Source
Katalog centralny
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(6)
Dział Informacji
(1)
Author
Augustyn Sławomir (1967- )
(1)
Badowski Mateusz
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Bieniek Otylia
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Chmielewski Jacek M
(1)
Ciesielski Maciej (socjolog)
(1)
Dela Piotr
(1)
Giza Sylwia
(1)
Grochowski Lucjan
(1)
Głąb Paweł (radca prawny)
(1)
Hauser Roman (1949- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hydzik Władysław
(1)
Jankowska Marlena
(1)
Kantorowski Piotr
(1)
Karpiuk Mirosław
(1)
Kościński Karol (prawnik)
(1)
Nowak Włodzimierz (1962- )
(1)
Nowikowska Monika
(1)
Palak Tomasz
(1)
Pawełczyk Mirosław (radca prawny)
(1)
Radoniewicz Filip
(1)
Rojszczak Marcin
(1)
Sobczak Jacek (1946- )
(1)
Stańczuk Izabela
(1)
Szpor Grażyna
(1)
Waćkowski Kazimierz
(1)
Widła Bohdan
(1)
Wąsowski Krzysztof Andrzej (1973- )
(1)
Łuczak Jacek (ekonomia)
(1)
Year
2020 - 2023
(6)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Adwokaci
(1)
Dziennikarze
(1)
Influencerzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pośrednicy internetowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Radcy prawni
(1)
Urzędnicy
(1)
Subject
Prawo nowych technologii
(7)
Internet
(3)
Ochrona danych osobowych
(2)
Prawo autorskie
(2)
Aplikacja mobilna
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Edytorstwo naukowe
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Moda
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Prawo komputerowe
(1)
Prawo telekomunikacyjne
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Reklama internetowa
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(6)
Subject: place
Polska
(6)
Europa
(1)
Genre/Form
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Domain
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Internet a prawo : jak się nie potknąć? : poradnik dla twórców / Tomasz Palak. - Gliwice : Helion S.A., copyright 2021. - 152 strony : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Tytuł serii: Onepress
Instytucja: Helion

Jeżeli jesteś aktywny online, szczególnie jeśli zarabiasz w świecie wirtualnym, musisz być czujny. I świadomy tego, co wolno, a czego absolutnie nie można robić z cudzym dziełem. Niektóre kwestie są oczywiste: nie należy kopiować, posługiwać się bez zgody właściciela jego znakiem towarowym, obrażać. To wiadomo. Inne rzeczy, pozostające na granicy prawa i bezprawia, a notorycznie zdarzające się w sieci, nie są już tak jasne. Bo czy wolno na przykład przerobić udostępnione przez kogoś zdjęcie na mem? Czy można wyprzedzić właściciela popularnego nazwiska i zarejestrować sobie pod nim domenę internetową? Albo czy dopuszczalne jest linkowanie wszystkiego z dowolnej strony WWW? Tomasz Palak, radca prawny, bloger i entuzjasta e-świata, uważa, że prawa w sieci najlepiej uczyć się na błędach. Oczywiście raczej cudzych niż własnych. W książce przytacza więc rozmaite historie, które przydarzyły się autentycznym osobom oraz markom i w błyskotliwy, a zarazem prosty do zrozumienia sposób wyjaśnia, kto popełnił błąd. Pisze, na czym on polega, i podpowiada, co zrobić, by tego błędu (a co za tym idzie - kłopotów i odszkodowania) uniknąć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 371575 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy autorów haseł na stronach 11-12.
Na dodatkowej stronie tytułowej: Honorowy Patronat Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografia na stronach 17-34 i przy hasłach.

Wielka Encyklopedia Prawa jest zaplanowana w liczbie 25 tomów. To unikatowe wydawnictwo w skali międzynarodowej ma na celu podniesienie świadomości prawnej społeczeństwa, a także umożliwienie każdemu dostępu do bogatej wiedzy prawniczej przedstawionej w poszczególnych tomach. Poszczególne hasła zostały opracowane przez uznanych specjalistów w danej dziedzinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dział Informacji
Copies are only available in the library: sygn. B 34-517/XXII (1 egz.)
Book
In basket
(Prawo w Praktyce)
Stan prawny na 2019 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, netografia na stronach 341-350.
Dla operatorów usług kluczowych, dostawców usług cyfrowych, pracowników administracji rządowej i samorządowej, studentów, słuchaczy studiów podyplomowych.

Autorzy omawiają najważniejsze kwestie z zakresu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni zarówno z perspektywy prawa, jak i technologii.

W opracowaniu przedstawiono m.in.: najistotniejsze regulacje wpływające na obszar cyberbezpieczeństwa; mechanizmy ochrony prawnej związane z naruszeniami danych osobowych; procedury postępowania w zakresie zabezpieczenia dowodów elektronicznych; najważniejsze zasady, które należy uwzględnić w budowanych programach cyberhigieny dla użytkowników; ujęcie cyberbezpieczeństwa jako procesu, a także wyjaśniono, w jaki sposób możliwe jest zdefiniowanie mierników jego oceny; przegląd najważniejszych zabezpieczeń technicznych, w tym związanych z kryptograficzną ochroną danych; procedury postępowania w przypadku wystąpienia incydentu; strategie ataku i obrony w cyberprzestrzeni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360127 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Prawa Designu, Mody i Reklamy ; 1)
Nazwy autorów na okładce i stronach 328-335.
Bibliografia, netografia na stronach 305-327. Wykaz aktów prawnych na stronach 13-26.
Dla każdego użytkownika sieci, studentów kierunków prawniczych, informatycznych i artystycznych, profesjonalistów.

E-mebel, e-talerz, e-bransoletka - dlaczego najnowsze osiągnięcia techniki należy przyjmować z dużą dozą ostrożności? Niniejszy, pierwszy tom Serii Prawa Designu, mody i Reklamy poświęcony został instytucji prywatności w Internecie z perspektywy technologii lokalizacyjnych, jak też technologii ubieralnych i wszczepialnych. Autorzy w błyskotliwy sposób opisują mechanizmy funkcjonowania świata cyfrowego i czyhające w nim zagrożenia dla prywatności biorąc na warsztat najnowsze dokumenty UE. Książka jest adresowana do każdego użytkownika sieci, w szczególności studentów kierunków prawniczych, informatycznych i artystycznych, jak też do profesjonalistów, którym krytyczna analiza tej tematyki pozwoli na odnalezienie się w wyznaniach stawianych w ich codziennej praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360088 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Bibliografie, orzecznictwo przy pracach.
Dla dziennikarzy, producentów, wydawców, nadawców radiowych i telewizyjnych, oraz wykładowców i studentów.

Rozwój nowych technologii powoduje powstawanie nowych zjawisk w mediach, a otoczenie technologiczne i prawne podlega ciągłym i dynamicznym zmianom. Publikacja prezentuje najistotniejsze zagadnienia prawne związane z prasą, radiem, telewizją i Internetem, a także zagrożenia i wyzwania związane z ich funkcjonowaniem w społeczeństwie informacyjnym. W opracowaniu omówiono m.in. następujące zagadnienia: - mowa nienawiści w kontekście wolności wypowiedzi, - dezinformacja w przekazie medialnym, - reklama internetowa a poszanowanie prywatnej sfery życia człowieka, - dane osobowe jako „waluta” za uczestnictwo w mediach społecznościowych, - udział mediów w procesach społecznych wpływających na poczucie bezpieczeństwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 368108 (1 egz.)
Book
In basket
Naukowe i krytyczne wydania tekstów jako przedmiot prawa autorskiego i praw pokrewnych / Bohdan Widła. - Stan prawny na 1 lutego 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 409 stron : faksymile, wykres ; 22 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Praca doktorska. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2019.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 389-409.
Dla adwokatów, radców prawnych doradzających podmiotom z branży wydawniczej, a także pracowników naukowych i studentów.

Publikacja jest pierwszym w Polsce całościowym opracowaniem dotyczącym zasad ochrony wydań naukowych i krytycznych oraz pierwszych wydań. Celem monografii jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, w jakich sytuacjach może powstać ochrona oparta na wymienionych prawach własności intelektualnej. Analizie poddano takie zagadnienia jak: podmiot praw do wydania ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji pracowników naukowych, zasady korzystania z wydań, obrót prawami do wydań.

Książka przedstawia rozwiązania problemów związanych z pozyskiwaniem praw do wydań naukowych i krytycznych oraz zasady konstruowania umów dotyczących takich wydań. Opracowanie prezentuje również przykłady z dziedziny edytorstwa, które pokazują praktyczne aspekty omawianych regulacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 362265 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów / Piotr Kantorowski, Paweł Głąb. - Wydanie I, stan prawny: luty 2022 r. - Bielsko-Biała : Od.Nowa®, [2022]. - 385 stron ; 24 cm.
Instytucja: Wydawnictwo Od.Nowa
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 380-385, wykaz aktów prawnych na stronach 23-27.

Jeśli „robisz internety”, to „Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów” jest pozycją, dzięki której poznasz – sformułowane w przystępny sposób – odpowiedzi na nurtujące Cię pytania prawne dotyczące tej właśnie branży. W książce znajdziesz praktyczne odpowiedzi na przeszło 130 pytań, z którymi autorzy książki spotkali się w ramach swojej pracy zawodowej jako radcowie prawni. Dzięki takiej konstrukcji poradnika nie tylko nie będziesz musiał mierzyć się ze żmudną lekturą obszernych treści – jak by na to na nie patrzeć – prawnych, ale dodatkowo łatwo znajdziesz konkretne zagadnienie, które w danej chwili Cię interesuje. Tematyka „Poradnika…” jest niezmiernie szeroka, ponieważ zawarto w nim zagadnienia związane z prawem autorskim, jak też bardzo istotne dla prawidłowego pozyskiwania leadów rozstrzygnięcia dotyczące RODO, prawa telekomunikacyjnego czy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wiedzę na temat opodatkowania takich działań. Książka uwzględnia ostatnie zmiany w zakresie platform udostępniających video czy też informacje o niedawnych działaniach Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczących influencerów. Warto wspomnieć, że autorzy książki nie tylko są prawnikami, ale też mają inne kompetencje, które dają im możliwość spojrzenia na branże influencerów i digital marketerów z nieco bliższej, nietypowej dla prawników, perspektywy. Paweł Głąb jest właścicielem sklepu internetowego, co pozwala mu na głębsze spojrzenie na kwestie związane z marketingiem e-commerce, a Piotr Kantorowski prowadzi podcast Prawo dla Biznesu, co daje mu większą możliwość poznania faktycznych problemów influencerów. Tym samym „Poradnik prawny dla influencerów i digital markterów” to nie zbiór przepisów, które i tak mogłeś znaleźć w Internecie, a zbiór pytań i praktycznych odpowiedzi dotyczących online marketingu w jego obecnych wymiarach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 378914 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again