb─Ödnych na wsp├│┼éczesnym rynku pracy. Jest ona podsumowaniem wieloletnich bada┼ä Autorki nad relacjami szk├│┼é wy┼╝szych z rynkiem pracy. Wnioski mog─ů pos┼éu┼╝y─ç do kszta┼étowania polityki rozwoju spo┼éecze┼ästwa wiedzy w obiektywnie trudnych warunkach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 356344 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach [209]-224.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagiello┼äski ze ┼Ťrodk├│w Wydzia┼éu Filozoficznego.
Praca mie┼Ťci si─Ö w nurcie zainteresowa┼ä problematyk─ů kapita┼éu ludzkiego, za┼Ť jej zasadniczym tematem jest problem dopasowania wykszta┼écenia i kompetencji pracownik├│w do potrzeb rynku pracy. Autor koncentruje rozwa┼╝ania na sytuacji, gdy mi─Ödzy wykszta┼éceniem i kompetencjami pracownik├│w a potrzebami rynku pracy pojawia si─Ö rozbie┼╝no┼Ť─ç, nazywana niedopasowaniem. Odwo┼éuj─ůc si─Ö do teorii oraz wynik├│w bada┼ä, stara si─Ö wskaza─ç przyczyny owego niedopasowania oraz okre┼Ťli─ç jego skutki dla jednostek, spo┼éecze┼ästwa i gospodarki. Nast─Öpnie na podstawie zaproponowanych przez siebie wska┼║nik├│w dokonuje oceny zjawiska niedopasowania na polskim rynku pracy.
"Spojrzenie na zagadnienie niedopasowania z perspektywy polskiego rynku pracy stanowi─ç mo┼╝e dla nauki atrakcyjn─ů propozycj─Ö. Gospodarka rynkowa w Polsce ma specyficzne korzenie i stosunkowo nied┼éug─ů histori─Ö, a przez to wiele zjawisk na rynku pracy zachodzi w innych warunkach i w szybszym tempie ni┼╝ w krajach, w kt├│rych gospodarka rynkowa ma trwalsze podstawy. Pozwala to wyci─ůgn─ů─ç wnioski, kt├│re trudniej uzyska─ç gdzie indziej. Badanie zjawiska niedopasowania w Polsce kryje wi─Öc w sobie potencja┼é, kt├│ry prze┼éo┼╝y─ç mo┼╝na na wk┼éad do wiedzy naukowej." (z recenzji dr. hab. Zbigniewa Sawi┼äskiego, prof. IFiS PAN
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 353665 (1 egz.)
Book
In basket
Poszukiwanie nowej pracy to... ci─Ö┼╝ka praca. Ci─Ö┼╝ka, stresuj─ůca i zazwyczaj mozolna. Og┼éoszenia rekrutacyjne nierzadko przybieraj─ů skomplikowan─ů form─Ö. Nazwa oferowanego stanowiska brzmi na pierwszy rzut oka atrakcyjnie, ale gdy uwa┼╝nie si─Ö wczyta─ç, lista oczekiwa┼ä pracodawcy wzgl─Ödem przysz┼éego pracownika okazuje si─Ö nierealna. Ludzie o tak szerokich kompetencjach po prostu nie istniej─ů! Mo┼╝e zatem, skoro cho─ç cz─Ö┼Ť─ç wymog├│w udaje si─Ö spe┼éni─ç, warto odpowiedzie─ç na og┼éoszenie, wys┼éa─ç CV i czeka─ç? Przecie┼╝ - wiadomo - jako┼Ť to b─Ödzie!
Zaraz, zaraz, to nie tak. Do szukania pracy, tak jak do ka┼╝dego innego projektu, trzeba si─Ö porz─ůdnie przygotowa─ç. Po pierwsze - zastanowi─ç si─Ö, jakie zdolno┼Ťci, predyspozycje, umiej─Ötno┼Ťci i do┼Ťwiadczenia mo┼╝emy zaproponowa─ç przysz┼éemu pracodawcy. Po drugie - spisa─ç je w formie kr├│tkiego, konkretnego ┼╝yciorysu. Po trzecie - ustali─ç, jak rozwin─ů─ç poszczeg├│lne jego punkty w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Po czwarte - by─ç gotowym na spotkanie z rekruterem. Osob─ů, kt├│ra wbrew pozorom jest po naszej stronie. Chce jak najszybciej znale┼║─ç dla firmy odpowiedniego pracownika. W┼éa┼Ťciwie przygotowany kandydat jest w stanie w trakcie rozmowy przekona─ç rekrutera, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie jego kompetencje s─ů tymi, kt├│rych firma potrzebuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 363143 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 259-277. Indeks.
Streszczenie w j─Özyku angielskim. Spis tre┼Ťci tak┼╝e w j─Özyku angielskim.
Monografia Tadeusza Kononiuka jest studium z zakresu etyki normatywnej podsumowuj─ůcym jego wieloletnie badania dotycz─ůce etyki dziennikarskiej. Jest solidnym dzie┼éem naukowym, podejmuj─ůcym niezwykle wa┼╝n─ů problematyk─Ö etycznego wymiaru dziennikarstwa.
Autor wskazuje, ┼╝e rzetelne dziennikarstwo i rzetelno┼Ť─ç w dziennikarstwie stanowi─ů podstawowe warto┼Ťci zawodu okre┼Ťlaj─ůce nie tylko to┼╝samo┼Ť─ç dziennikarzy, lecz tak┼╝e daj─ůce im moc i unikaln─ů pozycj─Ö w spo┼éecze┼ästwie, dzi─Öki kt├│rej zdobywaj─ů zaufanie obywateli. Eksploracja tego tematu wymaga┼éa od Autora pog┼é─Öbionej wiedzy medioznawczej dotycz─ůcej zagadnie┼ä nauki o moralno┼Ťci, filozofii i socjologii, znajomo┼Ťci prawa prasowego i autorskiego oraz metodyki dziennikarskiej, a tak┼╝e ogromnej wra┼╝liwo┼Ťci i empatii, po┼é─ůczonych z rzetelno┼Ťci─ů badawcz─ů, jasno┼Ťci─ů i stanowczo┼Ťci─ů s─ůd├│w.
Wszystkim tym wyzwaniom Autor sprosta┼é, prezentuj─ůc swoje rozwa┼╝ania w spos├│b oryginalny, logiczny i precyzyjny, dzi─Öki czemu ksi─ů┼╝ka powinna spotka─ç si─Ö z zainteresowaniem przede wszystkim dziennikarzy, ale tak┼╝e medioznawc├│w, politolog├│w, etyk├│w, filozof├│w i prawnik├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 359605 (1 egz.)
E-book
In basket
Kreatywno┼Ť─ç, le┼╝─ůca podstaw innowacyjno┼Ťci, sta┼éa si─Ö istotn─ů determinant─ů sukcesu wsp├│┼éczesnych organizacji. Druga Og├│lnopolska Konferencja Naukowa ÔÇ×CREATIVE VIBES Kreatywno┼Ťci─ů rozwijamy biznesÔÇŁ by┼éa okazj─ů do dzielenia si─Ö przyk┼éadami efektywnego wykorzystania kreatywno┼Ťci w doskonaleniu r├│┼╝norodnych przedsi─Öwzi─Ö─ç biznesowych. Monografia sk┼éada si─Ö z kilkunastu opracowa┼ä, kt├│re mog─ů zainspirowa─ç Czytelnik├│w do podejmowania oryginalnych i skutecznych dzia┼éa┼ä w praktyce.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: ÔÇťLaboratory of personal competences ÔÇöimproving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)ÔÇŁdone within Lifelong Learning Programme ÔÇö Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachersÔÇś qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.