Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(9)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(10)
Biblioteka Austriacka
(1)
Author
Espinoza Chip (1962- )
(2)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Ten Typ Mes (1982- )
(2)
Andrejczuk Magdalena
(1)
Augustyniak Piotr
(1)
Barabasz Adela
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bernaczyk Micha┼é (1979- )
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Espinoza Chip
(1)
G─ůsior Tomasz (prawnik)
(1)
Jungwirth Andreas (1967- )
(1)
Karwińska Anna
(1)
Leoncini Thomas (1985- )
(1)
Lipka Anna (ekonomia)
(1)
Macio┼éek Dominika (1984- )
(1)
Maźnica Łukasz
(1)
Misiuna Jan
(1)
Nie┼╝urawska-Zaj─ůc Joanna
(1)
Schwarzbart Joel
(1)
Serowaniec Maciej
(1)
Stokfiszewski Igor
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Ukleja Mick (1948- )
(1)
zbiorowa Praca
(1)
┼╗uchowski Szymon (1983- )
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(11)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(14)
Austria
(1)
Language
Polish
(14)
German
(1)
Audience Group
Pracodawcy
(4)
Doradcy personalni
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjali┼Ťci ds. rekrutacji
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Literatura austriacka
(1)
Subject
Pokolenie Y
(11)
Zarz─ůdzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Media spo┼éeczno┼Ťciowe
(3)
Młodzież
(2)
Pokolenie X
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Uczucia
(2)
Agresywno┼Ť─ç
(1)
Aktywno┼Ť─ç zawodowa
(1)
Baby boomers
(1)
Dezinformacja
(1)
Dopalacze (substancje odurzaj─ůce)
(1)
Fake news
(1)
Geje
(1)
Homoseksualizm
(1)
Internet
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura polityczna
(1)
Lojalno┼Ť─ç pracownik├│w
(1)
Moda
(1)
Motywacja pracy
(1)
M┼éodzi doro┼Ťli
(1)
Ojczymowie i pasierbowie
(1)
Państwowa Komisja Wyborcza
(1)
Praca
(1)
Prawo wyborcze
(1)
Producenci muzyczni
(1)
Relacje mi─Ödzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rynek pracy
(1)
Samob├│jstwo
(1)
Seksualno┼Ť─ç
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stereotyp
(1)
Technologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne
(1)
Trolling
(1)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(1)
Wybory
(1)
Zaanga┼╝owanie pracownik├│w
(1)
Zab├│jstwo
(1)
Zarz─ůdzanie r├│┼╝norodno┼Ťci─ů
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
Subject: place
Polska
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Powie┼Ť─ç
(3)
Raport z badań
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Zarz─ůdzanie i marketing
(5)
Praca, kariera, pieni─ůdze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
Psychologia
(1)
16 results Filter
Authority data
Pokolenie Y (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Milenialsi ; Generation Y ; Millennials ; Pokoleniem Milenium ; Następna generacja ; Pokolenie cyfrowe ; Pokoleniem klapek i iPodów
Book
In basket
Wir haben keinen Kontakt mehr : Erz├Ąhlung / Andreas Jungwirth. - Erste Auflage. - Wien : Edition Atelier, 2019. - 78 stron ; 19 cm.
Berlin, Leipzig, Wien, Z├╝rich - David verschl├Ągt es von einer Stadt in die n├Ąchste, mal studiert er Zoologie, dann Germanistik, hat verschiedene Jobs. Er lernt Menschen kennen und verliert sie wieder aus den Augen. Denn trotz seiner Sehnsucht nach einer festen Partnerschaft h├Ąlt er es nie lange bei einem Mann aus. Die Promiskuit├Ąt, der schnelle, unverbindliche Sex pr├Ągen Davids Sozialverhalten. Doch verborgen unter der Oberfl├Ąchlichkeit nehmen sich Davids Abgr├╝nde immer mehr Raum, wachsen Frustration, Selbstzerst├Ârung und Gewalt. Bis das Ventil krachend in die Luft geht. Andreas Jungwirth l├Ąsst in seinem vielschichtigen Text die Menschen zu Wort kommen, die David f├╝r eine kurze Weile nahe waren. Gemeinsam f├╝hren sie uns zu sensibel beschriebenen Momenten der Verletzbarkeit einer rastlosen Generation.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Austriacka
All copies are currently on loan: sygn. 830(436)-93 ml. (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Dwa psy przeżyły [Dokument dźwiękowy] / Ten Typ Mes / Piotr Szmidt. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2019. - 1 płyta audio (CD) (3 godz. 44 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(W Audio)
Czas trwania: 3 godz. 44 min.
Na opakowaniu pseudonim: Ten Typ Mes oraz nazwa w┼éa┼Ťciwa autora: Piotr Szmidt.
Czyta Autor.
Nagranie w formacie mp3.
Polska, Warszawa, XXI wiek. ┼Üwiat rz─ůdzony lajkami, subami, wy┼Ťwietleniami. I buntownik, kt├│ry zamierza wzi─ů─ç sprawy w swoje r─Öce i zdyskredytowa─ç popularno┼Ť─ç idiot├│w. Walter to trzydziestoparoletni warszawiak, kt├│ry chcia┼éby zrobi─ç karier─Ö w bran┼╝y muzycznej, ale na razie komponuje jedynie muzyk─Ö do reklam. Z wygl─ůdu tak przeci─Ötny, ┼╝e znajomi cz─Östo nie pami─Ötaj─ů jego imienia i m├│wi─ů o nim ÔÇ×ten typÔÇŁ. Wewn─Ötrznie poskr─Öcany, nie akceptuje czasu i miejsca, w kt├│rym przysz┼éo mu ┼╝y─ç. Wkurzaj─ů go wszyscy i wszystko: brudne miasto, t─Öpi koledzy i ich puste dziewczyny, rodzinny dom, nudny ojczym, masowa muzyka. Nie ma tu miejsca dla tw├│rczej jednostki. Dlatego Walter postanawia zaprowadzi─ç porz─ůdek. Szybko okazuje si─Ö, ┼╝e toczona przez niego walka z otumaniaj─ůc─ů codzienno┼Ťci─ů i wszechobecn─ů komercj─ů ods┼éania zasady, kt├│rymi sterowana jest nasza rzeczywisto┼Ť─ç - wszyscy jeste┼Ťmy ofiarami fake news├│w.
Soczysta, trafna i znakomicie absurdalna opowie┼Ť─ç o patologiach czas├│w wsp├│┼éczesnych. Inteligentna i zabawna odtrutka na czyhaj─ůc─ů zewsz─ůd nud─Ö.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. T 20233 (1 egz.)
Book
In basket
Motywowanie pracownik├│w zr├│┼╝nicowanych pokoleniowo / Joanna Nie┼╝urawska-Zaj─ůc. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 424 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 355-366.
Autorka podj─Ö┼éa aktualny i wa┼╝ny problem dotycz─ůcy r├│┼╝norodno┼Ťci pokoleniowej w aspekcie motywowania, budowania zaanga┼╝owania i lojalno┼Ťci pracownik├│w. Problematyka ta jest przedmiotem bada┼ä naukowych, ale ma r├│wnie┼╝ bardzo wa┼╝ne znaczenie w praktyce zarz─ůdzania. Nale┼╝y zatem pochwali─ç Autork─Ö za podj─Öcie bada┼ä i ch─Ö─ç wzbogacenia dorobku naukowego w tym obszarze. (...) Materia┼é empiryczny, kt├│ry jest bardzo bogaty, zosta┼é przetworzony z wykorzystaniem narz─Ödzi statystycznych i ekonometrycznych.
r Joanna Nie┼╝urawska-Zaj─ůc wykaza┼éa si─Ö umiej─Ötno┼Ťci─ů identyfikacji oryginalnego problemu badawczego, zaproponowania post─Öpowania naukowego w oparciu o przyj─Öte za┼éo┼╝enia badawcze, a po przeprowadzeniu badania - wyprowadzenia interesuj─ůcych i uzasadnionych merytorycznie wniosk├│w, syntetycznego odniesienia si─Ö do najistotniejszych kwestii z punktu widzenia przyj─Ötych za┼éo┼╝e┼ä wskazuj─ůcych na osi─ůgni─Öcie postawionych cel├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361836 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 163-176.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice)
Ksi─ů┼╝ka pt. "Ryzyko (zagro┼╝enia i szanse) zatrudnienia Milenials├│w..." udowadnia, i┼╝ Milenials├│w charakteryzuje (w por├│wnaniu do Tradycjonalist├│w, Baby Boomers oraz Generacji X) najwy┼╝sza dynamika pokoleniowa (mierzona liczb─ů zmian/transgresji postaw i warto┼Ťci) oraz najwy┼╝sza oryginalno┼Ť─ç transgresyjna (mierzona postawami i warto┼Ťciami o charakterze dyskontynuacyjnym (a nie kontynuacyjnym b─ůd┼║ wahad┼éowym)), wymuszaj─ůca zmiany m.in. w Human Resources Management; pokazuje dlaczego i przedstawia w jaki spos├│b nale┼╝y mierzy─ç inteligencj─Ö generacyjn─ů oraz zaufanie generacyjne w organizacji; charakteryzuje strategie personalne, kt├│re s─ů adekwatne oraz nieadekwatne przy pozyskiwaniu i zatrzymywaniu najm┼éodszych pracownik├│w; identyfikuje narz─Ödzia personalne (dotycz─ůce doboru pracownik├│w, ich rozwoju, wynagradzania, kszta┼étowania lojalno┼Ťci, kszta┼étowania czasu i przestrzeni pracy, zarz─ůdzania konfliktami), kt├│re stosowane wobec Milenials├│w zoptymalizuj─ů ryzyko personalne zwi─ůzane z ich zatrudnianiem; prezentuje w szczeg├│┼éach, w jaki spos├│b stosowa─ç controlling personalny zorientowany na Milenials├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360690 (1 egz.)
Book
In basket
Oto ostatnie dzie┼éo ikony kultury, cz┼éowieka, kt├│ry zyska┼é ogromn─ů popularno┼Ť─ç dzi─Öki zdolno┼Ťci do komunikowania si─Ö ze wszystkimi j─Özykiem zrozumia┼éym, a jednocze┼Ťnie nigdy zanadto uproszczonym. Badacz ten obja┼Ťni┼é ponowoczesno┼Ť─ç za pomoc─ů wiele m├│wi─ůcego obrazu ÔÇ×p┼éynnego spo┼éecze┼ästwaÔÇŁ, kt├│re porzuci┼éo wsp├│lnot─Ö na rzecz indywidualizmu, i przekonuje, ┼╝e jedyn─ů rzecz─ů sta┼é─ů jest zmiana, a jedyn─ů pewn─ů - niepewno┼Ť─ç.
Nad tymi stronicami pracowa┼é Zygmunt Bauman w ostatnich chwilach przed ┼Ťmierci─ů. W dialogu z Thomasem Leoncinim Bauman po raz pierwszy podejmuje rozwa┼╝ania na temat pokolenia urodzonego w latach 80, kt├│re w p┼éynnym, ci─ůgle zmieniaj─ůcym si─Ö spo┼éecze┼ästwie czuje si─Ö jak w domu. I, jak zwykle na drodze wymiany zda┼ä, Bauman potrafi uchwyci─ç rzeczywisto┼Ť─ç w jej najprawdziwszym i najg┼é─Öbszym wymiarze, a nawet w jej najbardziej ulotnych przejawach. Modyfikacje cia┼éa, tatua┼╝e, chirurgia plastyczna, hipsterzy, dynamika agresji (a szczeg├│lnie zn─Öcanie si─Ö), Internet, przemiany zwi─ůzane z seksem i mi┼éo┼Ťci─ů - wszystko to analizuje w tej zwi─Öz┼éej, ol┼Ťniewaj─ůcej, popowej ksi─ů┼╝ce, kt├│ra wci─ůgnie zar├│wno tych, kt├│rzy z r├│┼╝nych wzgl─Öd├│w maj─ů do czynienia z m┼éodzie┼╝─ů, jak i wi─Ökszo┼Ť─ç czytelnik├│w Baumana. To ostatnia lekcja, jakiej udziela nam najwi─Ökszy socjolog i filozof wsp├│┼éczesno┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 349932 (1 egz.)
Book
In basket
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie ciesz─ů si─Ö popularno┼Ťci─ů w┼Ťr├│d pracodawc├│w. Stopniowo przejmuj─ů jednak rynek pracy i ju┼╝ nied┼éugo stanowi─ç b─Öd─ů najliczniejsz─ů grup─Ö pracownik├│w na ┼Ťwiecie. Ju┼╝ niebawem szefowie stan─ů wi─Öc przed wyborem: dogada─ç si─Ö z milenialsami albo co kilka miesi─Öcy otwiera─ç nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie my┼Ťl─ůce podobnie do nich, kt├│re mo┼╝e nigdy nie nadej┼Ť─ç. Zarz─ůdzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystaj─ůc z literatury, kontakt├│w z firmami oraz w┼éasnych, poszerzonych bada┼ä autorzy pokazuj─ů, ┼╝e problem mo┼╝e nie tkwi─ç w milenialsach, lecz w mened┼╝erach i tym, w jaki spos├│b podchodz─ů do pracownik├│w. Roszczeniowi? C├│┼╝, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwyk┼éy przywilej. Leniwi? Je┼Ťli tylko uwierz─ů w znaczenie tego, co robi─ů, b─Öd─ů w stanie pracowa─ç dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, ┼╝e b─Öd─ů zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Niepos┼éuszni? Szef to kto┼Ť, komu wyj─ůtkowy szacunek nale┼╝y si─Ö z powodu jego stanowiska, a polecenie, je┼Ťli nie ma sensu, nie stanowi warto┼Ťci samo w sobie. G┼é├│wny trzon ksi─ů┼╝ki stanowi przewodnik po warto┼Ťciach szczeg├│lnie wa┼╝nych dla milenials├│w, a kt├│re cz─Östo staj─ů si─Ö punktami zapalnymi konflikt├│w w firmie: ch─Ö─ç elastycznego ┼é─ůczenia pracy z ┼╝yciem osobistym, potrzeba wyra┼╝ania siebie i kreatywno┼Ťci, samodzielno┼Ť─ç oraz d─ů┼╝enie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przyk┼éad├│w autorzy pokazuj─ů, w jaki spos├│b za┼éagodzi─ç sp├│r i wykorzysta─ç ka┼╝d─ů z tych cech do skutecznego zmotywowania milenials├│w do pracy. Ich zdaniem to nie tylko mo┼╝liwo┼Ť─ç, ale przede wszystkim konieczno┼Ť─ç: mened┼╝erowie, kt├│rzy zdecyduj─ů si─Ö okopa─ç na swoich pozycjach i zrezygnowa─ç z porozumienia, nara┼╝─ů swoje firmy na ogromne straty.
Espinoza i Ukleja opisuj─ů zupe┼énie inne pokolenie ni┼╝ to, kt├│re znamy z bran┼╝owych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z kt├│rymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i ch─Ötni do pracy, kt├│rzy - by─ç mo┼╝e jako pierwsze pokolenie od d┼éugiego czasu - g┼éo┼Ťno m├│wi─ů o tym, czego chc─ů i co im si─Ö nale┼╝y. W rzeczywisto┼Ťci bowiem ich pragnienia i cele jako pracownik├│w nie r├│┼╝ni─ů si─Ö zbytnio od tych, kt├│rymi kierowali si─Ö ich starsi koledzy i kole┼╝anki. "Ka┼╝dy pracownik - pisz─ů autorzy - chce tego, czego milenialsi: spe┼énienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 348930 (1 egz.)
Book
In basket
Niepokorne pokolenie milenium : czego pragnie na rynku pracy? / Dominika Maciołek. - Warszawa : Difin, 2019. - 205, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronie [207].
Ksi─ů┼╝ka wyczekiwana przez lider├│w, kt├│rzy zarz─ůdzaj─ů pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22ÔÇô33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywisto┼Ťci. Milenialsi, zwani te┼╝ pokoleniem Y s─ů oceniani jako generacji roszczeniowych pracownik├│w, niepokornych buntownik├│w. Nielojalni i niezaanga┼╝owani w pracy, nieuznaj─ůcy autorytet├│w. Burz─ů status quo w firmach i przedsi─Öbiorstwach. ÔÇŽAle czy tak jest naprawd─Ö? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 356995 (1 egz.)
Book
In basket
Milenialsi przestaj─ů by─ç najm┼éodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansuj─ů w firmowej hierarchii, zajmuj─ůc coraz wy┼╝sze stanowiska. S─ů przedsi─Öbiorczy i zdeterminowani, by pokaza─ç, na co ich sta─ç. "Milenialsi zarz─ůdzaj─ů" to trzecia, po "Milenialsach w pracy" i "Zarz─ůdzaniu milenialsami" ksi─ů┼╝ka Espinozy po┼Ťwi─Öcona pracownikom z generacji Y. Tym razem, wsp├│lnie z Joelem Schwarzbartem, Espinoza pomaga odnale┼║─ç si─Ö milenialsom w ┼Ťwiecie po awansie. By to zrobi─ç, wykorzystuje lata do┼Ťwiadcze┼ä, bada┼ä i rozm├│w z pracownikami i pracodawcami. To wymarzony poradnik dla milenials├│w, kt├│rzy chc─ů sprawdzi─ç si─Ö w roli mened┼╝er├│w i szef├│w oraz zastanawiaj─ů si─Ö nad powierzeniem m┼éodszym podopiecznym powa┼╝niejszych zada┼ä.
Podobnie jak w przypadku pojawienia si─Ö pokolenia Y na rynku pracy, r├│wnie┼╝ w ich awansach autorzy dopatruj─ů si─Ö szansy na pojawienie si─Ö nowej jako┼Ťci w zarz─ůdzaniu. Po┼é─ůczenie ich ambicji, m┼éodego wieku i ┼╝yciowej postawy - innej ni┼╝ w przypadku poprzednich szef├│w - mo┼╝e sprawi─ç, ┼╝e rola i pozycja mened┼╝era mog─ů ulec zmianie. Zdaniem pracownik├│w liderzy z pokolenia Y s─ů pe┼éni energii, dysponuj─ů ┼Ťwie┼╝ym spojrzeniem, maj─ů otwarte umys┼éy, s─ů wyrozumiali i pomocni i skupiaj─ů si─Ö na budowaniu relacji. Jednak by uwolni─ç ten potencja┼é, milenialsi musz─ů poradzi─ç sobie z ogromn─ů presj─ů - zar├│wno ze strony prze┼éo┼╝onych, jak i swoich r├│wie┼Ťnik├│w. Z jednej strony milenialsi chc─ů za wszelk─ů cen─Ö spe┼éni─ç oczekiwania tych, kt├│rzy im zaufali i powierzyli nowe obowi─ůzki. Z drugiej - pr├│buj─ů pozosta─ç utrzyma─ç relacje z kolegami, kt├│rzy pozostali ni┼╝ej od nich w hierarchii s┼éu┼╝bowej. Wszystko to oddzia┼éuje jeszcze na system warto┼Ťci milenials├│w, kt├│rzy przede wszystkim ceni─ů sobie m.in. niezale┼╝no┼Ť─ç, autentyczno┼Ť─ç i pozostawanie w zgodzie ze sob─ů. Espinoza i Schwarzbart pokazuj─ů nie tylko, jak poradzi─ç sobie z tym wszystkim, lecz tak┼╝e, jak mimo pocz─ůtkowych przeszk├│d, porozumie─ç si─Ö ze starszymi pracownikami, zdoby─ç zaufanie innych milenials├│w i zosta─ç ┼Ťwietnym szefem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 349538 (1 egz.)
Book
In basket
Dwa psy przeżyły / Ten Typ Mes/Piotr Szmidt. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2020. - 189, [1] strona ; 21 cm.
Na ksi─ů┼╝ce pseudonim: Ten Typ Mes oraz nazwa w┼éa┼Ťciwa autora: Piotr Szmidt.
Dost─Öpne tak┼╝e jako audiobook.
Zamach na przeci─Ötno┼Ť─ç, kt├│ry przyniesie nieoczekiwane skutki.
Polska, Warszawa, XXI wiek. ┼Üwiat rz─ůdzony lajkami, subami, wy┼Ťwietleniami. I buntownik, kt├│ry zamierza wzi─ů─ç sprawy w swoje r─Öce i zdyskredytowa─ç popularno┼Ť─ç idiot├│w. Walter to trzydziestoparoletni warszawiak, kt├│ry chcia┼éby zrobi─ç karier─Ö w bran┼╝y muzycznej, ale na razie komponuje jedynie muzyk─Ö do reklam. Z wygl─ůdu tak przeci─Ötny, ┼╝e znajomi cz─Östo nie pami─Ötaj─ů jego imienia i m├│wi─ů o nim "ten typ". Wewn─Ötrznie poskr─Öcany, nie akceptuje czasu i miejsca, w kt├│rym przysz┼éo mu ┼╝y─ç. Wkurzaj─ů go wszyscy i wszystko: brudne miasto, t─Öpi koledzy i ich puste dziewczyny, rodzinny dom, nudny ojczym, masowa muzyka. Nie ma tu miejsca dla tw├│rczej jednostki. Dlatego Walter postanawia zaprowadzi─ç porz─ůdek. Szybko okazuje si─Ö, ┼╝e toczona przez niego walka z otumaniaj─ůc─ů codzienno┼Ťci─ů i wszechobecn─ů komercj─ů ods┼éania zasady, kt├│rymi sterowana jest nasza rzeczywisto┼Ť─ç - wszyscy jeste┼Ťmy ofiarami fake news├│w. Soczysta, trafna i znakomicie absurdalna opowie┼Ť─ç o patologiach czas├│w wsp├│┼éczesnych. Inteligentna i zabawna odtrutka na czyhaj─ůc─ů zewsz─ůd nud─Ö.
G├│wny bohater powie┼Ťci Walter E., producent muzyczny, samotnik i pieniacz postanawia pope┼éni─ç samob├│jstwo. Zanim ostatecznie wymiksuje si─Ö spo┼Ťr├│d ┼╝ywych chce jednak wyr├│wna─ç rachunki, nada─ç swoim fanaberiom znaczenie, rozliczy─ç tera┼║niejszo┼Ť─ç, kt├│r─ů zafascynowani przeÔÇÖ i przysz┼éo┼Ťci─ů r├│wie┼Ťnicy zdaj─ů si─Ö lekcewa┼╝y─ç. Jad, ironia, seks, u┼╝ywki i muzyka nakr─Öcaj─ů bohatera, kt├│ry lubi stawia─ç si─Ö w roli s─Ödziego. Czy jednak plan Waltera oka┼╝e si─Ö r├│wnie przemy┼Ťlany, jak jego tyrady o szalonych czasach, w kt├│rych przysz┼éo mu (nie) ┼╝y─ç?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 361270 (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Materiały z konferencji naukowej, 16 maja 2019 r., Warszawa.
Bibliografie, netografie, wykazy akt├│w prawnych, orzecznictwo przy referatach.
Idea przygotowania oddanej do r─ůk Czytelnik├│w publikacji zrodzi┼éa si─Ö po konferencji po┼Ťwi─Öconej znaczeniu nowych technologii dla jako┼Ťci systemu politycznego, zorganizowanej w maju 2019 r. w Szkole G┼é├│wnej Handlowej w Warszawie przez Katedr─Ö Studi├│w Politycznych SGH, Biuro Instytucji Demokratycznych i Praw Cz┼éowieka OBWE oraz Fundacj─Ö e-Pa┼ästwo pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Wyg┼éoszone tam pogl─ůdy i opinie sta┼éy si─Ö dla nas inspiracj─ů do przygotowania tej pozycji.
Zar├│wno konferencja, jak i prezentowane w tej ksi─ů┼╝ce analizy, odnosz─ů si─Ö do problem├│w i wyzwa┼ä wynikaj─ůcych z przenoszenia si─Ö w przestrze┼ä Sieci du┼╝ej cz─Ö┼Ťci aktywno┼Ťci zwi─ůzanej z kreowaniem rzeczywisto┼Ťci politycznej, z wyborami dokonywanymi przez obywateli, z prowadzeniem kampanii wyborczych oraz z coraz powszechniejszym (chocia┼╝ ÔÇô jak wynika z wynik├│w bada┼ä przywo┼éywanych w tej publikacji ÔÇô jeszcze nie powszechnym, przynajmniej odno┼Ťnie do wybor├│w) zjawiskiem czerpania informacji z Internetu. Bywa, ┼╝e jest to wr─Öcz dostarczanie, cz─Östo nie┼Ťwiadomym tego odbiorcom (nie tylko przez media internetowe, ale tak┼╝e tradycyjne, jak telewizja, prasa, radio), wyselekcjonowanych informacji w celu kreowania ich opinii politycznych, a w efekcie wp┼éywania na dokonywane przez nich wybory, r├│wnie┼╝ te polityczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
No availability information: sygn. 367057
Book
In basket
Bibliografia na stronach 355-368. Indeksy.
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem kom├│rkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pami─Ötaj─ů czas├│w sprzed internetu. R├│┼╝ni─ů si─Ö od ka┼╝dego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykan├│w. To iGen (skr├│t od ÔÇ×iGeneracjiÔÇŁ) - pokolenie internetu. W┼éa┼Ťnie nadesz┼éo. W tej fascynuj─ůcej, pe┼énej ┼╝ycia ksi─ů┼╝ce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, kt├│re dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane - ale r├│wnie┼╝ bardziej tolerancyjne i bezpieczne - od poprzednich pokole┼ä. Jego przedstawiciele trzymaj─ů si─Ö z dala od pokus dla doros┼éych, takich jak alkohol czy seks, ale te┼╝ unikaj─ů odpowiedzialno┼Ťci wi─ů┼╝─ůcej si─Ö z doros┼éo┼Ťci─ů - nie ┼Ťpieszy im si─Ö z nauk─ů jazdy, wyprowadzk─ů z domu ani z osi─ůgni─Öciem finansowej samodzielno┼Ťci. S─ů otwarci i post─Öpowi, a przy tym rozwa┼╝ni jak ┼╝adne wcze┼Ťniejsze pokolenie m┼éodych ludzi. (dr Jean M. Twenge)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 355779 (1 egz.)
E-book
In basket
Milenialsi przestaj─ů by─ç najm┼éodszym pokoleniem na rynku pracy. Stopniowo awansuj─ů w firmowej hierarchii, zajmuj─ůc coraz wy┼╝sze stanowiska. S─ů przedsi─Öbiorczy i zdeterminowani, by pokaza─ç, na co ich sta─ç. Milenialsi zarz─ůdzaj─ů to trzecia, po Milenialsach w pracy i Zarz─ůdzaniu milenialsami ksi─ů┼╝ka Espinozy po┼Ťwi─Öcona pracownikom z generacji Y. Tym razem, wsp├│lnie z Joelem Schwarzbartem, Espinoza pomaga odnale┼║─ç si─Ö milenialsom w ┼Ťwiecie po awansie. By to zrobi─ç, wykorzystuje lata do┼Ťwiadcze┼ä, bada┼ä i rozm├│w z pracownikami i pracodawcami. To wymarzony poradnik dla milenials├│w, kt├│rzy chc─ů sprawdzi─ç si─Ö w roli mened┼╝er├│w i szef├│w oraz zastanawiaj─ů si─Ö nad powierzeniem m┼éodszym podopiecznym powa┼╝niejszych zada┼ä. Podobnie jak w przypadku pojawienia si─Ö pokolenia Y na rynku pracy, r├│wnie┼╝ w ich awansach autorzy dopatruj─ů si─Ö szansy na pojawienie si─Ö nowej jako┼Ťci w zarz─ůdzaniu. Po┼é─ůczenie ich ambicji, m┼éodego wieku i ┼╝yciowej postawy ÔÇô innej ni┼╝ w przypadku poprzednich szef├│w ÔÇô mo┼╝e sprawi─ç, ┼╝e rola i pozycja mened┼╝era mog─ů ulec zmianie. Zdaniem pracownik├│w liderzy z pokolenia Y s─ů pe┼éni energii, dysponuj─ů ┼Ťwie┼╝ym spojrzeniem, maj─ů otwarte umys┼éy, s─ů wyrozumiali i pomocni i skupiaj─ů si─Ö na budowaniu relacji. Jednak by uwolni─ç ten potencja┼é, milenialsi musz─ů poradzi─ç sobie z ogromn─ů presj─ů ÔÇô zar├│wno ze strony prze┼éo┼╝onych, jak i swoich r├│wie┼Ťnik├│w. Z jednej strony milenialsi chc─ů za wszelk─ů cen─Ö spe┼éni─ç oczekiwania tych, kt├│rzy im zaufali i powierzyli nowe obowi─ůzki. Z drugiej ÔÇô pr├│buj─ů pozosta─ç utrzyma─ç relacje z kolegami, kt├│rzy pozostali ni┼╝ej od nich w hierarchii s┼éu┼╝bowej. Wszystko to oddzia┼éuje jeszcze na system warto┼Ťci milenials├│w, kt├│rzy przede wszystkim ceni─ů sobie m.in. niezale┼╝no┼Ť─ç, autentyczno┼Ť─ç i pozostawanie w zgodzie ze sob─ů. Espinoza i Schwarzbart pokazuj─ů nie tylko, jak poradzi─ç sobie z tym wszystkim, lecz tak┼╝e, jak mimo pocz─ůtkowych przeszk├│d, porozumie─ç si─Ö ze starszymi pracownikami, zdoby─ç zaufanie innych milenials├│w i zosta─ç ┼Ťwietnym szefem.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W numerze: Piotr Augustyniak: Warto┼Ťci w koncepcji firmy-idei, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.01, s. 7ÔÇô16; Anna Karwi┼äska: Spo┼éeczne przestrzenie miasta w procesach wytwarzania i realizowania warto┼Ťci, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.02, s. 17ÔÇô34; ┼üukasz Ma┼║nica: Zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy kultur─ů a rozwojem z perspektywy oddolnych inicjatyw kultury spo┼éecznej, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.03, s. 35ÔÇô50; Magdalena Andrejczuk: Prekariat a ÔÇ×Pokolenie YÔÇŁ ÔÇô zjawisko prekaryjno┼Ťci m┼éodych pracownik├│w, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.04, s. 51ÔÇô68; Igor Stokfiszewski: Projekt Ursus Zak┼éady ÔÇô wok├│┼é ÔÇ×zwrotu demokratycznegoÔÇŁ w sztuce, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.05, s. 69ÔÇô86. Wi─Öcej o kwartalniku http://www.kulturairozwoj.msap.pl/index.php/nr-2-3-2017 uwagi: prof. dr hab. Jerzy Hausner redaktor naczelny periodyk wydawany wraz z Instytutem Studi├│w Spo┼éecznych UW oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Tempo zmian, znacznie szybsze ni┼╝ kiedykolwiek wcze┼Ťniej, stanowi wyzwanie dla przedsi─Öbiorstw; zmusza je do podejmowania dzia┼éa┼ä wychodz─ůcych naprzeciw oczekiwaniom klient├│w, a jednocze┼Ťnie sprzyjaj─ůcych wykorzystywaniu szans, jakie pojawiaj─ů si─Ö na rynku. Przedsi─Öbiorstwa nieustannie wi─Öc poszukuj─ů ÔÇ×receptÔÇŁ na sukces, czasem podkre┼Ťlaj─ůc ÔÇ×twardeÔÇŁ, innym razem ÔÇ×mi─ÖkkieÔÇŁ aspekty zarz─ůdzania. Przedstawiony w kolejnym numerze Management Forum wyb├│r zagadnie┼ä jest odzwierciedleniem tych zr├│┼╝nicowanych poszukiwa┼ä, kt├│rych celem jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jak optymalizowa─ç kierunki rozwoju przedsi─Öbiorstw d─ů┼╝─ůcych do wzmacniania swojej konkurencyjno┼Ťci. Jednym z obszar├│w, w kt├│rym poszukuje si─Ö recept na popraw─Ö konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw, jest nadz├│r korporacyjny (corporate governance), jako zestaw mechanizm├│w kontroluj─ůcych i motywuj─ůcych akcjonariuszy oraz zarz─ůdzaj─ůcych do d┼éugofalowego budowania warto┼Ťci sp├│┼éki. M. Aluchna w artykule ÔÇ×Reformy corporate governance po kryzysie finansowymÔÇŁ opisuje g┼é├│wne s┼éabo┼Ťci corporate governance odnotowywane w czasie kryzysu oraz wskazuje na dzia┼éania, kt├│re mog┼éyby wyeliminowa─ç owe nieprawid┼éowo┼Ťci. Potencja┼é biznesowy zaanga┼╝owania pracownik├│w to zagadnienie coraz cz─Ö┼Ťciej dyskutowane i podejmowane w badaniach. Brak dostatecznego zaanga┼╝owania stanowi wyra┼║nie dostrzegan─ů przez przedsi─Öbiorc├│w barier─Ö rozwoju organizacji, zar├│wno w sensie osi─ůganych wynik├│w, jak i mo┼╝liwo┼Ťci doskonalenia metod pracy. W artykule zatytu┼éowanym ÔÇ×Budowanie zaanga┼╝owania pracownik├│w w proces doskonalenia przedsi─Öbiorstwa z wykorzystaniem employer brandinguÔÇŁ B. Skowron-Mielnik przedstawia mo┼╝liwo┼Ťci budowania zaanga┼╝owania pracownik├│w w oparciu o koncepcj─Ö employer brandingu. Z kolei autorki artyku┼éu ÔÇ×Budowanie zaanga┼╝owania pracownik├│w pokolenia YÔÇŁ M.W. Koperty┼äska i K. Kmiotek przedstawiaj─ů propozycj─Ö identyfikacji problem├│w zwi─ůzanych z budowaniem zaanga┼╝owania pracownik├│w pokolenia Y. Autorki odwo┼éuj─ů si─Ö do bada┼ä w┼éasnych, kt├│re przeprowadzi┼éy w trzech du┼╝ych firmach funkcjonuj─ůcych na terenie Dolnego ┼Ül─ůska, poszukuj─ůc odpowiedzi na pytanie, czy firmy zauwa┼╝aj─ů problem budowania zaanga┼╝owania pracownik├│w pokolenia Y oraz jakie podejmuj─ů dzia┼éania w tym zakresie. K. Gadomska-Lila odwo┼éuje si─Ö do roli kultury organizacyjnej w procesach doskonalenia przedsi─Öbiorstw. W swoim artykule, zatytu┼éowanym ÔÇ×Kulturowe aspekty doskonalenia przedsi─Öbiorstwa na przyk┼éadzie mi─Ödzynarodowego koncernuÔÇŁ dowodzi, ┼╝e kluczowe warto┼Ťci ukierunkowuj─ů dzia┼éania przedsi─Öbiorstwa i jednocze┼Ťnie stanowi─ů podstaw─Ö wyboru praktyk zarz─ůdzania sprzyjaj─ůcych skutecznej internalizacji warto┼Ťci przez pracownik├│w. ÔÇ×Koncepcja zwinno┼Ťci w kszta┼étowaniu konkurencyjno┼Ťci przedsi─ÖbiorstwÔÇŁ to artyku┼é M. Sajdak, w kt├│rym autorka stawia tez─Ö, ┼╝e warunkiem przewagi konkurencyjnej wsp├│┼éczesnych przedsi─Öbiorstw jest osi─ůgni─Öcie zwinno┼Ťci, a atrybuty owej zwinno┼Ťci wyr├│┼╝niaj─ů przedsi─Öbiorstwa, zapewniaj─ůc mu szybsze, sprawniejsze i efektywniejsze reagowanie na okazje pojawiaj─ůce si─Ö w otoczeniu. Natomiast autorzy artyku┼éu ÔÇ×Doskonalenie postaw przyw├│dczych w warunkach uczelni wojskowej ÔÇô dylematy i kierunki dalszych bada┼äÔÇŁ J. Kaca┼éa i A. Michaluk proponuj─ů systemowe rozwi─ůzanie dotycz─ůce modyfikacji procesu kszta┼étowania kompetencji przyw├│dczych w programie studi├│w. Wskazuj─ů na konieczno┼Ť─ç usprawnienia proces├│w rekrutacji kandydat├│w do zawodu oficera oraz szerokiej ewaluacji kszta┼écenia na wszystkich jego poziomach. Niech ten zr├│┼╝nicowany przegl─ůd zagadnie┼ä b─Ödzie zach─Öt─ů do dalszych bada┼ä nad konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstw. '
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Prezentujemy Pa┼ästwu kolejny numer naszego czasopisma. I tym razem, zgodnie z przyj─Öt─ů koncepcj─ů periodyku przedstawiamy opracowania bardzo r├│┼╝norodne, dotycz─ůce r├│┼╝nych dziedzin nauk o zarz─ůdzaniu. Pragniemy dostarczy─ç inspiracji do bardziej fundamentalnych przemy┼Ťle┼ä na temat kierunk├│w rozwoju i specyfiki wsp├│┼éczesnego zarz─ůdzania. W tym nurcie sytuuj─ů si─Ö opracowania na temat dojrza┼éo┼Ťci procesu innowacji, japo┼äskiej koncepcji doskonalenia organizacji czy procesu zarz─ůdzania strategicznego w ma┼éych przedsi─Öbiorstwach. Za istotny problem Ôłĺ o podobnie zasadniczym charakterze Ôłĺ uznajemy zarz─ůdzanie wiedz─ů, zw┼éaszcza w organizacji tak nietypowej, jak jednostka miejska. Uwarunkowaniem kluczowym dla zarz─ůdzania dzisiejszymi organizacjami jest z pewno┼Ťci─ů specyfika zachowa┼ä tzw. pokolenia Y, czego dotyczy kolejny artyku┼é. Obok rozwa┼╝a┼ä na tematy fundamentalne oferujemy te┼╝ Pa┼ästwu zestaw publikacji o charakterze bardziej instrumentalnym, ukierunkowanych na doskonalenie poszczeg├│lnych proces├│w zarz─ůdzania. W tym obszarze polecamy zar├│wno opracowanie przedstawiaj─ůce metod─Ö doskonalenia zarz─ůdzania projektami, jak te┼╝ artyku┼é po┼Ťwi─Öcony usprawnianiu logistyki miejskiej. R├│wnie du┼╝─ů warto┼Ť─ç aplikacyjn─ů wydaj─ů si─Ö mie─ç teksty dotycz─ůce badania satysfakcji pracownik├│w i ich motywowania w szczeg├│lnych organizacjach, jakimi s─ů jednostki ochrony zdrowia i urz─Ödy administracji samorz─ůdowej. ┼╗yczymy przyjemno┼Ťci i po┼╝ytku z lektury. Zach─Öcamy r├│wnie┼╝ do polemiki z naszymi Autorami. G┼éosy polemiczne zobowi─ůzujemy si─Ö zamieszcza─ç w kolejnych numerach pisma. Zapraszamy do publikowania na naszych ┼éamach.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbi├│r kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.