Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(363)
Publikacje dydaktyczne
(245)
Publikacje fachowe
(217)
Publikacje naukowe
(47)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Artykuły
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Publikacje informacyjne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Komiksy i ksi─ů┼╝ki obrazkowe
(2)
Audiobooki
(1)
Ksi─ůzki
(1)
Muzyka
(1)
Status
available
(316)
only on-site
(184)
unavailable
(12)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(15)
Biblioteka Austriacka
(127)
Biblioteka Obcoj─Özyczna
(182)
Czytelnia BG
(2)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(171)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(15)
Dział Informacji
(2)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Author
Harmer Jeremy (1947- )
(7)
Rinvolucri Mario (1940- )
(7)
Garlin Edgardis
(6)
Merkle Stefan
(6)
Neuner Gerhard
(6)
Grundy Peter
(5)
Hirschfeld Ursula (1953- )
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Puchta Herbert
(5)
Edwins Andy
(4)
Phillips Sarah
(4)
Atkinson Victoria
(3)
Battestini Roberto (1966- )
(3)
Bolton Sibylle
(3)
Celce-Murcia Marianne
(3)
Colombo Federica
(3)
Davis Paul
(3)
Engel Ulrich
(3)
Grimberg Martin (1959- )
(3)
Hedge Tricia
(3)
Huter Barbara
(3)
Karolak Czes┼éaw (1946- )
(3)
Kast Bernd
(3)
Kaszy┼äski Stefan H. (1941- )
(3)
Komorowska Hanna (1946- )
(3)
Kryszewska Hanna
(3)
K├Ânigs Frank G
(3)
Latham-Koenig Christina
(3)
Newbrook Jacky
(3)
Oxenden Clive
(3)
Reczek Mi┼éogost (1961- )
(3)
Reinke Kerstin
(3)
Richards Jack C
(3)
Schauf Susanne
(3)
Sion Christopher
(3)
Szulc Aleksander (1924-2012)
(3)
Ur Penny
(3)
Wajnryb Ruth
(3)
Wicke Rainer E
(3)
Wilson Judith
(3)
Bausch Karl-Richard
(2)
Bedson G├╝nther
(2)
Bimmel Peter
(2)
Bleyhl Werner
(2)
Bohn Rainer
(2)
Boszulak Urszula
(2)
Bredel Ursula
(2)
Burwood Sarah
(2)
Campbell Colin
(2)
Christ Herbert
(2)
Chłopek Zofia
(2)
Ciemnicka Ewa
(2)
Clandfield Lindsay
(2)
Dakowska Maria (1950- )
(2)
Duff Alan
(2)
Dunford Helen
(2)
Dunn Opal
(2)
Ehlers Swantje
(2)
Emmerlich Sabine
(2)
Eunen van Kees
(2)
Evans Virginia
(2)
Fried-Booth Diana L
(2)
Fries Charles Carpenter (1887-1967)
(2)
Gerngross G├╝nter
(2)
Gny┼Ť-Nidecka Ma┼égorzata
(2)
Griesbach Heinz (1934- )
(2)
Grucza Sambor
(2)
G─Öbal Przemys┼éaw (1972- )
(2)
Heathfield David
(2)
Heringer Hans J├╝rgen
(2)
Huneke Hans-Werner
(2)
Kaczmarski Piotr
(2)
Kaminski Diethelm
(2)
Kempter Fritz
(2)
Kiel Ewald
(2)
Kramsch Claire (1935- )
(2)
Krenn Wilfried
(2)
Krumm Hans-J├╝rgen
(2)
Krumm Hans-J├╝rgen (1942- )
(2)
Lange G├╝nter
(2)
Lewis Gordon
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Miodunka W┼éadys┼éaw (1945- )
(2)
Montanari Elke
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Oxford Rebecca L
(2)
Phillips Diane
(2)
Podsiad┼éo Micha┼é (1985- )
(2)
Rampillon Ute
(2)
Reilly Vanessa
(2)
Rinvolucri Mario
(2)
Rodgers Theodore S
(2)
Ronowicz Edmund Andrzej
(2)
Seligson Paul
(2)
Stempleski Susan (1941- )
(2)
Stock Eberhard (1933- )
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Szyszkowska-Butryn Anna
(2)
Thornbury Scott
(2)
Tomczyk-Popińska Ewa
(2)
Year
2020 - 2021
(5)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(191)
1990 - 1999
(142)
1980 - 1989
(31)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(210)
1989-2000
(149)
1901-2000
(65)
1945-1989
(38)
1901-
(2)
Country
Germany
(174)
United Kingdom
(135)
Poland
(80)
United States
(17)
Austria
(7)
unknown (de)
(6)
France
(4)
Italy
(4)
Spain
(2)
Switzerland
(1)
Language
German
(199)
English
(168)
Polish
(58)
French
(2)
Spanish
(2)
Audience Group
Nauczyciele j─Özyka angielskiego
(124)
Nauczyciele
(77)
Nauczyciele j─Özyka niemieckiego
(75)
Szkoły wyższe
(48)
Nauczyciele j─Özyk├│w
(23)
Poziom zaawansowany
(14)
Poziom ┼Ťredniozaawansowany
(12)
Studenci
(12)
Poziom podstawowy
(11)
6-8 lat
(9)
Dzieci
(9)
Szkoły podstawowe
(8)
B1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(7)
A1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(6)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(4)
A2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(4)
B2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(4)
C1 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(3)
Doro┼Ťli
(3)
Pedagodzy
(3)
Przedszkola
(3)
A0 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(2)
C2 poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej
(2)
Młodzież
(2)
Poziom ni┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany
(2)
Poziom wy┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany
(2)
Rodzice
(2)
Tłumacze
(2)
A2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
B1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
B2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
C1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
J─Özykoznawcy
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Nauczyciele j─Özyka francuskiego
(1)
Nauczyciele języka hiszpańskiego
(1)
Nauczyciele j─Özyka polskiego jako obcego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nuczyciele
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szko┼éy ┼Ťrednie
(1)
Uczniowie
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Nauczanie j─Özyk├│w obcych
(413)
Metody nauczania
(182)
J─Özyk niemiecki (przedmiot szkolny)
(131)
J─Özyk angielski (przedmiot szkolny)
(127)
Metody aktywizuj─ůce (pedagogika)
(74)
J─Özyk niemiecki
(55)
Gramatyka
(38)
Pomoce dydaktyczne
(33)
J─Özyk angielski
(31)
Nauczanie
(29)
Efektywno┼Ť─ç nauczania
(22)
Kompetencje komunikacyjne
(21)
Uczenie si─Ö
(17)
J─Özykoznawstwo
(15)
Czytanie
(14)
Dzieci
(13)
Fonetyka
(13)
J─Özyki
(12)
Słownictwo
(12)
Uczniowie
(10)
J─Özyk
(9)
J─Özyki obce
(9)
Rozumienie
(9)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(8)
Strategie uczenia si─Ö
(8)
Wymowa
(8)
Literatura
(7)
Uczniowie klas pocz─ůtkowych
(7)
EFL (English as Foreign Language)
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Mowa
(6)
Nauczyciele
(6)
Pragmatyka lingwistyczna
(6)
Psycholingwistyka
(6)
Słuchanie
(6)
Dwuj─Özyczno┼Ť─ç
(5)
Film
(5)
Gry i zabawy
(5)
Literatura niemiecka
(5)
Oceny szkolne
(5)
Przekłady
(5)
Semantyka
(5)
Wieloj─Özyczno┼Ť─ç
(5)
Certyfikat j─Özykowy
(4)
Edukacja mi─Ödzykulturowa
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Idiomy niemieckie
(4)
J─Özyk francuski (przedmiot szkolny)
(4)
J─Özyk polski
(4)
Komputery
(4)
Organizacja pracy
(4)
Stylistyka
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Sztuka pisania
(4)
Wielokulturowo┼Ť─ç
(4)
Bajka i ba┼Ť┼ä
(3)
CPE (certyfikat j─Özykowy)
(3)
Cz─Ö┼Ťci mowy
(3)
Deutsch als Fremdsprache
(3)
Doskonalenie zawodowe
(3)
Filologia niemiecka
(3)
Frazeologia
(3)
J─Özyk polski jako obcy
(3)
J─Özykoznawstwo por├│wnawcze
(3)
Komunikacja mi─Ödzykulturowa
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura
(3)
Kulturoznawstwo
(3)
Nauczyciele j─Özyka angielskiego
(3)
Nauczyciele j─Özyk├│w
(3)
Pisanie
(3)
Rozumienie ze słuchu
(3)
Składnia
(3)
Testy j─Özykowe
(3)
Wideo
(3)
Zagadki
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Antropologia słowa
(2)
Artykuły
(2)
CAE (certyfikat j─Özykowy)
(2)
Celan, Paul
(2)
Dialekty i regionalizmy
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
ESOL
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja teatralna
(2)
Egzaminy
(2)
FCE (certyfikat j─Özykowy)
(2)
Fonologia
(2)
Gazety
(2)
Grupa nominalna
(2)
Gry j─Özykowe (pedagog.)
(2)
Historia
(2)
Holokaust
(2)
Idiomy
(2)
J─Özyk francuski
(2)
J─Özyk niemiecki dla dzieci
(2)
Kalka j─Özykowa
(2)
Komunikacja
(2)
Subject: work
Die Verfolgung und Ermordung Jean Paul Marats
(1)
Dreigroschenoper
(1)
J─Özyki Obce w Szkole (czasopismo)
(1)
Psalm
(1)
Subject: time
1901-2000
(9)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Go┼Ťci─Öcin (woj. opolskie, pow. k─Ödzierzy┼äsko-kozielski, gm. Paw┼éowiczki)
(2)
G├│rny ┼Ül─ůsk
(2)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Indie
(1)
Księstwo cieszyńskie (1290-1918)
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Genre/Form
Publikacje dydaktyczne
(94)
Publikacje fachowe
(94)
Podr─Öcznik
(72)
Materiały pomocnicze
(61)
─ćwiczenia i zadania
(44)
Opracowanie
(40)
Poradniki dla nauczycieli
(37)
Publikacje naukowe
(28)
Poradnik
(20)
Podr─Öczniki akademickie
(12)
Antologia
(10)
Programy nauczania
(10)
Scenariusz zaj─Ö─ç
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Rozm├│wki
(5)
Artykuły
(4)
Podr─Öczniki
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Encyklopedia
(3)
Esej
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Ksi─Öga pami─ůtkowa
(3)
Monografia
(3)
Bibliografia adnotowana
(2)
Pie┼Ť┼ä i piosenka
(2)
Scenariusz teatralny
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Film niemiecki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dzieci─Öce
(1)
Gry j─Özykowe (pedagogika)
(1)
Ksi─ů┼╝ka obrazkowa (picturebook)
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materia┼éy pomocnicze do nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Poradnik j─Özykowy
(1)
Poradniki dla rodzic├│w
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rymowanki
(1)
Skecz
(1)
Słownik
(1)
Słownik wielojęzyczny
(1)
Wiersze
(1)
Zabawy tematyczne
(1)
Domain
J─Özykoznawstwo
(359)
Edukacja i pedagogika
(339)
Psychologia
(10)
Literaturoznawstwo
(7)
Kultura i sztuka
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kulinaria
(2)
Pedagogika,o┼Ťwiata,edukacja
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
439 results Filter
Book
In basket
(Einf├╝hrung Erziehungswissenschaft)
Dieses Buch f├╝hrt sprach├╝bergreifend in das Fremdsprachenlernen und -lehren ein. Die besondere Situation der heutigen universit├Ąren Ausbildung wird hier ber├╝cksichtigt: neue Lehrwerke und Neuordnung der Studieng├Ąnge (Bachelor und Master, Professionalisierung der Lehrerausbildung), sowie die Orientierung am Gemeinsamen Europ├Ąischen Referenzrahmen f├╝r Sprachen. Basierend auf der gegebenen Ausbildungssituation bietet dieses Buch Informationen zu den Rahmenbedingungen der Lehrerausbildung ├╝ber alle Schulformen, Hinweise zu Unterrichtsgestaltung und Lerntypen, Tipps f├╝r den Erwerb sprachlicher und interkultureller Kompetenz und zu Praktikumsm├Âglichkeiten.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 803.0 Met. (1 egz.)
Authority data
Języki obce - nauczanie - metody (hasło przedmiotowe)
Authority data
Nauczanie języków obcych (hasło przedmiotowe)
zob. te┼╝ Nauczanie (has┼éo przedmiotowe) ; Atrycja j─Özyka (has┼éo przedmiotowe) ; Certyfikat j─Özykowy (has┼éo przedmiotowe) ; ESLC (badanie) (has┼éo przedmiotowe) ; Fosylizacja (j─Özykoznawstwo) (has┼éo przedmiotowe) ; J─Özyk angielski jako lingua franca (has┼éo przedmiotowe) ; J─Özyk (has┼éo przedmiotowe) ; Kompetencje komunikacyjne (has┼éo przedmiotowe) ; L─Ök j─Özykowy (has┼éo przedmiotowe) ; A1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; A2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; B1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; B2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; BENJA (badanie) (has┼éo przedmiotowe) ; BUM (badanie) (has┼éo przedmiotowe) ; BUNJO (badanie) (has┼éo przedmiotowe) ; C1 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; C2 (poziom bieg┼éo┼Ťci j─Özykowej) (has┼éo przedmiotowe) ; Edukacja dwuj─Özyczna (has┼éo przedmiotowe) ; Nauczyciele j─Özyk├│w (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom ni┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom podstawowy (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom profesjonalny (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom rozszerzony (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom ┼Ťredniozaawansowany (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom wy┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany (has┼éo przedmiotowe) ; Poziom zaawansowany (has┼éo przedmiotowe) ; Projekt English++ (has┼éo przedmiotowe) ; Rozumienie ze s┼éuchu (has┼éo przedmiotowe) ; Tandem j─Özykowy (has┼éo przedmiotowe) ; Projekt "Per linguas mundi ad laborem" (has┼éo przedmiotowe) ; Szko┼éy j─Özykowe (has┼éo przedmiotowe) ; Teaching English in Poland Program (TEIP) (has┼éo przedmiotowe) ; Turystyka lingwistyczna (has┼éo przedmiotowe) ; Zintegrowane nauczanie j─Özyka i przedmiotu (has┼éo przedmiotowe) ; Ch─Ö─ç komunikowania si─Ö (has┼éo przedmiotowe) ; Informacja zwrotna (nauczanie j─Özyk├│w) (has┼éo przedmiotowe) ; Interj─Özyk (has┼éo przedmiotowe) ; Testy j─Özykowe (has┼éo przedmiotowe)
zob. też Gry językowe (pedagogika) (hasło przedmiotowe) ; Rozmówki (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Glottodydaktyka
Book
In basket
Deutsch als Zweitsprache : Lehren und lernen / Gabriele Kniffka, Gesa Siebert-Ott. - 2., durchgesehende Auflage - Padeborn ; M├╝nchen ; Wien ; Z├╝rich : Sch├Âningh, 2007. - 244 strony ; 22 cm.
(UTB Sprachwissenschaft ; P├Ądagogik 2891)
Der vorliegende Band der Reihe StandardWissenLehramt bietet eine genau auf die Bed├╝rfnisse von Lehramtsstudierenden zugeschnittene Einf├╝hrung in die Didaktik des Deutschen als Zweitsprache. Ziel dieser Einf├╝hrung ist die Vermittlung von notwendigen Grundlagen im Bereich der Fachkompetenz, der didaktisch-methodischen Kompetenz sowie der Diagnose-, Beurteilungs- und F├Ârderkompetenz. Vor dem Hintergrund der sich ver├Ąndernden bildungspolitischen Rahmenvorgaben werden neue Wege in der Sprachf├Ârderung im vorschulischen und im schulischen Bereich dargestellt. Behandelt werden au├čerdem Fragen des Umgangs mit Mehrsprachigkeit und kultureller Vielfalt im Unterricht. Mit seinem gut strukturierten Aufbau, ├ťbungen und Testfragen mit L├Âsungshinweisen erm├Âglicht das Buch au├čerdem eine gezielte Pr├╝fungsvorbereitung.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/6x (1 egz.)
Book
In basket
(UTB Schulp├Ądagogik ; Didaktik Deutsch 3110)
Ein Viertel der deutschen Sch├╝lerinnen und Sch├╝ler verf├╝gt am Ende der Schulzeit ├╝ber unzureichende Lesekompetenzen und ist somit den Anforderungen der Wissensgesellschaft kaum gewachsen. Ausgehend vom Befund der PISA-Studie stellt dieses UTB die wichtigsten Erkenntnisse der Forschung speziell f├╝r Lehramtsstudierende zusammen: Was ist Lesekompetenz? Wie funktionieren Textverstehen und Leseprozesse? Wie kann die Lesesozialisation von Kindern und Jugendlichen gelingen?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/5x (1 egz.)
Book
CD
In basket
Unterricht sehen, analysieren, gestalten / Hrsg. von Ewald Kiel. - Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2008. - 173 strony ; 22 cm + 1 CD.
(UTB Schulp├Ądagogik ; 3090)
Unterrichtprinzipien sind leitend f├╝r die Gestaltung von Unterricht. Sie gelten ├╝berfachlich f├╝r alle Unterrichtsbereiche und bestimmen die Lehr-Lernverfahren, mit denen Inhalte dargestellt und vermittelt werden. Sie werden somit zur Planung, Durchf├╝hrung, Auswertung und Legitimation von Unterricht herangezogen. Ewald Kiel und die anderen Autoren f├╝hren ein in die Prinzipien der Strukturierung, Motivation, Differenzierung, Veranschaulichung, Kreativit├Ątsf├Ârderung und ├ťbung. Die Erarbeitung der Unterrichtsprinzipien erfolgt zum einen mittels theoretischer Einf├╝hrungen, zum anderen mittels Videoanalysen. Dazu liegt eine interaktive CD mit Filmsequenzen zu jedem Unterrichtsprinzip bei. Verschiedene beigef├╝gte Aufgabenstellungen erm├Âglichen ein eigenst├Ąndiges und selbstt├Ątiges Lernen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/7x (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 27371 mg, 803.0 Met. (2 egz.)
Book
In basket
Program nauczania j─Özyka niemieckiego w liceum og├│lnokszta┼éc─ůcym, liceum profilowanym i technikum powsta┼é jako odpowied┼║ na inne posuni─Öcia programowe, kt├│re prowokuj─ů, by nie powiedzie─ç wymuszaj─ů, zmiany w metodach, tre┼Ťciach, a nawet podej┼Ťciu do rozwi─ůza┼ä stosowanych dotychczas w nauczaniu j─Özyka obcego na poziomie licealnym. Zadaniem programu jest wi─Öc zdefiniowanie cel├│w nauczania j─Özyka niemieckiego w nowej sytuacji edukacyjnej, jak─ů tworzy reforma szkolnictwa ponadgimazjalnego oraz zinterpretowanie dokument├│w, kt├│re determinuj─ů dob├│r form i sposob├│w nauczania wszelkich przedmiot├│w szkolnych na okre┼Ťlonym etapie nauki. Realizuj─ůc to zadanie, nie spos├│b pomin─ů─ç kwestii zwi─ůzanych z nowoczesnymi koncepcjami nauczania j─Özyka obcego. Program nauczania jest swoist─ů wyk┼éadni─ů metod nauczania, kt├│re jego autorzy uznaj─ů za efektywne. Mo┼╝na w nim znale┼║─ç wiele wskaz├│wek dydaktycznych i metodycznych, co nie oznacza, ┼╝e nale┼╝y traktowa─ç program jak podr─Öcznik metodyczny. Zwi─ůzek mi─Ödzy programem nauczania a koncepcjami metodycznymi polega na tym, ┼╝e ka┼╝dy program stanowi pr├│b─Ö prze┼éo┼╝enia za┼éo┼╝e┼ä teoretycznych (w tym wypadku metodycznych) na j─Özyk praktyki, dalszym krokiem w przechodzeniu od teorii do praktyki jest podr─Öcznik, kt├│ry powinien stanowi─ç sp├│jn─ů ca┼éo┼Ť─ç z programem nauczania, Generalnie mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e ka┼╝dy program nauczania jest r├│wnie┼╝ opisem zmian w nauczaniu danego przedmiotu, b─Öd─ůcych konsekwencj─ů przemian w funkcjonowaniu systemu edukacyjnego. Te z kolei wprowadzane s─ů w zwi─ůzku ze stawianiem szkole nowych wymaga┼ä i oczekiwa┼ä b─Öd─ůcych odbiciem dokonuj─ůcych si─Ö przemian spo┼éecznych i cywilizacyjnych. Z tego powodu program nauczania ka┼╝dej ze szkolnych dyscyplin jest przedsi─Öwzi─Öciem kompleksowym, dotykaj─ůcym r├│┼╝nych dziedzin wiedzy i ┼╝ycia. Stanowi to powa┼╝ne wyzwanie dla autor├│w, kt├│rzy ko┼äcz─ůc prac─Ö, nie s─ů wolni od w─ůtpliwo┼Ťci i niepokoj├│w, czy uda┼éo im si─Ö uwzgl─Ödni─ç wszelkie czynniki zmieniaj─ůcej si─Ö rzeczywisto┼Ťci cywilizacyjnej i o┼Ťwiatowej. Te nastroje towarzyszy┼éy tak┼╝e powstawaniu tego programu. Je┼Ťli wi─Öc u┼╝ytkownicy dostrzeg─ů pewne niedostatki w proponowanym opisie rozwi─ůza┼ä programowych, uprzejmie prosimy o potraktowanie ich jako zach─Öty do uzupe┼éniania i modyfikowania. Samodzielno┼Ť─ç nauczyciela w podejmowaniu decyzji programowych stanowi wszak jeden z wyznacznik├│w ca┼éej reformy i awansu zawodowego nauczycieli. Uk┼éad programu jest sp├│jny z wypracowan─ů przez Wydawnictwo Szkolne PWN koncepcj─ů program├│w nauczania j─Özyk├│w obcych. Koncepcja ta powsta┼éa jako efekt wsp├│┼épracy konsultant├│w wydawnictwa, przedstawicieli ┼Ťrodowisk akademickich o wybitnym dorobku oraz do┼Ťwiadczonych nauczycieli - mistrz├│w i autor├│w podr─Öcznik├│w. Przyj─Öty przez wydawnictwo og├│lny uk┼éad programu zyska┼é te┼╝ uznanie bezpo┼Ťrednich odbiorc├│w program├│w- nauczycieli oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu - urz─Ödu dopuszczaj─ůcego program do u┼╝ytku szkolnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-45 (1 egz.)
Book
In basket
Program nauczania dla gimnazjum Program ten zosta┼é opracowany zgodnie z za┼éo┼╝eniami reformy o┼Ťwiaty. Jego przejrzysty uk┼éad i logiczna struktura umo┼╝liwiaj─ů i u┼éatwiaj─ů nauczycielowi nowoczesne zorganizowanie procesu nauczania, zgodnego z wymogami czasu. Autorzy preferuj─ů podej┼Ťcie komunikacyjne w ┼Ťcis┼éym powi─ůzaniu z kognitywnym. Oznacza to, ┼╝e uczniowi na ka┼╝dym poziomie nauczania j─Özyka przekazywane s─ů tylko takie tre┼Ťci i sytuacje, kt├│re mog─ů mu by─ç przydatne do porozumiewania si─Ö w j─Özyku obcym. Na ka┼╝dym poziomie naucznia aktywno┼Ť─ç ucznia powinno si─Ö wyzwala─ç przez rozbudzenie motywacji i zainteresowa┼ä.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-44 (1 egz.)
Book
In basket
Einf├╝hrung in die Sprachlehrforschung / Willis J. Edmondson, Juliane House. - 3. Auflage - T├╝bingen ; Basel : A. Francke, 2006. - 370 stron ; 19 cm.
(UTB ; 1697)
Welche Faktoren beeinflussen das Erlernen einer Fremdsprache, und was folgt daraus f├╝r den Fremdsprachenunterricht? Dieser Schl├╝sselfrage unterrichtlichen Geschehens geht die Sprachlehrforschung nach. Sie verbindet dabei lerntheoretische mit didaktischen ├ťberlegungen und zieht Ergebnisse aus Nachbardisziplinen wie Zweitsprachenerwerbsforschung, Linguistik und Psychologie heran. Die vierte Auflage dieser bew├Ąhrten Einf├╝hrung greift neuere Entwicklungen des Fachs auf, darunter die Rolle der Muttersprache und der ├ťbersetzung, Neue Medien, soziokulturelle Theorien und Fragen der Identit├Ąt. Mit zahlreichen Abbildungen und Beispielen stellt das Buch auf anschauliche Weise die Verbindung zwischen Theorie und Praxis her.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-21/3 (1 egz.)
Book
In basket
Die Bildungslandschaft des 21. Jahrhunderts steht vor vielf├Ąltigen neuen Herausforderungen. Stichworte wie PISA, Qualit├Ątsstandards, Schl├╝sselkompetenzen und Wissensgesellschaft pr├Ągen den gegenw├Ąrtigen Bildungsdiskurs, der Professionalisierungsdruck auf Lehrende wie Lernende wird immer st├Ąrker. Zus├Ątzlich kommen ÔÇô in der multikulturellen, mehrsprachigen Mediengesellschaft ÔÇô auf das Fach Deutsch weitere Anforderungen zu: Es geht um die intermediale und transkulturelle Neuausrichtung des Deutschunterrichts. Die vorliegende Publikation reflektiert diese Entwicklungen und bietet Orientierungen f├╝r Forschung und Unterricht an.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/2x (1 egz.)
Book
In basket
(Praxis P├Ądagogik)
Das Buch pr├Ąsentiert 19 kreative Lehrmethoden und zahlreiche Varianten ihrer Anwendung. Erfolgreich erprobte Stundenentw├╝rfe f├╝r die F├Ącher Deutsch, Religion, Geschichte und Politik in den Klassen 7 bis 11 sowie f├╝r den Sachunterricht und Unterrichtsskizzen f├╝r die F├Ącher Kunst, Musik und Mathematik dokumentieren exemplarisch die Lernchancen und einfache Handhabung, z. B. der Methoden Sprechm├╝hle, Partnerstreitgespr├Ąch, Redekette, Schreibgespr├Ąch, Motorinspektion, fiktives Interview, Ich-Texte, Gruppenpuzzle, 2-Minuten-Rede. In diesem Standardwerk zur Methodik wird anschaulich gezeigt, dass kreative Methoden alle Lernenden gleichzeitig und nachhaltig aktivieren, themenbezogen intensive Lernprozesse erm├Âglichen und ein gutes Lernklima f├Ârdern.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-13/4x (1 egz.)
Book
In basket
Sprachdidaktik Deutsch : Eine Einf├╝hrung f├╝r Studierende / Jakob Ossner. - 2., ├╝berarb. Auflage - Paderborn ; M├╝nchen ; Wien ; Z├╝rich : Sch├Âningh, 2008. - 297 stron ; 22 cm.
(UTB ; 2807)
(StandardWissen Lehramt)
Der vorliegende Band der Reihe StandardWissen Lehramt bietet eine genau auf die Bed├╝rfnisse von Lehramtsstudierenden an P├Ądagogischen Hochschulen und Universit├Ąten zugeschnittene Einf├╝hrung in die Sprachdidaktik des Deutschen. Mit seinem gut strukturierten Aufbau inklusive ├ťbungen mit L├Âsungen erm├Âglicht das Buch eine optimale Vorbereitung auf Klausuren und m├╝ndliche Pr├╝fungen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-14/3x (1 egz.)
Book
In basket
(Stimulus: Mitteilungen der ├ľsterreichischen Gesellschaft f├╝r Germanistik ; 2003)
Dieses Themenheft von ÔÇ×StimulusÔÇť stellt die Deutschdidaktik ÔÇô einen lange untersch├Ątzten Bereich der Germanistik ÔÇô in den Mittelpunkt. W├Ąhrend es f├╝r die Didaktik immer selbstverst├Ąndlich war, dass sie auf die Leistungen einzelner germanistischer Teildisziplinen angewiesen ist, hat man lange nicht gesehen, welche Impulse umgekehrt die Didaktik in den allgemeinen germanistischen Diskurs einzubringen imstande ist. Sie galt viel zu lange als kleine Schwester der Sprach- und Literaturwissenschaft, die nur zu nehmen, nicht aber zu geben vermag.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-12 (1 egz.)
Book
In basket
Dieses Buch behandelt methodische M├Âglichkeiten, den Unterricht ├╝ber das Lehrwerk hinaus zu erweitern und mit authentischen Kommunikationsanl├Ąssen Sprache zu ├╝ben. Es leistet einen Beitrag zur Projektarbeit im Fremdsprachenunterricht und liefert Tipps und Anregungen zum kreativen und aktiven Lehren und Lernen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-13/2x (1 egz.)
Book
In basket
Dieses Buch widerspiegelt die gro├če Erfahrung mit Deutschunterricht und Lehrerausbildung und -fortbildung, die Lothar Jung als langj├Ąhriger Dozent des Goethe-Instituts und als Akademischer Direktor an der Universit├Ąt Trier erworben hat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-36/1x (1 egz.)
Book
In basket
(UTB P├Ądagogik ; Sprachwissenschaft 8236)
Mit diesem Handbuch wird ein Standardwerk vorgelegt, das die Sprachdidaktik des Deutschen ersch├Âpfend behandelt. Studierende und Dozenten der Lehramtsf├Ącher an den Universit├Ąten und P├Ądagogischen Hochschulen, Referendare und Lehrer des Fachs Deutsch finden in dem Werk kompakte Darstellungen und weiterf├╝hrende Hinweise zu allen Fragen des Lernens und Lehrens.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-39/4x (1 egz.)
Book
In basket
(Grundlagen der Germanistik ; 34)
Der Schwerpunkt liegt auf der Vermittlung der Fremdsprache Deutsch im Unterricht. Im Anhang finden sich exemplarische Unterrichtssituationen, ein Service-Teil mit einer Auswahl n├╝tzlicher Arbeitsmittel f├╝r den Unterricht, wichtige Anschriften, ein umfangreiches aktualisiertes Literaturverzeichnis sowie ein Sachindex. Wer sich vertieft mit einzelnen Fragestellungen besch├Ąftigen m├Âchte, bekommt am Ende jeden Kapitels Hinweise zur weiteren Lekt├╝re.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Copies are only available in the library: sygn. P-803.0 M-38 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nauczycieli J─Özyk├│w Obcych)
W ksi─ů┼╝ce mylny ISBN.
Bibliografia na stronach 196-[198].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Obcoj─Özyczna
There are copies available to loan: sygn. O 28582 (1 egz.)
Book
In basket
Diese Reihe zum fr├╝hen Fremdsprachenerwerb liefert Antworten auf Fragen: Wie funktioniert das Lernen einer fremden Sprache? Welche methodischen Konsequenzen k├Ânnen aus dem Wissen um das Lernen gezogen werden? Wo liegen Unterschiede zwischen dem Fremdsprachenunterricht in der Grundschule und der Sekundarstufe? Unterrichtspraktische Hinweise und Beispiele werden vorgestellt, um den Unterricht kind- und handlungsorientiert, ganzheitlich und motivierend zu gestalten. Der zweite Band befasst sich mit dem Thema Geschichten erz├Ąhlen im Anfangsunterricht - Storytelling. Er bietet neben theoretischen Grundlagen umfangreiche Praxisvorschl├Ąge mit Kopiervorlagen.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
There are copies available to loan: sygn. 803.0 Met. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.