Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(2)
Legimi
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(4)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(5)
Author
Barbaro Edyta ┼╗muda Natalia de
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Bartol Izabella
(1)
Białogłowska Agnieszka
(1)
Cichoracki Patryk
(1)
Flis Joanna
(1)
Funez-Sokoła Kaja
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Halkiewicz Piotr
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Kamińska Kinga
(1)
Kapu┼Ťci┼äska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Ka┼║mierczyk Anna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Mazurek Joanna
(1)
Meslin Anna
(1)
Mrówczyńska Małgorzata
(1)
Rucka Jolanta
(1)
Stachowiak Małgorzata
(1)
Talaga-Duma Małgorzata
(1)
Wasilewicz Małgorzata
(1)
Wycech Beata
(1)
Zaj─ůc Dorota
(1)
┼╗mijska Hanna
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(1)
Subject
Uczniowie
(4)
Agresywno┼Ť─ç
(2)
Autodestruktywno┼Ť─ç
(2)
Dopalacze (substancje odurzaj─ůce)
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Uzale┼╝nienia medialne
(2)
Dyscyplina szkolna
(1)
Gry i zabawy dzieci─Öce
(1)
Koty
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc fizyczna
(1)
Psy
(1)
Samookaleczenie
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trudno┼Ťci wychowawcze
(1)
Uczniowie klas pocz─ůtkowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia od┼╝ywiania
(1)
Zastosowania multimedi├│w w edukacji
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zaj─Ö─ç
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo poradnikowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Scenariusze zaj─Ö─ç
(1)
─ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Opieka nad zwierz─Ötami i weterynaria
(1)
8 results Filter
Book
In basket
W opracowaniu "Wsparcie zdrowia psychicznego uczni├│w" znajdziesz: kompleksowe porady specjalist├│w i praktyk├│w - psycholog├│w, pedagog├│w, terapeut├│w pedagogicznych i nauczycieli wychowawc├│w umo┼╝liwiaj─ůce diagnoz─Ö i rozwi─ůzywanie problem├│w i trudno┼Ťci uczni├│w oraz efektywn─ů wsp├│┼éprac─Ö z rodzicami i innymi nauczycielami; studia przypadk├│w analizowane krok po kroku, by szybko i trafnie rozpoznawa─ç problemy wychowawcze i psychologiczne uczni├│w i stosowa─ç pozyskan─ů wiedz─Ö w praktyce; konkretne narz─Ödzia i wytyczne do rozwi─ůzywania trudno┼Ťci wychowawczych i psychologicznych uczni├│w wraz z procedurami post─Öpowania i wzorcow─ů dokumentacj─ů po┼Ťwiadczaj─ůc─ů proces pracy z uczniem; autorskie scenariusze, karty pracy i ─çwiczenia do indywidualnej i grupowej pracy z uczniami.
Dzi─Öki publikacji: nauczysz si─Ö rozpoznawa─ç tzw. nowe uzale┼╝nienia, zwi─ůzane z na┼éogowym regulowaniem emocji przez nadu┼╝ywanie r├│┼╝nych form uczestnictwa w ┼Ťwiecie online; poznasz metody wczesnej diagnozy i metody wsparcia dziecka w przypadku uzale┼╝nie┼ä od substancji psychoaktywnych; dowiesz si─Ö na co zwraca─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö w kontek┼Ťcie zaburze┼ä nastroju i depresji, w tym depresji utajonej oraz w przypadku ucznia osamotnionego; nauczysz si─Ö sprawdzonych metod mediacji, przydatnych w sytuacji konfliktu spo┼éecznego w klasie; otrzymasz praktyczne zestawy ankiet badawczych na temat poczucia bezpiecze┼ästwa w szkole, gotowe procedury przeprowadzania interwencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360446 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 347751 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja zawiera: wskaz├│wki do pracy z uczniami agresywnymi stosuj─ůcymi przemoc fizyczn─ů i psychiczn─ů; jak tworzy─ç szkolny program przeciwdzia┼éania agresji i przemocy; rozpoznawanie zachowa┼ä narkotykowych w szkole; scenariusze zaj─Ö─ç dla uczni├│w; czym naprawd─Ö s─ů dopalacze wraz z wykazem najbardziej popularnych dopalaczy syntetycznych; m┼éodzie┼╝ na dopalaczach - studium przypadku; komputer i Internet - zalety oraz zagro┼╝enia; projekt szkolny; samookaleczenia dzieci i m┼éodzie┼╝y - jak reagowa─ç, ┼╝eby nie zaszkodzi─ç?
Dzi─Öki publikacji uzyskasz dost─Öp do praktycznych rozwi─ůza┼ä dla wychowawc├│w klas oraz pedagog├│w szkolnych; wyposa┼╝ysz si─Ö w sprawdzone rozwi─ůzania, przetestowane w praktyce w szko┼éach i konkretnych klasach; zdob─Ödziesz gotowe materia┼éy do pracy oraz scenariusze u┼éatwiaj─ůce prac─Ö w ci─ůgu ca┼éego roku szkolnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360447 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Jak utrzyma─ç dyscyplin─Ö w klasie? Jak radzi─ç sobie z trudnymi zachowaniami i kszta┼étowa─ç kultur─Ö osobist─ů uczni├│w? Jak zawiera─ç kontrakty w klasie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji "Sposoby na trudne zachowania uczni├│w". Poznaj i zastosuj najlepsze sposoby na zdyscyplinowanie swojej klasy!
Ksi─ů┼╝ka zawiera: scenariusze zaj─Ö─ç wychowawczych, scenariusze spotka┼ä indywidualnych z uczniami, arkusze obserwacji i ankiety dla uczni├│w, scenariusze zaj─Ö─ç warsztatowych i spotka┼ä interwencyjnych, narz─Ödzia do autoanalizy, wzory i przyk┼éady kontrakt├│w klasowych/indywidualnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 360445 (1 egz.)
Journal
In basket
Tytuł według okładki.
Od 2019, nr 1 [redaktor naczelny Katarzyna Zaborowska].
Zawarto┼Ť─ç zasobu Czytelnia
2020, nr 1-6
2021, nr 1-6
2022, nr 1-4
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Czytelnia: 2020 nr 1 (15) styczeń/luty, nr 2 (16) marzec/kwiecień, nr 3 (17) maj/czerwiec, nr 4 (18) lipiec/sierpień, nr 5 (19) wrzesień/październik, nr 6 (20) listopad/grudzień, 2021 nr 1 (21) styczeń/luty, nr 2 (22) marzec/kwiecień, nr 3 (23) maj/czerwiec, nr 4 (24) lipiec/sierpień, nr 5 (25) wrzesień/październik, nr 6 (26) listopad /grudzień, 2022 nr 1 (27) styczeń/luty, nr 2 (28) marzec/kwiecień, nr 3, nr 4
Book
In basket
Zabawy relaksacyjne i wyciszaj─ůce na zaj─Öciach terapeutycznych / [redaktor prowadz─ůcy Beata Wycech]. - Wydanie II (poprawione). - Pozna┼ä : Forum Media Polska, copyright 2015. - 64 strony : ilustracje ; 30 cm.
Kompleksowa charakterystyka relaksacji, w tym cele, metody oraz opis grupy dzieci, kt├│re mog─ů skorzysta─ç z relaksacji. Liczne zabawy i ─çwiczenia relaksuj─ůce. Scenariusze opisuj─ůce przygotowanie i przebieg zaj─Ö─ç oraz karty pracy, dopasowane tematycznie do my┼Ťli przewodniej scenariuszy. Zeszyt jest w ca┼éo┼Ťci opracowany przez do┼Ťwiadczonych specjalist├│w, kt├│rzy bazuj─ůc na szerokiej wiedzy i praktyce stworzyli kompleksow─ů pomoc w prowadzeniu zaj─Ö─ç oraz terapii z dzie─çmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kt├│re potrzebuj─ů wyciszenia. Zeszyt zawiera 16 zabaw, 18 kr├│tkich ─çwicze┼ä nazwanych przerywnikami, 19 scenariuszy zaj─Ö─ç oraz 12 kart pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 362479 (1 egz.)
E-book
In basket

Budowanie relacji opartych na szczero┼Ťci, zaufaniu, blisko┼Ťci to ogromne wyzwanie i ┼Ťmia┼éo mo┼╝emy powiedzie─ç, ┼╝e praca, kt├│ra nigdy si─Ö nie ko┼äczy. Praca na ca┼ée ┼╝ycie. Bliskie relacje mog─ů nas wzmacnia─ç, rozwija─ç, kszta┼étowa─ç i pom├│c nam wzrasta─ç, ale tylko pod warunkiem, ┼╝e o nie dbamy. Ka┼╝dego dnia, niezale┼╝nie od pogody. Z trosk─ů, szacunkiem i uwa┼╝no┼Ťci─ů nie tylko na tego drugiego cz┼éowieka, ale te┼╝ na siebie. Bo w zwi─ůzku z drug─ů osob─ů chodzi r├│wnie┼╝ o t─Ö relacj─Ö, kt├│r─ů mamy sami ze sob─ů. Ta praca zawsze zaczyna si─Ö od nas samych, czy tego chcemy, czy nie. To, co wnosimy do relacji jest tak samo wa┼╝ne, jak to, co dzi─Öki niej zyskujemy.

Przechodz─ůc przez lekcje, do kt├│rych zaprasza nas z czu┼éo┼Ťci─ů i m─ůdro┼Ťci─ů autorka, Natalia de Barbaro, mia┼éam z ty┼éu g┼éowy s┼éowa ameryka┼äskiej psychoterapeutki Virgini Satir, zajmuj─ůcej si─Ö terapi─ů rodzin. Cytat, kt├│ry dla mnie osobi┼Ťcie jest kwintesencj─ů tego, czym jest zdrowa i dobra relacja, ale te┼╝ trafnym i pi─Öknym podsumowanie tego, co mo┼╝emy wynie┼Ť─ç z tego programu:

ÔÇ×Chc─Ö Ci─Ö kocha─ç bez ucisk├│w, docenia─ç bez os─ůdzania, do┼é─ůczy─ç do Ciebie bez napierania, zaprosi─ç Ci─Ö bez ┼╝─ůdania, zostawia─ç bez winy, wyra┼╝a─ç ocen─Ö bez obwiniania, i pomaga─ç Ci bez obrazy. Je┼Ťli mog─Ö mie─ç to samo od Ciebie, wtedy mo┼╝emy prawdziwie si─Ö spotka─ç i wzbogaca─ç siebie nawzajemÔÇŁ. Mam poczucie, ┼╝e to prawdziwe spotkanie i wzbogacanie siebie nawzajem, o kt├│rym pisze Satir, wybrzmiewa w s┼éowach Natalii de Barbaro bardzo mocno. W ka┼╝dej z trzech przestrzeni, po kt├│rych oprowadza nas autorka krok po kroku, otulonych niewidzialn─ů i nierozerwaln─ů nici─ů: przestrze┼ä rozmowy, wolno┼Ťci i serdecznej wi─Özi. Mo┼╝emy je traktowa─ç, jako filary dobrej relacji, albo nawi─ůzuj─ůc do wspomnianego cytatu, jako most do autentycznego spotkania i budowania siebie wsp├│lnie.

Spotykamy si─Ö nie tylko z t─ů drug─ů osob─ů, z kt├│r─ů tworzymy dan─ů relacj─Ö, ale spotykamy si─Ö r├│wnie┼╝ z tym, co w nas aktualnie ┼╝ywe i prawdziwe. Autentyczno┼Ť─ç to nie cecha, kt├│r─ů posiadaj─ů nieliczni. To wyb├│r. Mi─Ösie┼ä, kt├│ry wzmacniamy w praktyce, tylko i wy┼é─ůcznie. To od nas zale┼╝y, od naszych decyzji i wybor├│w, czy ods┼éonimy siebie, czy powiemy o tym, co nas boli, czy podzielimy si─Ö tym, co czujemy, czy powiemy ÔÇ×kochamÔÇŁ lub ÔÇ×t─Öskni─Ö za Tob─ůÔÇŁ.

S┼éuchaj─ůc tych praktyk b─Ödziesz mie─ç wiele okazji, ┼╝eby wybiera─ç prawd─Ö i odwag─Ö. Co wi─Öcej, praktykowanie autentyczno┼Ťci uczy nas szacunku do siebie i do os├│b, z kt├│rymi idziemy przez ┼╝ycie, czy spotykamy na swojej drodze na kr├│tki czas. Tre┼Ťci, kt├│rymi dzieli si─Ö Natalia de Barbaro, pytania i ─çwiczenia, kt├│re zadaje, czule zapraszaj─ů do wzmacniania tego mi─Ö┼Ťnia i weryfikowania tego, co w nas prawdziwe, a co wyuczone. Sprawdzania, czy ta relacja, kt├│r─ů tworzymy, nas wzmacnia, czy okrada. I to nigdy nie b─Ödzie ┼éatwy proces, ale bez w─ůtpienia to praca, za kt├│r─ů mo┼╝esz sama sobie p├│┼║niej podzi─Ökowa─ç. Zmieniaj─ůc siebie, mo┼╝emy zmienia─ç ┼Ťwiat, wi─Öc zacznijmy od tych relacji, kt├│re s─ů dla nas najwa┼╝niejsze. Od nas samych i tej drugiej osoby, kt├│r─ů mamy u swojego boku.

Przestrze┼ä rozmowy, od kt├│rej zaczynamy t─Ö podr├│┼╝ ku dobrym relacjom, to przede wszystkim przestrze┼ä, w kt├│rej mamy w sobie gotowo┼Ť─ç na spotkanie z drugim cz┼éowiekiem, na jego inno┼Ť─ç, na potrzeby by─ç mo┼╝e tak r├│┼╝ne od naszych. Ale to r├│wnie┼╝ przestrze┼ä na sam─ů siebie, w kt├│rej uczymy si─Ö , jak m├│wi─ç o tym, co dla nas wa┼╝ne, o tym, czego my potrzebujemy i czego chcemy.

Rozdział 1. Przestrzeń rozmowy

  1. Jak przygotowa─ç si─Ö do rozmowy z bliskimi na trudny dla nas temat
  2. Co da─ç sobie w zamian za komunikat typu ÔÇ×On/ona powinien/powinna si─Ö domy┼Ťli─çÔÇŁ?
  3. Jak nauczy─ç si─Ö akceptowa─ç odmienne zdanie naszych bliskich?
  4. Jak negocjowa─ç, aby doj┼Ť─ç do kompromisu?
  5. Jak rozmawia─ç, aby unikn─ů─ç ÔÇ×cichych dniÔÇŁ w zwi─ůzku?
  6. ÔÇ×Potrzebuj─ÖÔÇŁ- o j─Özyku komunikacji, kt├│ry buduje relacje
  7. Jak uważnie słuchać drugiej osoby?

Przestrze┼ä wolno┼Ťci to miejsce, w kt

(...)
This item is available online. Expand information to see details.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu dost─Öpu, kt├│ry mo┼╝na odebra─ç w bibliotece.
E-book
In basket

Allice Miler mawia┼éa, ┼╝e najd┼éu┼╝sz─ů drog─Ö, jak─ů przyjdzie nam przej┼Ť─ç, jest ta, kt├│ra prowadzi do nas samych. Ta podr├│┼╝, do kt├│rej zaprasza nas Natalia de Barbaro zdecydowanie nie nale┼╝y do ┼éatwych, prostych i wygodnych. Nie ma tu dr├│g na skr├│ty, bo takie tylko oddalaj─ů nas od siebie. Autorka prowadzi nas kr─Ötymi drogami w miejsca, w kt├│re nie zawsze mamy gotowo┼Ť─ç i odwag─Ö zajrze─ç, a co dopiero, aby si─Ö im przyjrze─ç, do┼Ťwiadczy─ç, poczu─ç, czy przej┼Ť─ç przez nie. Z czu┼éo┼Ťci─ů i m─ůdro┼Ťci─ů ucz─ůc nas, ┼╝e je┼Ťli naprawd─Ö chcemy co┼Ť zmieni─ç, to nie mo┼╝emy ju┼╝ wi─Öcej odwraca─ç wzroku od prawdy, od siebie samej. Ta lekcja budowania poczucia w┼éasnej warto┼Ťci jest przed wszystkim lekcj─ů o wychodzeniu sobie naprzeciw, z otwartymi ramionami. Bez warunk├│w wst─Öpnych i poczucia winy.

To podr├│┼╝, w trakcie kt├│rej tworzymy przestrze┼ä na szacunek, mi┼éo┼Ť─ç i czu┼éo┼Ť─ç do siebie. Przestrze┼ä, w kt├│rej mo┼╝emy us┼éysze─ç swoje my┼Ťli, od┼éo┼╝y─ç na bok walk─Ö z wewn─Ötrznym krytykiem, przyjrze─ç si─Ö temu, co jest nasze, a co naszym nie jest i nigdy nie by┼éo. Przestrze┼ä powoli wype┼énia si─Ö wa┼╝nymi pytaniami, kt├│re zadaje autorka i nawet je┼Ťli nie znamy na nie odpowiedzi, to one ju┼╝ w nas zostaj─ů, otwieraj─ůc na now─ů jako┼Ť─ç, co jest niezwykle cenne.

Zmierzaj─ůc w kierunku poczucia w┼éasnej warto┼Ťci nie omijamy naszych codziennych wyzwa┼ä i zmaga┼ä, wsp├│lnych nam wszystkim, takich jak gubienie siebie w g─ůszczu bod┼║c├│w i informacji czy niemal nieustanne por├│wnywanie si─Ö z innymi, kt├│re okrada nas nie tylko z rado┼Ťci, ale te┼╝ z poczucia sprawczo┼Ťci, wewn─Ötrznej mocy i talent├│w. To tak┼╝e zbroja perfekcjonizmu, kt├│rej ci─Ö┼╝ar jest tak ogromny, ┼╝e wciska nas w ziemi─Ö. I wreszcie emocje, na kt├│re wci─ů┼╝ tak ma┼éo w nas zgody i przyzwolenia. A emocje to pot─Öga. One nie s─ů dobre, czy z┼ée, one po prostu s─ů i ka┼╝da emocja jest wa┼╝na. Ka┼╝da. Problem w tym, ┼╝e nikt nie nauczy┼é nas jak o tych emocjach rozmawia─ç, jak je czu─ç, jak z nimi by─ç, jak je nazywa─ç. Nikt nie nauczy┼é nas, jak dzieli─ç si─Ö tym, co trudne. Nie rozmawiamy o tym, dlaczego tyle jemy, tyle pracujemy, tyle przesiadujemy w sieci, czy wpadamy w wir ÔÇ×bycia wiecznie zaj─ÖtymÔÇŁ, bo ta potrzeba natychmiastowej ulgi przys┼éania wszystko. Usilnie zabiegamy o to, ┼╝eby z tej drogi, na kt├│rej s─ů te fajniejsze emocje, kt├│rych chcieliby┼Ťmy mie─ç pod dostatkiem, jak rado┼Ť─ç, mi┼éo┼Ť─ç, nadzieja, ca┼ékowicie wyci─ů─ç te niechciane, jak wstyd, l─Öki, z┼éo┼Ť─ç czy niepewno┼Ť─ç. Ale to droga donik─ůd, a w┼éa┼Ťciwie dok─ůd┼Ť ÔÇô do zniewolenia. Bo nie jeste┼Ťmy wolni, kiedy t┼éumimy nasze emocje, kiedy t┼éumimy wyra┼╝anie siebie. Co wi─Öcej, kiedy zamykamy si─Ö na to, co trudne, odgradzamy sobie drog─Ö do tego, co pi─Ökne. Ta prawdziwa droga to droga, na kt├│rej odwaga miesza si─Ö z l─Ökiem, rado┼Ť─ç ze smutkiem, wdzi─Öczno┼Ť─ç z niepewno┼Ťci─ů, z┼éo┼Ť─ç z potrzebami. Droga do siebie. Do poczucia w┼éasnej warto┼Ťci, kt├│re nie jest uzale┼╝nione od opinii innych os├│b, czy okoliczno┼Ťci zewn─Ötrznych. Poczucia w┼éasnej warto┼Ťci, kt├│re p┼éynie ze ┼Ťrodka i kt├│re mo┼╝emy sami sobie podarowa─ç. Jego ┼║r├│d┼éo zawsze b─Ödziemy mie─ç w sobie.

Jednym z wa┼╝niejszych sk┼éadnik├│w ka┼╝dej rozwojowej podr├│┼╝y jest czu┼éo┼Ť─ç. Potrzebujemy jej jak powietrza. O ile┼╝ pi─Ökniej si─Ö w─Ödruje, kiedy zamiast swoim w┼éasnym wrogiem, stajemy si─Ö swoim najlepszym przyjacielem. Kiedy obejmujemy siebie w ca┼éo┼Ťci, z wszystkimi niedoskona┼éo┼Ťciami, z ka┼╝d─ů blizn─ů i wewn─Ötrznym ba┼éaganem. Droga do siebie to droga ku prawdziwo┼Ťci, wolno┼Ťci, mi┼éo┼Ťci. Droga ku ┼╝yciu, w kt├│rym jest miejsce na nas samych. Autorka nie tylko pokazuje, jak siebie odzyska─ç, ale co r├│wnie wa┼╝ne, jak siebie nie straci─ç.

Rozmawiaj─ů:

Natalia de Barbaro - kiedy┼Ť trenerka umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych, kt├│ra przeprowadza┼éa szkolenia w korporacjach i firmach. Prac─Ö rozpoczyna┼éa jako trenerka biznesu. Teraz Czu┼éa Przewodniczka. Kobieta, kt├│ra chce pomaga─ç innym kobietom. Kt├│ra rozumie i daje sw├│j czas i przestrze┼ä innym. Po co? Aby mog┼éy odnale┼║─ç i zrozumie─ç siebie. Psycholo┼╝ka, kt├│ra pragnie pom├│c kobietom w zna

(...)
This item is available online. Expand information to see details.
Dost─Öp do tre┼Ťci elektronicznej wymaga posiadania kodu dost─Öpu, kt├│ry mo┼╝na odebra─ç w bibliotece.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Baza regionalna "Bibliografia Wojew├│dztwa Opolskiego" zawiera opisy bibliograficzne zawarto┼Ťci ksi─ů┼╝ek i artyku┼é├│w z czasopism dotycz─ůcych w swej tre┼Ťci Opolszczyzny (jej historii, przyrody, gospodarki, polityki, nauki, o┼Ťwiaty, kultury itd.). Jest tworzona w Wojew├│dzkiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Prowadzona jest na bie┼╝─ůco od 1988 roku.

Baza jest cz─Ö┼Ťci─ů og├│lnopolskiego systemu bibliografii regionalnych, kt├│re pe┼éni─ů funkcj─Ö uzupe┼éniaj─ůc─ů w odniesieniu do narodowych wykaz├│w publikacji. Rejestruje materia┼éy publikowane w prasie og├│lnopolskiej, regionalnej i lokalnej, ksi─ů┼╝ki i ich fragmenty, mapy itp. Czynnikiem decyduj─ůcym o doborze jest warto┼Ť─ç materia┼éu informacyjnego.

Roczniki "Bibliografii Wojew├│dztwa Opolskiego" za lata 1980-1990 zosta┼éy wydane drukiem i s─ů udost─Öpnione w Opolskiej Bibliotece Cyfrowej.


Czytelnicy mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi kryteriami wyszukiwawczymi: tytu┼é atyku┼éu, autor, temat, tytu┼é czasopisma.

Wyniki wyszukiwania mo┼╝na zaw─Özi─ç u┼╝ywaj─ůc faset, znajduj─ůcych sie z boku listy.

Wyszukane opisy bibliograficzne mo┼╝na pobra─ç i zapisa─ç w postaci zestawienia alfabetycznego.